Здравейте колеги,днеска се ошашках жестоко, ситуацията е следната. Слизам да си погледна маслото, не съм го мерил от месец (до сега масло никога не съм доливал и не съм губил под каквата и да е форма) и шах - пръчката на маслото изкочила два пръста нагоре и цялата страна на двигателя и радатора от страната на причката омаслени яко. Тръгвам да меря маслото няма грам на пръчката и освен това по нея имаше странна субстанция от сорта на грес бяла. Шах и мат! Звъннах на едно приятелче майстор и като видя вика два варянта или гарнитура на глава и да е смешала или да съм забравил пръчката да я бутна до долу. Налях 1,5лтр масло запалихме и днеска покарах 50км, маслото си е както го налях но пак по пръчката на места има от това като грес за което писах по горе. Антифриза не е мръднал, парно имам, не съм я прегрял със сигурност. Не съм я юркал последния месец, за никаде не съм бързал. И сега ще меря маслото всеки ден но ми е супер спечено от какво е всичко това, дали съм я забравил щеката не бутната до долу или нещо е надуло и е изкочила. Дайте мнение моля
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Изхвърли ми маслото 1.6
Collapse
X
-
Здравей колега!.Това с "бялата грес" мисля, че се получава от каране на кратки разстояния.Въпросната субстанция съм я виждал на мойта корса едно време, майстори казаха, че било от каране на студен мотор.Възможно е да е запушила отвора и да е избило през щеката...не съм спец, нека по-запознатите да се изкажат.Мисля, че не е нещо особено притеснително, ако е от това де :D.
-
curko написа:Здравей колега!.Това с "бялата грес" мисля, че се получава от каране на кратки разстояния.Въпросната субстанция съм я виждал на мойто корса едно време, майстори казаха, че било от каране на студен мотор.Възможно е да е запушила отвора и да е избило през щеката...не съм спец, нека по-запознатите да се изкажат.Мисля, че не е нищо особено притеснително, ако е от това де :D.Brava 103HP
''Фиата тръгва там където Голфа спира''
Коментар
-
Миналата седмица на едно пунто работата беше същата ,даже помислихме че гарнитурата е заминала щото навсякъде имаше смесена вода с масло из мотора. При него маркуча за картерната вентилация беше запушен с тая "смес" , при тебе предполагам че около щеката е напълнило налягането такава гняс и като я е запушило от картерното налягане е избило барабар с щеката. Аз бих сменил маслото като преди това промия с добавка или промивно масло.Фиат Крома 1.9 16v+
Фиат Браво 1.6 16v
Фиат Мареа 1.6 16v
Коментар
-
PaUnOff написа:Въпроса е защо е излезнала щеката? Защо има налягане, което да я избута само?
Коментар
-
тая смес се получава точно от това каране на къси разстояния и студен мотор,получава се някакъв конденз и се смесва с маслото,това може да го забележите и по вътршната част на капачката за маслото,но защо е изхвърлило щеката не мога да кажа.Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde 2.0 16V T.S. 150hp
Коментар
-
На Браво 1.6 са два маркуча. Излизат от тръбопровода за наливане на масло в двигателя. Малко под капачката за маслото.1.Дебелият маркуч води до въздухопровода за входящия въздух. В него има едно метално телче на спирала което е искрогасител, да не попада случайно искра в картера. Това телче може да е замърсено.2.Тънкият маркуч води до след дроселовата клапа. При мен беше запушен не маркуча ами накрайника в който влиза маркуча от към дроселовата клапа. Почиства се с някаква клечка. Обаче трябва да държиш клапата отворена докато почистваш защото това което излиза да не отива към инжекторите.3.На самия тръбопровод в който се налива маслото мисля че долу има някаква цедка. Като си сменяш маслото попитай дали не могат с машината да изсмучат евентуални замърсявания от цедката. Такива замърсявания в комбинация с конденз който е замръзнал направо запушват картерната вентилация. В резултат налягането от картера избива през щеката.4.За да не се случва това добре е колата да не се кара на къси разстояния и студена. Образуват се идеални условия за конденз в картера който не успява да се засмуче от картерната вентилация и замръзва през нощта. Остава си там, натрупва се и в един момент може да установим вода в маслото. Паника, сервиз, гарнитура, кинти. А пък в действителност проблемът е в шофЕра.5. Ако наистина се налага колата да се кара на къси разстояния и студена - една предавка по-надолу и оборотите да са малко по-високи. При това двигателят загрява по-бързо и достига температура при която кондензът от картера започва да се изпарява и вече може да се засмуче от картерната вентилация. По-високите обороти помагат и маслото да се раздвижи и затопли и да не запушва маслената система. От друга страна маслото ако е позамърсено се раздвижва по-трудно и при по-високи обороти в първия момент може да отвори байпасния клапан на масления филтър. За няколко минути маслото няма да се филтрира ами просто ще преминава вместо през филтъра през отворения клапан, докато се стопли и стане по-рядко.6. Ако имаш навик сутрин на място да затопляш колата на празен ход преди тръгване (возиш малко дете например) от време на време подавай газ защото картерната вентилация не работи - затворена е дроселовата клапа. Би трябвало при това положение картерните газове да се засмукват през тънкото маркуче ако не е запушено. Като подадеш газ се отваря дроселовата клапа и картерните газове се изтеглят през дебелия маркуч и минават пред дроселовата клапа понеже я отваряш като подадеш газ.Няма да се плашиш, предната зима и на мен ми изхвърли масло от щеката и ми оля двигателя. От тогава до сега поразии от тоя инцидент не съм забелязал. Ама си имам едно наум как си карам колата.Не се връзвай на приказките на разни жигулски майстори че картерната вентилация е излишна и е само за екология. Няма такова нещо. Причините са чисто технически и вентилацията трябва да си работи както е конструирана. Маркучите да са отпушени и да изсмукват конденза.Bravo 1.6 / 16
Коментар
-
Имах една фиеста моно 1.1, която и зима и лято трупаше ’сополи’ в промишлени количества под капачката за наливане на масло от каране на къси пасове. Чак беше плашещо, но всички майстори твърдяха, че за модела е абсолютно нормално и се наричат изпарения. Налагаше се да я карам поне веднъж годишно на реглаж на клапаните и почистване на неописуема гняс, която се натрупваше по тях и по капака им. След такава профилактика ставаше нова кола. Никога не съм го виждал по щеката на маслото, както и не се е пресичало.При Брава-та това съм го виждал като почистих серпентината в маркуча за катерните газове, но определено този мотор почти не прави изпарения.
Коментар
-
Благодаря за отговорите колеги! Сега ми е малко по спокойно, явно не е станала голямата беля Към колегите които са имали този проблем, какво трябва да направя сега - да избягвам да карам на къси разтояния да следя маслото и сега като се затопли ще се оправи от самосебе си или да сменям масло и т.н.Brava 103HP
''Фиата тръгва там където Голфа спира''
Коментар
-
Отпуши си серпентината на пътя на картерните газове. Маркуча който тръгва от картера (до щеката) и отива към въздуховода към колектора. Като го разкачиш откъм картера ще видиш една навита тел в самотот му начало - това е серпентината. Сигурно е цялата в сополи, щом е започнало да надува през щеката, и от тях няма да я видиш де Пръскаш с WD40 да се поразтворят и после закачаш маркуча на компресора на някои гумаджии да ги изхвърли.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар