Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Пунто 1.2 16V 2000г - на място загрява,в движение не

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Пунто 1.2 16V 2000г - на място загрява,в движение не

    Здравейте,пак проблем с тази кола. Баща ми забелязал вчера ,че парното е страшно слабо и, че на място колата загрявала, но не и в движение.Без да ми каже за проблема по-рано ,хванал и налял антифриз до горе в казанчето, а то не трябва да се пълни чак до капачката.Изобщо не е видял мерилката за min и maх ,която се намира доста по надолу на тръбата.Сега не знам ,дали колата е изгубила антифриз ,за да си направя извод, дали пак е издухала гарнитура или е нещо друго,например скапана водна помпа.Също така ,ако може да ме насочите към свестен сервиз в София ще съм ви благодарен.Даже това е по важната част от темата.Вече един път колата издуха гарнитура и се подведохме да я закараме в Александър ауто,където два пъти правиха гарнитурата,защото първия път бяха объркали нещо,но естествено ние платихме за тяхната грешка.Сега ще се разровя за теми относно читави сервизи,но все пак и вие може да помогнете.Четох за добър майстор в Орландовци. Ще допълня темата като разбера ,дали губи антифриз.

    #2
    Ако не си изтеглил излишния антифриз изтегли го и го направи между "max" и "min". В казанчето трябва да има въздух за да обира излишния обем при разширяване на антифриза, като загрее двигателя. Ако това не го направиш ще избие на най-слабото място - например маркуч или връзка и ще трябва да търсиш къде се е получил теч. На капачката на разширителния съд трябва да има клапан за излишното налягане. Ако клапанът не е повреден през него ще излезе излишния антифриз и като изстине двигателят ще се получи вакуум в системата и ще засмуче въздух от където може, например от някоя връзка. Може засмуканият въздух да попадне във водната риза около цилиндрите и ако не направиш обезвъздушаване има риск от прегряване.При всички случаи едно профилактично обезвъздушаване.А пък за загряването - провери дали правилно ти работи термостата. Надявам се казанчето ти да е прозрачно, погледни дали антифриза който влиза дали има достатъчно дебит. На празен ход и като подадеш газ. Като си на празен ход може да няма достатъчно дебит и затова антифризът да се върти бавно и загрява, например поради частично запушване. Като дадеш газ антифризът се върти по-бързо и успява да охлади двигателя.
    Bravo 1.6 / 16

    Коментар


      #3
      Утре ще го източа,за да не стане беля.Термостатът е нов,както и антифриза.Няма от какво да се запуши системата.Дори и да е прозрачно казанчето,как може да си види ,дали дебитът е нормален?Поради това,че баща ми е напълнил казанчето с антифриз до горе,сега няма как да разбера дали е изгубила течност и затова да е почнала да грее и да духа студено.Трябва да си изгубя 1 ден в каране,за да видя дали намалява антифриза.Ако изчезва или пак е издухала гарнитура /писна ми/ или има теч от някъде - най вероятно от водната помпа щом на място загрява ,а в движение пада температурата.Може да е за смяна.Нова водна помпа за Пунто 1,2 16v 2000-2001година /май се водеше МК2/ горе-долу, колко струва?

      Коментар


        #4
        кола

        Първо провери дали няма въздух в системата просле изпотяват ли се прозорците като пуснеш парното може радяторчето на парното леко да тече За издухала гарнитура провери компресията -при всвещите .
        КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
        Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
        http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

        Коментар


          #5
          А просто е трябвало да си смениш термостата... и да не я даваш на баща си
          Fiat Brava 1.2,16в

          Коментар


            #6
            Ами преди явно е нямало въздух.Все пак 1,5 години не е пипано по охладителната система.Така изведнъж да се появи в системата, възможно ли е?Не ,прозорците не се запотяваха.Между другото ,тези Пунтота имат ли филтър на климатика/купето?Това с радиаторчето на парното е възможно.Четох из форума,че доста хора са имали такъв проблем.Как мога да разбера дали има теч от това радиаторче.Зад жабката ли се намира?Друг чест проблем бил някакъв теч около водната помпа - и това ще проверя.

            Коментар


              #7
              сигурен ли си че новия термостат работи? Ако е Вернет има голяма вероятност дане бачка... проследи като запалиш колата дали започва да се толи радиатора (големия кръг) ако загрява наравно със малкия кръг значи термостата ти неработи! толкова е просто... няма логика за другите неща които си описал по горе!

              Коментар


                #8
                JacK`DanielS написа:
                сигурен ли си че новия термостат работи? Ако е Вернет има голяма вероятност дане бачка... проследи като запалиш колата дали започва да се толи радиатора (големия кръг) ако загрява наравно със малкия кръг значи термостата ти неработи! толкова е просто... няма логика за другите неща които си описал по горе!
                подкрепям

                Коментар


                  #9
                  Термостатът не знам каква марка е.В Александър ауто са го сменяли.Иначе колата не е моя,на майка ми е ,и затова не съм в час с нея - кое,какво и каква марка е.Сега отивам да я оглеждам.

                  Коментар


                    #10
                    Днес направих оглед на охладителната система.Явно колата е губила антифриз от някаква гарнитура на термостата.Има видими следи от текъл и засъхнал антифриз.Онзи ден течността е станала прекалено малко и затова парното е почнало да духа студено ,а колата е почнала да грее на място.Дали се продава тази гарнитура?

                    Коментар


                      #11
                      кола

                      да иначе върви с термостата сменя се лесно ела утре на срещата да е сменим
                      КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                      Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                      http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                      Коментар


                        #12
                        Гарнитурата се продава с термостата ли ?Ще взема нов Behr , за да ми е мирна главата.Този сегашния е някакъв италиански.Не му знам марката.Иначе сам ще си го сменя.Не е сложно.Пролетта ще сменя и антифриза като преди това ще направя промивка на системата.

                        Коментар


                          #13
                          кола

                          Ако имаш финаси смени го сега така и така ще изтече като загрее сваляш долния дебел маркуч и то ще изтече като запалиш колат ще изтече още и затвараш и като истине малко наливаш нов антифриз и обезвъздушаваш . Гледаш порво да има парно .за антифриз http://www.antikoroza.com/bg/contacts.php
                          КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                          Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                          http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                          Коментар

                          Working...
                          X