Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Връзка между вида на маслото и температура на двигателя?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    vesko написа:
    @Dodo 155: Ако в книжката пише 10W40 полусинтетика - аз вярвам. Пише и че препоръчват Селения. Но за вискозитета не пише, че се препоръчва, пише, че се кара с такова. Така, както за спирачната течност пише ДОТ4, пък препоръчвали тутела.@stivst: В момента карам с Лики Моли 10В40 полусинтетика с молибденов дисулфид, но преди това дълго време карах със Селения Голд. Винаги със 10В40 полусинтетика. На мойта не ми харесва това, че перката се включва при различни показания на стрелката според външната температура.
    Не съм чел книжката за Типо/Темпра, но карах Уно с този мотор и ми даваха 15W40 Selenia VS Но щом пише така в книгата за Типо не искам да споря Дори да го кара с 15W40 пак няма да му загравя от там Някъде другате е ключът от палатката, но така чрез клавиатурата трудно ще го открием
    http://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
    Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
    FIAT Punto 02' 1.9 JTD
    FIAT Punto 99' 1.7 TD

    Коментар


      #17
      Dodo 155 написа:
      vesko написа:
      @Dodo 155: Ако в книжката пише 10W40 полусинтетика - аз вярвам. Пише и че препоръчват Селения. Но за вискозитета не пише, че се препоръчва, пише, че се кара с такова. Така, както за спирачната течност пише ДОТ4, пък препоръчвали тутела.@stivst: В момента карам с Лики Моли 10В40 полусинтетика с молибденов дисулфид, но преди това дълго време карах със Селения Голд. Винаги със 10В40 полусинтетика. На мойта не ми харесва това, че перката се включва при различни показания на стрелката според външната температура.
      Не съм чел книжката за Типо/Темпра, но карах Уно с този мотор и ми даваха 15W40 Selenia VS Но щом пише така в книгата за Типо не искам да споря Дори да го кара с 15W40 пак няма да му загравя от там Някъде другате е ключът от палатката, но така чрез клавиатурата трудно ще го открием
      Аз лично мисля да започна със смяна на термодвойката, струва ми се най-вероятен, пък и най-евтин вариант.
      Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

      Коментар


        #18
        масло

        Неможеш да усетиш разлика между различното масло сигурно има друг проблем .Моята стрелка кара на замръзване - някъде под средната чертичка .Не е разграфена добре Ще си слагам електронен термометър.
        КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
        Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
        http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

        Коментар


          #19
          vesko написа:
          Аз лично мисля да започна със смяна на термодвойката, струва ми се най-вероятен, пък и най-евтин вариант.
          Би ли обяснил малко повече за тази термодвойка? Къде точно се намира? Какво върши?
          FIAT Idea 1.9 Multijet 2004 г.
          FIAT Tipo 1.4i.e. 1995 г. - предишен. Служи вярно над 9 години!

          Коментар


            #20
            stivst написа:
            vesko написа:
            Аз лично мисля да започна със смяна на термодвойката, струва ми се най-вероятен, пък и най-евтин вариант.
            Би ли обяснил малко повече за тази термодвойка? Къде точно се намира? Какво върши?
            Хъм, тук ме хвана, защото не съм на 100% подготвен, но ще ти кажа основната идея. Това е една проста джаджа, завинтена някъде в радиатора, в която би трябвало да влизат 2-3 кабелчета в зависимост от броя степени на работа на перката (в нашия случай 1 степен - 2 кабела). Принципа й е, че при определена температура вътре затваря електрическата верига между тези два кабела, които или са директно част от веригата на вентилатора или управляват реле, което да го включи. При друга определена температура прекъсва веригата... Ако е през реле вече отварянето и затварянето на веригата може да са точно обратното на това, което съм написал, възможности - бол...
            Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

            Коментар


              #21
              stivst написа:
              vesko написа:
              Аз лично мисля да започна със смяна на термодвойката, струва ми се най-вероятен, пък и най-евтин вариант.
              Би ли обяснил малко повече за тази термодвойка? Къде точно се намира? Какво върши?
              трябва да е в долната дясна част на радиатора, като застанеш с лице към двигателя
              2015 Renault Megane Expression GT
              2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
              Всичко за FIAT Bravo 2007

              Коментар


                #22
                аз съм за термо датчика според мен нещо не е наред и отчита с някакво закъсненеие, и с право се притесняваш. По добре смени въпросния датчик че да не се скапе мотора, мисля преди време с баща ми правихме една кола дето по късно и включваше вентилатора и мотора заби , така де все пак този датчик е не повече от 5-10 лв. ако не се оправи, следва термостат ама преди това провери дали ти загрява радиатора на цяло цхе може да запушен и да не отдава нужната топлинаУспех и пиши какво се оказа
                СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
                бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
                сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
                ИТАЛФЕСТ 2007

                Коментар


                  #23
                  Да колеги, сигурно сте прави. Наистина ще започна с датчика. Още повече, че термостатът ми е нов - смених го есента. И не е някакъв евтин, а от тези, за които hit-ko каза, че фабрично се монтират на ФИАТ.Само да допълня - преди смяната на термостата температурата не се качваше над 70-80 градуса.
                  FIAT Idea 1.9 Multijet 2004 г.
                  FIAT Tipo 1.4i.e. 1995 г. - предишен. Служи вярно над 9 години!

                  Коментар

                  Working...
                  X