Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Изолиране на масления филтър в студено време

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Изолиране на масления филтър в студено време

    През зимата от стар вълнен чорап направих чокълче на масления филтър и го затегнах за филтъра с една свинска опашка. Той се намира ниско долу пред мотора и е изложен на студения насрещен ватър през зимата.Така постигнах по-лесно заграване на мотора и поддържане на по-висока температура през зимата на целия мотор. Отделно предполагам, че маслото преминаващо през филтъра не е застивало в него и по-лесно е преминавало през филтриращата хартия, като не повишава налягането във филтъра и не създава условия за отваляне на клапана вътре в него.Имам уред за температурата на маслото в мотора. То също загравя по-бързо и поддържа по-висока температура.Моят термостат леко не затваря притока на антифриз при студен мотор и това удължава загряването на мотора.Тази промяна я бях чел още преди 20 години в руското списание "За рулем". Мисля, че ще е от полза и за нашите машини.Като се позатопли пролетта ще махна изолацията.
    Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

    #2
    Руският опит е безценен! Добре звучи операцията!

    Коментар


      #3
      Ако вместо стар вълнен чорап напрамиш чохъл от К-флекс като мен мисля ще е по-добре.Като я видиш колата из града удари едно коляно и виж как съм го направил.
      Умные не бывают учены; ученые не бывают умны. - Лао-цзы FIAT BRAVA TD100

      Коментар


        #4
        Много интересна идея, ако беше казал в началото на зимата сега като се замисля може да се използва изолацията от стар/счупен термос за напитки, също може с някаква форма да се оформи капак с пистолетна пяна, ще е по-ефективно.
        --Старата ръжда любов не хваща!--
        156 sportwagon 1,9 jtd 115
        ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

        Коментар


          #5
          Пяната издържа ли на 90 градуса?
          Fiat Croma 1.9 JTD '06 150hp
          Ex. Fiat Bravo SX 1.4 12v '97

          Коментар


            #6
            Всичко може да се ползва, аз за това най-бързо се сетих и ми беше под ръка.
            Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

            Коментар


              #7
              Това за мене си е занимаване с глупости, то по тая логика защо не направите топлоизолация на картера, там се губи доста повече топлина. Интересно защо има мотори, на които има умишлено сложен радиатор за охлаждане на маслото ,дали е добре да се загрява вместо да се охлажда ?
              Фиат Крома 1.9 16v+
              Фиат Браво 1.6 16v
              Фиат Мареа 1.6 16v

              Коментар


                #8
                Моите коли са с премахнат маслен радиатор и допълнителна изолация на двигатела и не прегряват-защо ли?
                Умные не бывают учены; ученые не бывают умны. - Лао-цзы FIAT BRAVA TD100

                Коментар


                  #9
                  кроко61 написа:
                  Моите коли са с премахнат маслен радиатор и допълнителна изолация на двигатела и не прегряват-защо ли?
                  Махни си и водните радиатори може да стане още по-добре
                  Фиат Крома 1.9 16v+
                  Фиат Браво 1.6 16v
                  Фиат Мареа 1.6 16v

                  Коментар


                    #10
                    Ех приятелю нали не си мислиш че го правя за да проверя кога ще се скапе двигателя :D :D :D
                    Умные не бывают учены; ученые не бывают умны. - Лао-цзы FIAT BRAVA TD100

                    Коментар


                      #11
                      Аз пък имах колега с пунто 1,1 и за през зимата си беше направил нагревател от парти грил за картера,и 15 минути преди да тръгне сутринта го включваше да подгрее маслото.Слагаше го под картeра в гаража на две тухли.По негови думи колата въртяла и палела супер лесно.Освен това казваше,че реализирал и няква минимална икономия на гориво.
                      Fiat Brava 1.2,16в

                      Коментар


                        #12
                        При това положение подгрява не само картера а по конвекция и всичко над него.А икономия ще има защото двигатела тръгва от доста по-висока температура-реално и зимата е на ,,лятно,, палене.
                        Умные не бывают учены; ученые не бывают умны. - Лао-цзы FIAT BRAVA TD100

                        Коментар


                          #13
                          Вярвам ти,проверено е и от мен.Някога и аз имах гараж,в който обаче бях сложил духалка,която се включваше с таймер 30 мин. преди да изляза.Няма такъв кеф-колата пали от четвърт оборот,няма я онази стегнатост по всички възли,не те интересува колко градуса минус е навън,няма какво да чистиш от колата....А бе гаража е голяма работа.Ако можеше за всяка кола да има......

                          Коментар


                            #14
                            Re: Изолиране на масления филтър в студено време

                            alvanovo написа:
                            През зимата от стар вълнен чорап направих чокълче на масления филтър и го затегнах за филтъра с една свинска опашка. Той се намира ниско долу пред мотора и е изложен на студения насрещен ватър през зимата.Така постигнах по-лесно заграване на мотора и поддържане на по-висока температура през зимата на целия мотор. Отделно предполагам, че маслото преминаващо през филтъра не е застивало в него и по-лесно е преминавало през филтриращата хартия, като не повишава налягането във филтъра и не създава условия за отваляне на клапана вътре в него.Имам уред за температурата на маслото в мотора. То също загравя по-бързо и поддържа по-висока температура.Моят термостат леко не затваря притока на антифриз при студен мотор и това удължава загряването на мотора.Тази промяна я бях чел още преди 20 години в руското списание "За рулем". Мисля, че ще е от полза и за нашите машини.Като се позатопли пролетта ще махна изолацията.
                            Интересна идея. И аз бих пробвал, даже ще пробвам, защото и моята кола е "уличница". Само се чудя, като престои 12 часа навън през ноща, дали има файда? То изолацията добре, ама железата си изстиват, а филтъра е вързан за тях. В движение със сигурност ще се отрази, но на сутрешният старт? Би ли уточнил?
                            Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                            Коментар


                              #15
                              Всъщност, доста автомобили имат подгряващ кръг на масленият филтър.
                              Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                              Коментар

                              Working...
                              X