Случва ми се следното - температурата в рамките на няма 1 минута се мени от 80 до 110 градуса при спрял автомобил(поне според дачика за температурата на таблото) а същевременно при 110 градуса дори не е завряла (специално спирах 3-4 пъти да проверя и си отвивам капачката и изхвърля малко вода без да съска без нищо).Другото е че перката за охлаждане се включва коректно в смисъл че колата реално не прегрява.Но в зависимост от настроението на датчика когато перката се включва той показва понякога 90,друг път при 100 още не се включва и дори забележете при 110 рядко се включва.Понеже съм почти убеден че не е проблема в охлаждането а в измервателното приборче исках да попитам случвало ли се е на някой да му се скапе датчика по такъв начин (става дума за този на главата а не за този на таблото - само да оточня че при мен е дигиталното).Благодаря предварително!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Нелинейността на темп. датчик на Типо
Collapse
X
-
Re: Нелинейността на темп. датчик на Типо
zfa159 написа:Случва ми се следното - температурата в рамките на няма 1 минута се мени от 80 до 110 градуса при спрял автомобил(поне според дачика за температурата на таблото) а същевременно при 110 градуса дори не е завряла (специално спирах 3-4 пъти да проверя и си отвивам капачката и изхвърля малко вода без да съска без нищо).Другото е че перката за охлаждане се включва коректно в смисъл че колата реално не прегрява.Но в зависимост от настроението на датчика когато перката се включва той показва понякога 90,друг път при 100 още не се включва и дори забележете при 110 рядко се включва.Понеже съм почти убеден че не е проблема в охлаждането а в измервателното приборче исках да попитам случвало ли се е на някой да му се скапе датчика по такъв начин (става дума за този на главата а не за този на таблото - само да оточня че при мен е дигиталното).Благодаря предварително!Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...
Коментар
-
Такаааа...да наистина като карам на фарове се вдига температурата (иначе много по-рядко стига 110) ама аз го отдавах на натоварването на алтернатора т.е. на двигателя.Кабел който да свръзва масата от купето с тази на двигателя нямам освен този за стартера (лепнат на корпуса на скоростите).дали да не изтегля един до датчика за темп-а да видим.Другото което се сещам е че аз сътворих една простотия - наклепах го здраво със силикон преди да го завия и може от това да му се губи масата.Може и самия датчик да се е прецакал ама като отделя 7лв ще се разбере.В чиста водичка съм няма и помен от антифриза така че не е нормално да не кипи на 110 градуса.По принцип външната температура влияе основно на главата (масивен алуминии,изложен на температурата) и аз даже съм го забелязал по следния начин - на служебните ни коли (пасат 2-ка и пасат 1-ца) и няколко други коли (включително и моето) в момента когато включи перката температурата за малко се покачва (защото перката изтласква огромно количество горещ въздух право в двигателя) така че външната температура влия много солидно на темп. на главата т.е. и на датчика.Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3
Коментар
-
Провери си масите както ти казва колегата Освен там където си видял, че има маса има и под левият фар Обикновено там се зговнясват нещата и почва датчика да реагира на включени фарове.http://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
FIAT Punto 02' 1.9 JTD
FIAT Punto 99' 1.7 TD
Коментар
-
Да тази под левия фар я знам и ще я преслушам тези дни като имам малко свободно време.За силикона ще го махна заедно със датчика (струва 7лв.).Тази маса на скоростите си е екстра защото стартера си бачка безупречно (иначе ако не беше добре щях да имам проблеми със стартера) а и скоро вадих двигателя и я почиствах.Благодаря!Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3
Коментар
-
Да отбележа и аз, че масата, която е на скоростите - при мен е само за стартера и запалването! Другата при мен е на лявата страница зад левия фар и почне ли да се бъзика може да те направи луд с най-странни проявления - единственото спасение е да се свали тотално и да се почисти идеално, да са стегне каквото има и работата заспива! З три години го правя два пъти - по принуда!VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
Има непредък по въпроса - оказа се че твърдо не е от клемата на масата под левия фар - разглобих всичко,почистих (то нямаше какво ама минах с една шкурка за всеки случай),сглобих и ефекта беше съвсем същия като тръгнах - колата си прави същите магариики ама този път бях с още 2-ма души (голямо натоварване за 1.1 двигателя) и перката ми се включваше за доста по-дълго време т.е. работи съвсем коректно и тя и термостата и остава съмнението в датчика за температурата.Силикона не съм го чистил още защото това значи да сваля датчика да ми изтече водата да трябва да обезвъздушавам наново (оточнявам че изпарителя за газовата е много нависоко и обезвъздушаването е един сложен и мизерен процес,свързан с катерене по бордюри,развиване на водни съединения и куп мизерии от този род).Като купя новия датчик (реших да прежаля 7лв) ще го развия този ще почистя глвата добре,ще монтирам новия и мисля да взема една кабелна обувка по-голям размер (да става на датчика) и да му забия аз една маса както си трябва на главата (ще я взема от свободните обувки на тази под фар-а). Същевременно искам да запитам следното нещо - къде се продават от тези пластмасови джаджи с капачка за обезвъздушаване (слагам снимка от таковата нещо на Типо 1.6).В няколко магазина вече казаха че нямат.За повече инфо трябва да е Фи 16мм колкото е маркуча за малкия кръг.Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар