Минах над една обърната шахта и стана голяма беля. Случи се на бул. Сливница веднага след кръстовището с Опълченска в най-лявата лента, посока Люлин. Някое малоумно и безотговорно "същество" беше поставило капака на шахтата обратно, с конусовидната част нагоре. В резултат си имам пукнат картер и много проблеми. На снимките се вижда къде точно е счупеното. Ще оставя на страна коментарите за хубавите ни пътища и липсата на контрол. В момента просто искам да си оправя колата. Надявам се, че каското ще покрие разходите. Така, че бих искал да ви попитам за следните неща: - Може ли да има и други поражения по колата освен картера. Загасих двигателя почти веднага след като светна лампата на маслото, така, че не би трябвало да е работил "на сухо".- Знаете ли колко ще ми струва един картер - нов или втора употреба. И евентуално някой ако има оферта нека сподели . Колата е Marea 1.9 TD75. Разбира се ще проверя и по магазините, но чак в понеделник. - Има ли някаква гарнитура между картера и блока?- Отчупеното парче предполагам, че е някаква планка която обхваща тръбата.Всякакви съвети са добре дошли. Благодаря предварително.P.S. Вече няма нужда да внимавате на това място, капака беше обърнат на следващата сутрин а днес видях дори, че преасфалтират.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Картер - отчупено парче. Имам нужда от съвети.
Collapse
X
-
Къде по-точно е разположена маслената помпа. Аз съща се опасявам, че може да й е станало нещо. Предполагам, че като дойдат от застрахователната компания на оглед ще свалим картера и ще погледнем. До тогава не искам да разглобявам нищо за да няма проблеми.FIAT Marea 1.9 / TD75 (11/96)
FIAT Punto 1.9 / DS60 (06/99)
-
На мен ми се върти в главата нещо като "защо да не се пробваме да осъдим общината или тези дето слагат шахтите " спомням си как един човек наскоро беше спечелил такова дело, защото никой не му обърнал внимание, и решението на съда било да се изплатят всички щети на ищеца, после може би ще е по-евтино да се завари, но си мисля че каското би трябвало да ти вземе колата и да ти смени картера, и ако е повредена и помпата и нея да смени, така че щом имаш каксо, по добре нищо не пипай, остави ги да оценяват, да гледат и да ремонтират. А по- принцип ако се опре до теб обиколи по-моргите и си вземи един нов стар картер, нови гарнитури и викай ура....и дано помпата да не е пострадала. Иначе не вярвам мотореа да е усетил че маслото е изчезнало.СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007
Коментар
-
Мотора че не е усетил не е защото то остава по системата и малко по малко се оттича така че не е работил на сухо практичеси а лампата е светнала веднага щом помпата е спряла да тегли масло ама то има във филтъра,има по магистралите,по всички мажещи се детайли така че няма страшно!По повод съденето на общината оттам ще се чуе "несъобрзаена скорост" както се чува за дупките вече.Иначе аз вече нямам думи за тея дупки,канали и т.н. след като на Цариградско шосе превзех канал без капак в средната лента и си отнсъх половината предница (гумата се наряза,носача се разби след 50-тина км и се разхлопа,стабилизиращата щанга се откъсна от носача (биалетката направо се беше размазала)).Нямам думи!По повод картера ако е AL и да го завариш от топлото пак ще се сцепи (на алфа 155 дизел поне така стана 10-тина пъти).По-добре потърси втора употреба от някъде или ако дадат добри пари вземи си нов.Помпата дано да я погледнат добре и да няма поражения.Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3
Коментар
-
точно така, мотора би трябвало да си е ок, помпата също, и по-добре си смени картера не се занимавай със заварки, а ако си фен и имаш познат адвокат, бихте могли да вземете малко парички. Все пак и с 40 да караш то си стърчи там желязото и може да откърти всичко, ами ако беше с някаква безбожно скъпа и ниска кола.......направо си е за съд, мамка им, мамка им, и моята предница се рзаби, то бива дупки и шахти, ама трябва тези да ги съдим до дупка , при това от всички градове, то в България май няма една едничка цяла и здрава улица, дори еднаСЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007
Коментар
-
Първата ми идея беше точно такава - да ги съдя. Не толкова за парите колкото за някакво удовлетворение, все пак това си е просто безобразна небрежност от тяхна страна. За това и направих много снимки на мястото веднага след случката (добре че по случайност имах камера в себе си). Мислех дори да извикам и репортер от някоя телевизия. Но после като се консултирах с адвокат направо ме отказаха. Или по скоро ме предупредиха, че ме чака едно безкрайно размотаване, а аз просто не разполагам свободно със времето си в делничен ден. Наистина трябва да си отстояваме правата, но явно нашата система е направена така, че да те откаже. А иначе скороста по време а контакта едва ли е беше повече от 30-40. Едва бях потеглил от сфетофара, а шахтата е на по-малко от 50м.FIAT Marea 1.9 / TD75 (11/96)
FIAT Punto 1.9 / DS60 (06/99)
Коментар
-
Аз не съм казал че си карал бързо а че така ще ти кажат....на мен така ми каза патрулката на Цариградско като си отнесах предния мост макар че карах с 50-60 и си личеше спирачния път колко е бил (10-тина метра не повече).Същото ми казаха когато щех да се пребия с Уно-то на магистрлата към Ботевград....аз как да съобразя че някой ще открадне водосъбиращите решетки преди моста?!?!? и си карам с около 100-те и в даден момент хлътва цялата предница до праговете....учудих се как не се обърнах по таван тогава.....след това от Уно-то остана само задница за продаване на чсти.Отпред просто се смля и как ли няма....гумите влизаха свободно и изцяло в трапа.Фирмата за която работех (и на която беше уно-то) заведе иск и май още си чака вече 2-ра година да ги огрее административно придвижване на иска към съда....Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3
Коментар
-
Съжалявам ако е прозвучало така, просто като четях предния ти пост се сетих да спомена скоростта като факт. Предполагам, че моята случка е била резултат от кофти обстоятелства, а не от скоростта. А иначе и аз първото което чух беше "несъобразена скорост" , нищо че се движех бавно.FIAT Marea 1.9 / TD75 (11/96)
FIAT Punto 1.9 / DS60 (06/99)
Коментар
-
ДА те винаги с тоя номер излизат.На мен ми казха така "ако беше карал малко по-бавно щеше да видиш дупката и да я заобиколиш" когато скочих в тази на Царигрдаско.Е извинявай ама аз и с 10 да карам през нощтта на фарове (и то на изкачването при феята където светят нагоре а не на пътя) ще я видя ама друг път.Отделно че кой да предположи изобщо такова безумие да има там канал без капак.Избобщо нашенска работа какво да ти кажа.Мисли как да правиш колата и така не се ядосвай защото само ще ти става по-гадно.Аз като дадох 600 лева за предницата си мислех "този канал много скъп ми излезе" ама какво да правя няма оправия иначе.То цялата предница се рзахлопа малко след това...първо удареното колело после и от другата страна.Доброто беше че няма усуквания по купето т.е. само носача си го е отнесъл,както и заквадратчената ми джанта и срязаната гума (165/80/R13 на 2 месеца).НЯМАМ ДУМИ!Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3
Коментар
-
Доста неприятна работа. Аз сменях картер само преди месец на Браво ТД100. Моят беше от Марея. Намерих го от колега тук във форума, но има две или три разновидности на двигателя и не е сигурно, че ще стане, ако го вземеш втора ръка.Означенията са вътре в него, тъй че можеш да ги видиш, само ако го свалиш и подсушиш. Можеш да питаш и по номер на двигателя, но им е по-трудно да се оправят. Най-евтината цена, която ми бяха дали беше 450 лв. във Вантотрейд. По другите магазини също нямаха на склад и струваше с 20-30 лв. по-скъпо. В Италсервиз ми казаха, че се чака повече от две седмици и цената беше доста по-висока.Във Вантотрейд бяха поръчали и един резервен, понеже сменяха на някаква Марея и е възможно още да го имат. Ако имаш друга кола, можеш да обиколиш и автоморгите.Иначе аз бях карал над километър, след като светна лампата за маслото, но поражения по двигателя нямаше.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар