Здравейте, колеги! Започнаха адски горещини и забелязвам тревожно покачване на температурата на двигателя ми. Стрелката често стои между 90 градуса и червената зона. Това трябва да е около 110 градуса, нали? Забелязвам го при градско движение.Дали това може да се дължи на маслото? До сега съм карал със "Селения Голд", но при последната смяна преди около 7000 км моят автомонтьор /отявлен фен на ФИАТ, между другото/ ми предложи да ми сложи "FINA". Минерално е, ако не се лъжа 15W40. Как мислите? Би ли могло да е от това? Да го сменям ли веднага? Защото не ми се ще да карам колата така - все загряла.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Връзка между вида на маслото и температура на двигателя?
Collapse
X
-
Хъм по-скоро се ориентирай към друга повреда - термостат или нещо друго защото аз карам с възможно най-скапаното масло на света (Shell 15W40) и въпреки това колата работи добре (е понякога не ама то по други причини) и не загрява повече от 90-100 градуса и в горещините.Иначе теоретично има значение защото маслото също отнема част от температурата (загрява се доста здраво дори) и също ако е калпаво намалява смазването и съответно се повишава триенето.Ама трябва да е страшно голям боклук за да е от маслото.Огледай се за нещо друго.Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3
-
Re: Връзка между вида на маслото и температура на двигателя?
stivst написа:Здравейте, колеги! Започнаха адски горещини и забелязвам тревожно покачване на температурата на двигателя ми. Стрелката често стои между 90 градуса и червената зона. Това трябва да е около 110 градуса, нали? Забелязвам го при градско движение.Дали това може да се дължи на маслото? До сега съм карал със "Селения Голд", но при последната смяна преди около 7000 км моят автомонтьор /отявлен фен на ФИАТ, между другото/ ми предложи да ми сложи "FINA". Минерално е, ако не се лъжа 15W40. Как мислите? Би ли могло да е от това? Да го сменям ли веднага? Защото не ми се ще да карам колата така - все загряла.
Коментар
-
Re: Връзка между вида на маслото и температура на двигателя?
sev написа:stivst написа:Здравейте, колеги! Започнаха адски горещини и забелязвам тревожно покачване на температурата на двигателя ми. Стрелката често стои между 90 градуса и червената зона. Това трябва да е около 110 градуса, нали? Забелязвам го при градско движение.Дали това може да се дължи на маслото? До сега съм карал със "Селения Голд", но при последната смяна преди около 7000 км моят автомонтьор /отявлен фен на ФИАТ, между другото/ ми предложи да ми сложи "FINA". Минерално е, ако не се лъжа 15W40. Как мислите? Би ли могло да е от това? Да го сменям ли веднага? Защото не ми се ще да карам колата така - все загряла.FIAT Idea 1.9 Multijet 2004 г.
FIAT Tipo 1.4i.e. 1995 г. - предишен. Служи вярно над 9 години!
Коментар
-
Re: Връзка между вида на маслото и температура на двигателя?
stivst написа:sev написа:stivst написа:Здравейте, колеги! Започнаха адски горещини и забелязвам тревожно покачване на температурата на двигателя ми. Стрелката често стои между 90 градуса и червената зона. Това трябва да е около 110 градуса, нали? Забелязвам го при градско движение.Дали това може да се дължи на маслото? До сега съм карал със "Селения Голд", но при последната смяна преди около 7000 км моят автомонтьор /отявлен фен на ФИАТ, между другото/ ми предложи да ми сложи "FINA". Минерално е, ако не се лъжа 15W40. Как мислите? Би ли могло да е от това? Да го сменям ли веднага? Защото не ми се ще да карам колата така - все загряла.
Коментар
-
Re: Връзка между вида на маслото и температура на двигателя?
stivst написа:Здравейте, колеги! Започнаха адски горещини и забелязвам тревожно покачване на температурата на двигателя ми. Стрелката често стои между 90 градуса и червената зона. Това трябва да е около 110 градуса, нали? Забелязвам го при градско движение.Дали това може да се дължи на маслото? До сега съм карал със "Селения Голд", но при последната смяна преди около 7000 км моят автомонтьор /отявлен фен на ФИАТ, между другото/ ми предложи да ми сложи "FINA". Минерално е, ако не се лъжа 15W40. Как мислите? Би ли могло да е от това? Да го сменям ли веднага? Защото не ми се ще да карам колата така - все загряла.http://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
FIAT Punto 02' 1.9 JTD
FIAT Punto 99' 1.7 TD
Коментар
-
Re: Връзка между вида на маслото и температура на двигателя?
Dodo 155 написа:Може да е грешна информацията, която ти показва на таблото С дигитално табло ли си?Другата причина може да е в бавната степен на перката, когато не се включва вдига малко по-висока температура преди да включи бързата степен.На мен също не ми се вярва да е от маслото, още повече от FINA - аз лично карах с такова масло близо година и половина и останах много доволенFIAT Idea 1.9 Multijet 2004 г.
FIAT Tipo 1.4i.e. 1995 г. - предишен. Служи вярно над 9 години!
Коментар
-
Re: Връзка между вида на маслото и температура на двигателя?
stivst написа:Dodo 155 написа:Може да е грешна информацията, която ти показва на таблото С дигитално табло ли си?Другата причина може да е в бавната степен на перката, когато не се включва вдига малко по-висока температура преди да включи бързата степен.На мен също не ми се вярва да е от маслото, още повече от FINA - аз лично карах с такова масло близо година и половина и останах много доволенhttp://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
FIAT Punto 02' 1.9 JTD
FIAT Punto 99' 1.7 TD
Коментар
-
Re: Връзка между вида на маслото и температура на двигателя?
stivst написа:Таблото ми не е дигитално, но не е изключено да показва неточно.А иначе при моя модел перката не е на 2 степени - с една единствена е.
Коментар
-
Колега stivst, имам същото типо и подобен проблем. Ако приемем, че следващото деление на скалата след 90-те е 110 и след това идва ред на червеното 130 то при мен по жегите перката включва на около 102-103 градуса, докато при по-ниски външни температури включва под 100, пак наблягам на условието за следващото деление и за линейност на скалата, за което гаранция няма. Има логика в това дето го мислиш, ама ако беше менте масло досега да ти е скапало двигателя, знам ли...Все пак маслото ти е натрупало километри, може да го смениш за собствено успокоение. И един съвет, ако позволиш. Фиат препоръчва за нашите двигатели полусинтетично масло. Ако имаш тази възможност - не спестявай тези 20 лв (или дори по-малко) точно от маслото...Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...
Коментар
-
vesko написа:Колега stivst, имам същото типо и подобен проблем. Ако приемем, че следващото деление на скалата след 90-те е 110 и след това идва ред на червеното 130 то при мен по жегите перката включва на около 102-103 градуса, докато при по-ниски външни температури включва под 100, пак наблягам на условието за следващото деление и за линейност на скалата, за което гаранция няма. Има логика в това дето го мислиш, ама ако беше менте масло досега да ти е скапало двигателя, знам ли...Все пак маслото ти е натрупало километри, може да го смениш за собствено успокоение. И един съвет, ако позволиш. Фиат препоръчва за нашите двигатели полусинтетично масло. Ако имаш тази възможност - не спестявай тези 20 лв (или дори по-малко) точно от маслото...FIAT Idea 1.9 Multijet 2004 г.
FIAT Tipo 1.4i.e. 1995 г. - предишен. Служи вярно над 9 години!
Коментар
-
пич провери си термостата има голяма вероятност там да ти е грижата - просто да се забавя от време на време със отварянето и затова по късно да ти пуска перката - когато загрее около 100-110 и още не е пуснала перката пипни радиатора(не маркучите) в най-отдалечената част от маркуча на термостата - ако е хладен - термостата се бъзика Успех и гледай да не я изпуснеш!Пунто '95 1.1
Коментар
-
stivst написа:vesko написа:Колега stivst, имам същото типо и подобен проблем. Ако приемем, че следващото деление на скалата след 90-те е 110 и след това идва ред на червеното 130 то при мен по жегите перката включва на около 102-103 градуса, докато при по-ниски външни температури включва под 100, пак наблягам на условието за следващото деление и за линейност на скалата, за което гаранция няма. Има логика в това дето го мислиш, ама ако беше менте масло досега да ти е скапало двигателя, знам ли...Все пак маслото ти е натрупало километри, може да го смениш за собствено успокоение. И един съвет, ако позволиш. Фиат препоръчва за нашите двигатели полусинтетично масло. Ако имаш тази възможност - не спестявай тези 20 лв (или дори по-малко) точно от маслото...http://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
FIAT Punto 02' 1.9 JTD
FIAT Punto 99' 1.7 TD
Коментар
-
@Dodo 155: Ако в книжката пише 10W40 полусинтетика - аз вярвам. Пише и че препоръчват Селения. Но за вискозитета не пише, че се препоръчва, пише, че се кара с такова. Така, както за спирачната течност пише ДОТ4, пък препоръчвали тутела.@stivst: В момента карам с Лики Моли 10В40 полусинтетика с молибденов дисулфид, но преди това дълго време карах със Селения Голд. Винаги със 10В40 полусинтетика. На мойта не ми харесва това, че перката се включва при различни показания на стрелката според външната температура.Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...
Коментар
-
bopkata написа:пич провери си термостата има голяма вероятност там да ти е грижата - просто да се забавя от време на време със отварянето и затова по късно да ти пуска перката - когато загрее около 100-110 и още не е пуснала перката пипни радиатора(не маркучите) в най-отдалечената част от маркуча на термостата - ако е хладен - термостата се бъзика Успех и гледай да не я изпуснеш!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар