Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Нелинейността на темп. датчик на Типо

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Нелинейността на темп. датчик на Типо

    Случва ми се следното - температурата в рамките на няма 1 минута се мени от 80 до 110 градуса при спрял автомобил(поне според дачика за температурата на таблото) а същевременно при 110 градуса дори не е завряла (специално спирах 3-4 пъти да проверя и си отвивам капачката и изхвърля малко вода без да съска без нищо).Другото е че перката за охлаждане се включва коректно в смисъл че колата реално не прегрява.Но в зависимост от настроението на датчика когато перката се включва той показва понякога 90,друг път при 100 още не се включва и дори забележете при 110 рядко се включва.Понеже съм почти убеден че не е проблема в охлаждането а в измервателното приборче исках да попитам случвало ли се е на някой да му се скапе датчика по такъв начин (става дума за този на главата а не за този на таблото - само да оточня че при мен е дигиталното).Благодаря предварително!
    Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

    #2
    я си провери масата към двигателятна мен така ми ебаше от нея,а и като пусках фаровете пак ми се качваше

    Коментар


      #3
      Re: Нелинейността на темп. датчик на Типо

      zfa159 написа:
      Случва ми се следното - температурата в рамките на няма 1 минута се мени от 80 до 110 градуса при спрял автомобил(поне според дачика за температурата на таблото) а същевременно при 110 градуса дори не е завряла (специално спирах 3-4 пъти да проверя и си отвивам капачката и изхвърля малко вода без да съска без нищо).Другото е че перката за охлаждане се включва коректно в смисъл че колата реално не прегрява.Но в зависимост от настроението на датчика когато перката се включва той показва понякога 90,друг път при 100 още не се включва и дори забележете при 110 рядко се включва.Понеже съм почти убеден че не е проблема в охлаждането а в измервателното приборче исках да попитам случвало ли се е на някой да му се скапе датчика по такъв начин (става дума за този на главата а не за този на таблото - само да оточня че при мен е дигиталното).Благодаря предварително!
      Все едно говориш за мойта. Аз съм с аналогово табло, та отчитанията ми са приблизителни, но на студено време перката включва на 92-3-4 градуса (по табло). В жегите се включва едва към 102-3-4. Та не знам външната температура на кое отчитане влияе - на това на термодвойката за перката или датчика дето дава инфо за таблото...Все пак имай предвид, че ако си с антифриз а не с вода е нормално при 110 да не е завряла течността.Pugsy, обясни, моля те, малко по-конкретно какво къде да проверя...
      Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

      Коментар


        #4
        Такаааа...да наистина като карам на фарове се вдига температурата (иначе много по-рядко стига 110) ама аз го отдавах на натоварването на алтернатора т.е. на двигателя.Кабел който да свръзва масата от купето с тази на двигателя нямам освен този за стартера (лепнат на корпуса на скоростите).дали да не изтегля един до датчика за темп-а да видим.Другото което се сещам е че аз сътворих една простотия - наклепах го здраво със силикон преди да го завия и може от това да му се губи масата.Може и самия датчик да се е прецакал ама като отделя 7лв ще се разбере.В чиста водичка съм няма и помен от антифриза така че не е нормално да не кипи на 110 градуса.По принцип външната температура влияе основно на главата (масивен алуминии,изложен на температурата) и аз даже съм го забелязал по следния начин - на служебните ни коли (пасат 2-ка и пасат 1-ца) и няколко други коли (включително и моето) в момента когато включи перката температурата за малко се покачва (защото перката изтласква огромно количество горещ въздух право в двигателя) така че външната температура влия много солидно на темп. на главата т.е. и на датчика.
        Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

        Коментар


          #5
          Провери си масите както ти казва колегата Освен там където си видял, че има маса има и под левият фар Обикновено там се зговнясват нещата и почва датчика да реагира на включени фарове.
          http://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
          Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
          FIAT Punto 02' 1.9 JTD
          FIAT Punto 99' 1.7 TD

          Коментар


            #6
            на мен ми ебаваше масата към скоростите,правих 2 пъти и на третия от акумулатора пуснах един кабел към купето и заспа работата,защото не ми се навираше пак таммахни го този силикон и повече не слагай на датчик на който масата му е корпуса

            Коментар


              #7
              Да тази под левия фар я знам и ще я преслушам тези дни като имам малко свободно време.За силикона ще го махна заедно със датчика (струва 7лв.).Тази маса на скоростите си е екстра защото стартера си бачка безупречно (иначе ако не беше добре щях да имам проблеми със стартера) а и скоро вадих двигателя и я почиствах.Благодаря!
              Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

              Коментар


                #8
                да отбележа,че стартера си работи когато не дава хубав контакт

                Коментар


                  #9
                  Да отбележа и аз, че масата, която е на скоростите - при мен е само за стартера и запалването! Другата при мен е на лявата страница зад левия фар и почне ли да се бъзика може да те направи луд с най-странни проявления - единственото спасение е да се свали тотално и да се почисти идеално, да са стегне каквото има и работата заспива! З три години го правя два пъти - по принуда!
                  VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
                  VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
                  VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
                  VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
                  Нека Силата на бъде с Нас...

                  Коментар


                    #10
                    има и зад левия и зад десния фар маси

                    Коментар


                      #11
                      Има непредък по въпроса - оказа се че твърдо не е от клемата на масата под левия фар - разглобих всичко,почистих (то нямаше какво ама минах с една шкурка за всеки случай),сглобих и ефекта беше съвсем същия като тръгнах - колата си прави същите магариики ама този път бях с още 2-ма души (голямо натоварване за 1.1 двигателя) и перката ми се включваше за доста по-дълго време т.е. работи съвсем коректно и тя и термостата и остава съмнението в датчика за температурата.Силикона не съм го чистил още защото това значи да сваля датчика да ми изтече водата да трябва да обезвъздушавам наново (оточнявам че изпарителя за газовата е много нависоко и обезвъздушаването е един сложен и мизерен процес,свързан с катерене по бордюри,развиване на водни съединения и куп мизерии от този род).Като купя новия датчик (реших да прежаля 7лв) ще го развия този ще почистя глвата добре,ще монтирам новия и мисля да взема една кабелна обувка по-голям размер (да става на датчика) и да му забия аз една маса както си трябва на главата (ще я взема от свободните обувки на тази под фар-а). Същевременно искам да запитам следното нещо - къде се продават от тези пластмасови джаджи с капачка за обезвъздушаване (слагам снимка от таковата нещо на Типо 1.6).В няколко магазина вече казаха че нямат.За повече инфо трябва да е Фи 16мм колкото е маркуча за малкия кръг.
                      Прикачени файлове
                      Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

                      Коментар

                      Working...
                      X