През зимата от стар вълнен чорап направих чокълче на масления филтър и го затегнах за филтъра с една свинска опашка. Той се намира ниско долу пред мотора и е изложен на студения насрещен ватър през зимата.Така постигнах по-лесно заграване на мотора и поддържане на по-висока температура през зимата на целия мотор. Отделно предполагам, че маслото преминаващо през филтъра не е застивало в него и по-лесно е преминавало през филтриращата хартия, като не повишава налягането във филтъра и не създава условия за отваляне на клапана вътре в него.Имам уред за температурата на маслото в мотора. То също загравя по-бързо и поддържа по-висока температура.Моят термостат леко не затваря притока на антифриз при студен мотор и това удължава загряването на мотора.Тази промяна я бях чел още преди 20 години в руското списание "За рулем". Мисля, че ще е от полза и за нашите машини.Като се позатопли пролетта ще махна изолацията.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Изолиране на масления филтър в студено време
Collapse
X
-
Много интересна идея, ако беше казал в началото на зимата сега като се замисля може да се използва изолацията от стар/счупен термос за напитки, също може с някаква форма да се оформи капак с пистолетна пяна, ще е по-ефективно.--Старата ръжда любов не хваща!--
156 sportwagon 1,9 jtd 115
ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;
Коментар
-
Това за мене си е занимаване с глупости, то по тая логика защо не направите топлоизолация на картера, там се губи доста повече топлина. Интересно защо има мотори, на които има умишлено сложен радиатор за охлаждане на маслото ,дали е добре да се загрява вместо да се охлажда ?Фиат Крома 1.9 16v+
Фиат Браво 1.6 16v
Фиат Мареа 1.6 16v
Коментар
-
Аз пък имах колега с пунто 1,1 и за през зимата си беше направил нагревател от парти грил за картера,и 15 минути преди да тръгне сутринта го включваше да подгрее маслото.Слагаше го под картeра в гаража на две тухли.По негови думи колата въртяла и палела супер лесно.Освен това казваше,че реализирал и няква минимална икономия на гориво.Fiat Brava 1.2,16в
Коментар
-
Вярвам ти,проверено е и от мен.Някога и аз имах гараж,в който обаче бях сложил духалка,която се включваше с таймер 30 мин. преди да изляза.Няма такъв кеф-колата пали от четвърт оборот,няма я онази стегнатост по всички възли,не те интересува колко градуса минус е навън,няма какво да чистиш от колата....А бе гаража е голяма работа.Ако можеше за всяка кола да има......
Коментар
-
Re: Изолиране на масления филтър в студено време
alvanovo написа:През зимата от стар вълнен чорап направих чокълче на масления филтър и го затегнах за филтъра с една свинска опашка. Той се намира ниско долу пред мотора и е изложен на студения насрещен ватър през зимата.Така постигнах по-лесно заграване на мотора и поддържане на по-висока температура през зимата на целия мотор. Отделно предполагам, че маслото преминаващо през филтъра не е застивало в него и по-лесно е преминавало през филтриращата хартия, като не повишава налягането във филтъра и не създава условия за отваляне на клапана вътре в него.Имам уред за температурата на маслото в мотора. То също загравя по-бързо и поддържа по-висока температура.Моят термостат леко не затваря притока на антифриз при студен мотор и това удължава загряването на мотора.Тази промяна я бях чел още преди 20 години в руското списание "За рулем". Мисля, че ще е от полза и за нашите машини.Като се позатопли пролетта ще махна изолацията.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар