Колеги не трябва ли след като развия капачката да изсъска,от налягането.При мен нищо не се чува и при спряло положение като ли се чува лек шум от капачката,все едно изпуска.И ако не действа от какво значение е?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Капачка на разширителният съд!
Collapse
X
-
Tornado написа:Сменяй капачката.Погледни отгоре на лепенката и колко бара пише.Ако е 0,7 е около 5 лв.,ако е 1,4 е от 15 до 23 лв.Fiat Uno 1000 Fire- Fiat Tipo 1.4- Tempra 1.4 i.e. -Bravo-1.6 16v-Мареа-1.9JTD-.Lybra 1.9JTD-Старата любав Мареа-1.9 JTD Fiat Stilo 1.9 jtd MW-powered by Emzo
Коментар
-
Тая капачка не е за подценяване. При студен двигател, сутрин преди първо палене при нормално положение не би трябвало да изсъска, да излиза сгъстен въздух.Като си заредил антифриз при затваряне на капачката в системата не е имало налягане.Като загрее двигателя антифризът се разширява и въздухът в разширителния съд се сгъстява и поема разширението на антифриза. Аз не отварям капачката при загрял или топъл двигател.Какво става ако не е добре капачката, по-скоро изпускателния клапан който е монтиран в нея.Ако клапанът не отваря налягането може да се увеличи много, например 2 бара и да пробие най-слабото място - радиатор, маркуч, съединение, уплътнение. Като изстива двигателят от мястото на пробива засмуква въздух в системата. Самата система е направена да държи налягане такова каквото е написано на капачката на разширителния съд.Ако клапанът си стои отворен налягането е ниско. При водната риза около цилиндрите може да се образуват малки мехурчета. Ако няма налягане мехурчетата се уголемяват и в един момент може да образуват въздушна възглавница в системата, риск от прегряване на двигателя. В охладителната система нормално се случва това което се случва в тенджера под налягане. Температурата е над точката на кипене обаче не се образуват мехурчета и няма кипене понеже налягането е по-високо и повдига точката на кипене.Ако е повредена гарнитура на главата, например поради прегряване и преминават изгорели газове от цилиндър в антифриза тогава се увеличава налягането в охладителната система. В тоя случай може да оставиш колата да изстине и като отвориш капачката тя пак да изсъска. Защото в системата е вкаран допълнително въздух цилиндър поради пробив в гарнитурата.Bravo 1.6 / 16
Коментар
-
kimirai написа:Как да разбера ,че капачката работи правилно!
Коментар
-
Hristian_Aleksiev написа:kimirai написа:Как да разбера ,че капачката работи правилно!Човекът е човек когато е на път.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар