От доста време се чуда по един въпрос и като стана въпрос за масло това в мен започно отново да ме чувърка!Според сервизните книжки,програмки и оторизирани сервизи на фиат маслото на типо-конкретно се сменя както следва:- производство до ’91-на 10 хил. км.- производство след ’91- на 15 хил. км.От къде се получава тази разлика?А и до сега почти не съм чувал и виждал на някой друг "нормален" автомобил нормално да му дават на 15 хил. км. смяна. Почти всички са на 10 хил.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Смяна на маслото!
Collapse
X
-
Re: Смяна на маслото!
BO написа:От доста време се чуда по един въпрос и като стана въпрос за масло това в мен започно отново да ме чувърка!Според сервизните книжки,програмки и оторизирани сервизи на фиат маслото на типо-конкретно се сменя както следва:- производство до ’91-на 10 хил. км.- производство след ’91- на 15 хил. км.От къде се получава тази разлика?А и до сега почти не съм чувал и виждал на някой друг "нормален" автомобил нормално да му дават на 15 хил. км. смяна. Почти всички са на 10 хил.
-
масло...
BO написа:Не пише какво масло да използваш(по подразбиране и селеня може да бъде) но какво общо има годината-някой да е намирал отговора на въпроса?Ex. Grande Punto Driver
Коментар
-
Момчета, да не забравяме, че освен изминатите километри има и значение и колко време е карано с това масло .... Не може да си карал пет години и да си минал 5000 км. и да караш още пет години ... До колкото знам смяна на всяка година или изминати 12 хил. км. е оптималното време и километри ... ако някой има опит и доводи да пише ...Tempra 1.6 i.e. S Lybra 1.8 vvt lx 088 9 242 369
Коментар
-
Според мене за кола над 100 000км не е редно да се говори за смяна на масло на повече от 10 000км, пък било то Селениа Голд и т.н. А за дизелов двигател смятам че интервала трябва да се намали до 8 000-9 000км.Аз лично карам със Селениа Голд и го сменям на 10к /доволен съм, но пък от друга страна не съм опитвал с друго на тази кола/
Коментар
-
когато си купих колата й сложих Castrol GTX 3 Magnatec и до сега карам с него /около 10000 км/ и ми се струва много добре, защото тези км съм ги минал основно градско и маслото е доста чисто."Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
(Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)
Коментар
-
..На мойто Уно 45 в сервизната книжка пише - бензин: смяна на 15 000 км. - дизел: смяна на 7500 и филтър на 15 000 км. Аз лично имам следните впечатления когато колата гори масло "логаритмично"...Примерно за 4-5 хиляди гори двеста триста грама..след това за още хиляда км. още толкова - колкото за 4-5 хил. .. Значи вече е за смяна.. От Селенията съм доволен-някъде на 7-8 хил. по тая схема го сменям..карал съм и по 12-13 хил като нямам пари...))).. ии..така...
Коментар
-
charlie написа:когато си купих колата й сложих Castrol GTX 3 Magnatec и до сега карам с него /около 10000 км/ и ми се струва много добре, защото тези км съм ги минал основно градско и маслото е доста чисто.Tempra 1.6 i.e. S Lybra 1.8 vvt lx 088 9 242 369
Коментар
-
Мене пък са ме учили, че потъмняването на маслото е по 2 причини:1) миещи свойства на маслото;2) окисление, което се получава при високи температури;Извод:Маслото трябва да почернява, но не прекалено бързо. Ако бързо почернее, значи температурата около буталата и сегментите е висока => не прави добро смазване...Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
--- в сърцето завинаги... ---
Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар