Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Това не го разбрах как стана......

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Това не го разбрах как стана......

    Става дума за следното - от скоро колата е на газ (2 дни) (карбураторна с плочка и ел. изпарител) и си върви много прилично.Днес ми свърши газта и заредих догоре (24.8 литра) и тръгнах да си карам.Стигнах,където бях тръгнал,стоях там през деня и като се заприбирах вечерта стана много интересно нещо.Паля и тръгвам на газ и си карам,колата позагря малко и точно като излезах вече на по-главен път просто спря.В смисъл че давам газ а тя се дави и забавя все едно няма газ.Спрях,разгледах какво става - гледам газ си има в бутилката,изпаритея има ток,всичко точно.Паля я пак на газ работи добре и след съвсем малко време загасва отново.Запалих я и я прехвърлих на бензин да работи.Потеглих и пробвах 3-4 пъти да мина на газ ама все така - минава на газ работи съвсем малко време и спира.Най-странното беше че покарах дълго на бензин (около 7-8km) и пак я ударих на газ - заработи перфектно (около 2-3km) до един момент в който започна да прегрява и заби на 110 градуса.Веднага спрях и я оставих да тропа на празен ход за да не скапам мотора и я изгасих като поспадна малко температурата.Почнах да отвивам капачката на разширителния съд по малко и той почна да съска ама не и да тече вода.Оставих до посъска малко и след това почна да поизлизва по малко вода и аз го завих.Запалих я колата и я остаих да работи и свалих пак капачката на съда и водата беше съвсем на ниво.Завих си капачката и след това нямах проблеми повече а утре ще се види какво ще става.Изпарителя е вързан последователно след радиаторчето на парното.Интересувам се може ли да се е получило следното нещо :Понеже изпарителя е по-нависочко възможно ли е да се е събрал въздух там и затова в даден момент да е замръзнал и колата да забива муцуна като карам на газ.След това да карам на бензин и по малко да обезвъздушава и като съм я ръгнал пак на газ да е тръгнала нормално ама балона с въздуха да е бил вече в радиатора и затова да не ми е включила перката за охлаждането.Понеже на бензин включва няколко пъти а след като изссъка от разширителния заработи константно на 90-100 градуса.Като слагах изпарителя още имах зор с обезвъздушаването защото е доста нависоко (едва ли не е най-горана точка в системата и е почти на едно ниво с разширителния съд и капачката му).Мисляи си ако не е от въздушна възглавница и пак се случи да го сваля малко по-надолу макармче технологично това ще е голямо приключение.Благодаря предварително!
    Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

    #2
    Смятам че си си отговорил сам. :D .И според мен причината е въздух в системата и че трябва да сложиш изпарителя по-ниско!
    125s/1600ccm/100ps

    Коментар


      #3
      Както каза колегата, сам си си отговорил на въпроса. Определено имаш въздух в системата.П.С.: Ако пак не иска да ти въврви на газ и вдигне температура, въобще не се опитвай и да я подкараш на бензин - вероятността да прегрееш двигателя е много голяма, а последиците са доста неприятни.
      Настоящата - Ford Focus ST
      Бившата - Bravo GT - мъничко, черничко, тук - там стъпва ...
      Франкенщайн - R.I.P.
      Fiat Ducato Heku Wohnmobill 530 '87 - НАБОРЪТ

      Коментар


        #4
        Дали замръзва изпарителя се проверява много лесно - веднага щом ти изгасне колата, отваряш капака и пипаш изпарителя - трябва да е леден.
        Fiat Ritmo 105TC
        1600cc 105к.с.

        Коментар


          #5
          няма нужда от интервенции по газовата, просто трябва да палиш на бензин, да поработи на бензин известно време не знам и аз колко точно, но за няколко дена наблюдение ще усетиш колко й трябва да не замръзва. уното преди ми ги правеше тези номера и няма друг начин. има и друга възможност, долей си вода на студена кола докъдето трябва, може да не му е достатъчна, нищо, че като е взела да загрява и си отворил капачката е излязла вода, просто долей на студена кола колкото трябва
          Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
          Fiat Bravo'97 1,6 16v
          Fiat Tempra'91 1,6 mono

          Коментар


            #6
            Re: Това не го разбрах как стана......

            zfa159 написа:
            ... Изпарителя е вързан последователно след радиаторчето на парното...
            Изпарителят ти замръзва, затова караш малко и после спира.Ако пуснеш парното ще си върви перфектно на ГАЗ, когато го спреш спираш и притока на топла вода към изпарителя."Майстора" на газовата си е оставил ръчичките.Отиди да ти оправят захранването с вода към изпарителя Изпарителя винаги по възможност се връзва на 1-вият кръг, за да може по-бързо да го подгрее
            http://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
            Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
            FIAT Punto 02' 1.9 JTD
            FIAT Punto 99' 1.7 TD

            Коментар


              #7
              Re: Това не го разбрах как стана......

              Dodo 155 написа:
              zfa159 написа:
              ... Изпарителя е вързан последователно след радиаторчето на парното...
              Изпарителят ти замръзва, затова караш малко и после спира.Ако пуснеш парното ще си върви перфектно на ГАЗ, когато го спреш спираш и притока на топла вода към изпарителя."Майстора" на газовата си е оставил ръчичките.Отиди да ти оправят захранването с вода към изпарителя Изпарителя винаги по възможност се връзва на 1-вият кръг, за да може по-бързо да го подгрее
              Именно! При мен е вързано така, че първата топла вода, която излезе от двигателя отива в изпарителя.Това е пълно безумие да вържеш изпарителя след парното!
              VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
              VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
              VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
              VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
              Нека Силата на бъде с Нас...

              Коментар


                #8
                Държа да оточня - майстора на изпарителя и слагането му съм аз .Вързан е така поради две причини - едната е че от много отдавна ми е счупен един разпределител на водата и оттогава системата на колата е променена по следния начин - изхода на малкия кръг от двигателя минава през радиаторчето на парното (крана е отдавна откачен и водата минава непрекъснато),оттам минава през изпарителя и отива обратно в двигателя.Първо е закачен радиатора защото един колега от форума каза да го вържа така за да има и парно и не пречело на изпарителя.И засега виждам и з че не пречи ама след време ще го преправям.Мисълта ми беше че може просто да е имало балон от въздух в системата,който се е придвижил защото пък вече 100-тина км вървеше идеално и снощи го направи този номер.Като си намеря този скапан разпределител (една пластмасова пишка с 4 извода - някъде бях писал за нея из форума) ще си преправя системата но просто се чудех защо така направи гадта и след това се оправи.Днес ако пак се случи веднага ще проверя дали е замръзнал изпарителя и как е нивото на водата в системата.Сега като слезна сутринта ще долея още ако има място въобще.
                Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

                Коментар


                  #9
                  аз имах същата случка като теб колега. моя двигател е същия като твоя (разликата май е само в хода на буталото) и изпарителя ми е сложен след парното. като си пред колата изпарителя ти се пада от ляво, на маркуча които излиза от парното и отива в долната част на радиатора. целогодишно ми е пусната топлата вода през парното, защото като го спра и изпарителя замръзва. проблема с обезваздушаването го лекувам по следния начин : качвам двете предни гуми на колкото се може по висок бордюр, като по този начин радиатора става най - високата точка и колата работи време 2 - 3 включвания на перката със свалена капачка, като чат - пат давам газ. ако искаш може да я държиш и повече време, невярвам да има проблеми. с обезваздушения по този начин ЮНАК не съм имал дертове 70 000 км. дано да съм бил полезен. :D
                  UNO 1.0 FIRE & TIPO 1.4 I.E

                  Коментар


                    #10
                    колега не знам какво си променял, но при спряно парно се затваря и кранче за притока на топлата вода от двигателя към радиаторчето на парното. и така изпарителя ти замръзва и спираш на газ. ще си решиш проблема със два тройника. единия преди изпарителя - вход топла вода от двигателя и изходи парно и изпарител и тройник след парното със входове от парното и изпарителя и изход към двигателя.
                    TEMPRA 2.0 i.e. SW Suite 159A6046

                    Коментар


                      #11
                      Re: Това не го разбрах как стана......

                      Това е пълно безумие да вържеш изпарителя след парното!
                      с това" безумие" съм навъртял 100 хил км на газ и не ми е замръзнал изпарителя нито веднъж ,при мен седи пластмасовото разклонение което при колегата липсва но съм карал и без него а с две тръбички свързвам маркучите също няма ядове, но тогава кранчето на парното стои винаги отворено и водата циркулира през радиаторчето за да не замръзва изпарителя, така че без да се изказвате неподготвени някои ако обичатеПС аз писах на колегата така да си сложи изпарителя
                      TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
                      UNO 1.0 FIRE

                      Коментар


                        #12
                        Много се впрегнахте моля! Щом Ви харесва - карайте си с парно лятото! За мен е абсолютно безсмислен този начин на връзване - в подробности няма да изпадам - всеки има глава на раменете си май!
                        VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
                        VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
                        VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
                        VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
                        Нека Силата на бъде с Нас...

                        Коментар


                          #13
                          kiro_of_the_day написа:
                          Много се впрегнахте моля! Щом Ви харесва - карайте си с парно лятото! За мен е абсолютно безсмислен този начин на връзване - в подробности няма да изпадам - всеки има глава на раменете си май!
                          впрегнахме се ама не много а иначе не карам през лятото на парно защото просто спирам притока на въздух отвън и всичко си е ОК а иначе ако колегата си намери разклонението което при него липсва може да си затваря кранчето на парното и от там да не минава водата
                          TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
                          UNO 1.0 FIRE

                          Коментар


                            #14
                            във връзка с паралелно на радиатора връзване на изпарителя

                            във връзка с паралелно на радиатора на парното връзване на изпарителяна мен зимата парното ми е слабо (не беше преди да сложа газовата уредба)та видях на един руски сайт идеякакто каза колегата изпарителя се връзва паралелно на парното, обаче за да работи добре парното се слага допълнителна електрическа водна помпа от парно на Газела. човека там казва, че помпата и маркучите били с еднакви размери (става дума за типо) и се захващала само с скоби за водно съединение и си виси във въздуха. извеждаш си копче на таблото за включване и това е.
                            Tipo 1.6 [149C2046]

                            Коментар


                              #15
                              Ама аз има чуството че не четете докрай каквото пишем.Първо - изпарителя е след парното защото той охлажда водата доста повече отколкото радиатора на парното и затова съм го вързал да е втори защото иначе ще видя парно друг път.Второ - изпарителя няма да замръзне зимата защото паля на бензин,водата започва да се загрява (купето от парното също) и като загрее си минавам на газ и парното вече няма да ми трябва.Отделно то пак ще си работи и заедно с изпарителя.Трето - клапата командва откъде да минава въздуха (покрай радиатора - за студено или през него - за топло) и самият кран на радиатора.В моя случай крана е откачен от клапата и е винаги отворен (както е на по-старите модели Уно Fire).При тази подробност ако клапата е на студено изобщо човек не може да усети че през радиатора минава вряла вода и това не се отразява по никакъв начин на температурата в купето.Четвърто - няма как да вържа изпарителя пралелно с парното защото изпарителя е много високо в системата и ако пусна парното до изпарителя няма да иде грам вода защото цялата минава през по-ниската точка,защото там трябва по-малко сила за да мине вместо да се катери още 20-30см нагоре за да стигнедо изпарителя.Така в изпарителя остава водата,която си е била вътре т.е. не циркулира и започва да се охлажда докато замръзне (пробвал съм).Пето - след като обезвъздуших цялата система днес (по една идея да спра така колата че разширителния съд да стане най-високата точка - на много голям наклон) колата работи идеално и в същото време не загрява повече от 90-100 градуса по задръстванията из центъра.С това мисля че темата се изчерпва напълно
                              Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

                              Коментар

                              Working...
                              X