Здравейте,пак проблем с тази кола. Баща ми забелязал вчера ,че парното е страшно слабо и, че на място колата загрявала, но не и в движение.Без да ми каже за проблема по-рано ,хванал и налял антифриз до горе в казанчето, а то не трябва да се пълни чак до капачката.Изобщо не е видял мерилката за min и maх ,която се намира доста по надолу на тръбата.Сега не знам ,дали колата е изгубила антифриз ,за да си направя извод, дали пак е издухала гарнитура или е нещо друго,например скапана водна помпа.Също така ,ако може да ме насочите към свестен сервиз в София ще съм ви благодарен.Даже това е по важната част от темата.Вече един път колата издуха гарнитура и се подведохме да я закараме в Александър ауто,където два пъти правиха гарнитурата,защото първия път бяха объркали нещо,но естествено ние платихме за тяхната грешка.Сега ще се разровя за теми относно читави сервизи,но все пак и вие може да помогнете.Четох за добър майстор в Орландовци. Ще допълня темата като разбера ,дали губи антифриз.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Пунто 1.2 16V 2000г - на място загрява,в движение не
Collapse
X
-
Ако не си изтеглил излишния антифриз изтегли го и го направи между "max" и "min". В казанчето трябва да има въздух за да обира излишния обем при разширяване на антифриза, като загрее двигателя. Ако това не го направиш ще избие на най-слабото място - например маркуч или връзка и ще трябва да търсиш къде се е получил теч. На капачката на разширителния съд трябва да има клапан за излишното налягане. Ако клапанът не е повреден през него ще излезе излишния антифриз и като изстине двигателят ще се получи вакуум в системата и ще засмуче въздух от където може, например от някоя връзка. Може засмуканият въздух да попадне във водната риза около цилиндрите и ако не направиш обезвъздушаване има риск от прегряване.При всички случаи едно профилактично обезвъздушаване.А пък за загряването - провери дали правилно ти работи термостата. Надявам се казанчето ти да е прозрачно, погледни дали антифриза който влиза дали има достатъчно дебит. На празен ход и като подадеш газ. Като си на празен ход може да няма достатъчно дебит и затова антифризът да се върти бавно и загрява, например поради частично запушване. Като дадеш газ антифризът се върти по-бързо и успява да охлади двигателя.Bravo 1.6 / 16
-
Утре ще го източа,за да не стане беля.Термостатът е нов,както и антифриза.Няма от какво да се запуши системата.Дори и да е прозрачно казанчето,как може да си види ,дали дебитът е нормален?Поради това,че баща ми е напълнил казанчето с антифриз до горе,сега няма как да разбера дали е изгубила течност и затова да е почнала да грее и да духа студено.Трябва да си изгубя 1 ден в каране,за да видя дали намалява антифриза.Ако изчезва или пак е издухала гарнитура /писна ми/ или има теч от някъде - най вероятно от водната помпа щом на място загрява ,а в движение пада температурата.Може да е за смяна.Нова водна помпа за Пунто 1,2 16v 2000-2001година /май се водеше МК2/ горе-долу, колко струва?
Коментар
-
Ами преди явно е нямало въздух.Все пак 1,5 години не е пипано по охладителната система.Така изведнъж да се появи в системата, възможно ли е?Не ,прозорците не се запотяваха.Между другото ,тези Пунтота имат ли филтър на климатика/купето?Това с радиаторчето на парното е възможно.Четох из форума,че доста хора са имали такъв проблем.Как мога да разбера дали има теч от това радиаторче.Зад жабката ли се намира?Друг чест проблем бил някакъв теч около водната помпа - и това ще проверя.
Коментар
-
сигурен ли си че новия термостат работи? Ако е Вернет има голяма вероятност дане бачка... проследи като запалиш колата дали започва да се толи радиатора (големия кръг) ако загрява наравно със малкия кръг значи термостата ти неработи! толкова е просто... няма логика за другите неща които си описал по горе!
Коментар
-
JacK`DanielS написа:сигурен ли си че новия термостат работи? Ако е Вернет има голяма вероятност дане бачка... проследи като запалиш колата дали започва да се толи радиатора (големия кръг) ако загрява наравно със малкия кръг значи термостата ти неработи! толкова е просто... няма логика за другите неща които си описал по горе!
Коментар
-
Днес направих оглед на охладителната система.Явно колата е губила антифриз от някаква гарнитура на термостата.Има видими следи от текъл и засъхнал антифриз.Онзи ден течността е станала прекалено малко и затова парното е почнало да духа студено ,а колата е почнала да грее на място.Дали се продава тази гарнитура?
Коментар
-
кола
Ако имаш финаси смени го сега така и така ще изтече като загрее сваляш долния дебел маркуч и то ще изтече като запалиш колат ще изтече още и затвараш и като истине малко наливаш нов антифриз и обезвъздушаваш . Гледаш порво да има парно .за антифриз http://www.antikoroza.com/bg/contacts.php
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар