Здравейте! Нов съм във форума и се надявам, че темата е в правилния раздел (тъй като засяга няколко различни неща). Моля темата да бъде преместена, в случай, че не е в правилния раздел и моля за извинение ако това е така. Ето и проблемите. Преди една седмица си закупих Фиат стило с двигател 1.2. Карам го от едва четири дни (беше със зимни гуми и реших да изчакам да се покачат температурите понеже съм шофьор от скоро и карането с летни гуми в сняг си е рисковано). Проблемите:- ABS/ASR/EBD failure - видях, че има тема по въпроса и няколко възможни решения, които все още не съм пробвал. Предполагам почистването на всички "букси" (?) ще реши проблема и при мен, тъй като преди да светнат грешките има ABS и той работи, както би трябвало. Някой друг пробвал ли е почистването и дали работи? При мен проблема е, че съм тотално нов за всички тези неща и се притеснявам, че ако разкача кабелите няма да мога да ги сглобя после... Но от друга страна ако това ще реши проблема предпочитам сам да го направя отколкото да отида на сервиз.- При включване на втора скърца много и влиза трудно (не всеки път). Казаха ми да погледна смазващата течност или ако не е това, че трябвало да се рови по скоростната кутия. Някакви идеи?- Този проблем е от днес и е много странно и не си представям да си въобразявам (стресът от първите дни шофиране сам е доста голям). Проблемът е, че съединителят си промени дълбочината. В момента е по-изпъкнал и трябва да си вдигам повече крака. До толкова е по-различно, че вместо съединителя натиснах спирачката (и то два пъти..). Ще съм много благодарен на мнения и коментари по въпросите. Благодаря предварително!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблеми със съединител, скоростна кутия и електрониката
Collapse
X
-
nedialk00
като заначало се успокой докато караш да не направиш ПТП, а иначе явно имаш проблем със съединител/скоростна кутия другите предавки как влизат върви на сервиз да я видят
-
nedialk00
и как така вместо спирачка натискаш съединител, натискаи съединителя с левия крак, а с десния газ и спирачка, не си преплитай краката
Коментар
-
Не не Натискам спирачката вместо съединителя. Той ми се струва толкова високо и на усещане е като упората за почивка на левия крак. И един вид търсех с крак нещо с височина, на която съм свикнал. Иначе миналата в събота бях на диагностика и нито един от посочените проблеми не беше видян (този със съединителя е от днес), а това със скърцащата втора скорост тогава не ми правеше впечатление и мислех, че аз нещо не правя, както трябва. Иначе всички други предавки влизат без проблем. Само 2-ра.. Ще трябва явно още един сервиз да направя (от предния видяха само, че носача ми е за смяна..)
Коментар
-
nedialk00
ако нямаш възможност да си платиш ремонта сега, по-добре като събереш пари я остави да я оправят, а до тогава по-добре не я карай, пък и като имаш носач за смяна
Коментар
-
И аз да напиша нещо-относно трудно влизащата втора е възможно да са синхронизатори(на втора и трета се износват по-бързо),но пробвай да смениш маслото на скоростната кутия или поне да долееш(може да е намаляло).Аз на типото имам същия проблем и зная,че е синхронизатор.Като покараш малко може да свикнеш да сменяш при такива обороти при които не хърка,иначе -смяна на кутията или ремонт.За по-високия педал на съединителя-нека да пробват да ти регулират съединителя.Успех .Fiat Brava 1.2,16в
Коментар
-
tipo33 написа:И аз да напиша нещо-относно трудно влизащата втора е възможно да са синхронизатори(на втора и трета се износват по-бързо),но пробвай да смениш маслото на скоростната кутия или поне да долееш(може да е намаляло).Аз на типото имам същия проблем и зная,че е синхронизатор.Като покараш малко може да свикнеш да сменяш при такива обороти при които не хърка,иначе -смяна на кутията или ремонт.За по-високия педал на съединителя-нека да пробват да ти регулират съединителя.Успех .LANCIA Y10 1.1 Bosch monomotronik AGU Zavoli Голф 3 1.8
ВАЗ 2101-73г-екс ВАЗ 2101-74г.екс, самара-екс заз 965а екс Опел кадет екс
Коментар
-
Здравейте! Много благодаря за отговорите!@nedialk00 - носача ще го сменя следващата събота. Мисля, че ще изтрае до тогава, а и един приятел каза, че повреден носач хлопа доста пък моя не хлопа. @emzo - книжка имам от една година, но може да се каже, че от неделя насам карам (един вид все едно съм взел книжката в събота ). Е.. за едната година съм карал десетина пъти де. С курмуването мисля, че нямам проблем. За момента може би проблема е в главата.. или поне това е обяснението на приятел относно по-високия съединител и объркването на педала.. Благодаря за инфото за електрониката. И аз мисля, че проблема е някое от тези неща, както пише и в самостоятелната тема по въпроса@tipo33 - смяната на маслото на скоростната кутия пак ли е свързано с махане на двигателя (до колкото знам за смяна на кутията или проблеми с нея най-често е наложително да се разглоби доста основно колата..). Иначе силно се надявам проблема да е това понеже там ремонтите доколкото знам са доста солидни откъм пари.. Иначе и аз забелязвам, че не винаги скърца. На бавни обороти и с много ниска скорост влиза без проблем. Предполагам наистина мога да свикна, но за момента не я нацелвам винаги да влиза, както трябва.@lubo_Y10 - да, определено, когато скърца се движа с по-висока скорост от 5-10 км/ч. До сега не съм карал коли със 6 скорости и от там идва разликата в представата за скорост и точна предавка. Иначе за левия завой имаш предвид да е на 1-ва или 3-та? Принципно с 3-та мога да карам с доста малка скорост и може би нея си имал предвид?Благодаря отново!
Коментар
-
Маслото на кутията се сменя лесно - отиваш където сменят масла и за 5 минути си готов. Не слагай минерално, нищо че е по-евтино - има си причина да е такова. Кажи им полусинтетика 75W90, защото при -10 и надолу минералното замръзва в кутията и докато загрее е грозна работа смяната на скорости, особенно да изкараш първа (или задна) сутрин преди да запалиш.
Коментар
-
По повод съединителя - това, че педала се е качил, означава износен феродов диск. Ако това е така и посредством жилото го нагласиш, може да не може да превключваш. Но пък може и жилото да се е разтегнало. Ако не се огледа е трудно да се каже. Скоростната кутия - избора на масло е много много важен. Завода производител препоръчва TUTELA TRANSMISSION TECHNYX. Това е масло с вискозитет 75W85, и спецификация GL4+. Нямаш право много да варираш. Особенно със спецификацията. Каквото и масло да вземеш, трябва да е съвместимо със GL4. Освен това ако решиш да ползваш 75W90, изобщо, ама изобщо не можеш да вземеш, кое да е. При тях разликата е огромна между конкретните масла. За теб, добър вариант е Кастрол TAF-X, той е GL4-GL5 и е много близо до работните параметри на предписаното заводско. Освен това е пълна синтетика, но му е солена цената. В никакъв случай не сипвай масло със чиста GL5 спецификация. Там мазилните качества се постигат със сяра и се ползва само са дифове и тем подобни, където няма цветни метали.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Re: Проблеми със съединител, скоростна кутия и електрониката
thunderbolt написа:Здравейте! Нов съм във форума и се надявам.................................Ще съм много благодарен на мнения и коментари по въпросите. Благодаря предварително!FIAT MAREA WEEKEND ELX TD100 98
Коментар
-
Благодаря пак за отговорите и за насоките. Утре мисля да я закарам на сервиз да погледнат 2-та и дано проблема е само маслото. Исках да ви попитам за сервиза в Орландовци на улица Гъдуларче 9. Прерових цялата тема с плюсове и минуси за сервизи и този събра най-много плюсове. Понеже мненията не бяха от скоро знаете ли дали все още е добър сервиз? И също някой ако може да ми каже телефона на сервиза ще съм още по-благодарен!
Коментар
-
ако гумите са с различен размер (по между си) е възможно да имаш грешка в абс. Незнам дали при стило е така но при други коли го има този момент и колата влиза в сервизен режим. Трябва и 4 -те гуми да са с еднакви размери.Play Golf ,but not drive golf!!!
Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium
Коментар
-
Би трябвало да са еднакви. Те са почти чисто нови. Но определено ще погледна дали са напомпани еднакво за всеки случай. Иначе днес ходих до въпросния сервиз на Гъдуларче и... беше затворено.. Изглеждаше като да не практикуват вече или нямам идея.. Също ми заприлича повече на голям гараж отколкото на сервиз. Утре ще ходя до един на Симеоновско, който ми препоръчаха и ще пиша впечатления след това.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар