Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Ламбда-сонда, как да разбера дали е за смяна?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Ламбда-сонда, как да разбера дали е за смяна?

    Колата ми е "Фиат Брава" 1.4 12V и съм на газ. В момента е на 190 000 км. и напоследък забелязвам че започна да губи мощност и да харчи повече. Смених свещи+кабели /BOCSH/, ходих на газ-анализатор но проблема оставa. Дори и на бензин колата не върви добре. Чудя се дали ламбда-сондата ми е за смяна вече. Дайте ми съвет евентуално къде и срещу колко пари мога да я заменя с нова.Благодаря ви предварително!

    #2
    Признаци за повредена л.с. са неравномерни обороти повишен разход на гориво и др.!Къде зареждаш гориво? Може и от това да е - некачествен бензин!
    Jeep Grand Cherokee 3.1TDI
    Fiat Bravo GT 1,9 JTD 105к.с. 2000г.

    Коментар


      #3
      Не мисля че е от горивото. Зареждам само на доказани бензиностанции - Лукоил, ОМВ или Шел; без значение откъде - колата се държи по един и същ начин.

      Коментар


        #4
        Re: Ламбда-сонда, как да разбера дали е за смяна?

        boplam написа:
        Колата ми е "Фиат Брава" 1.4 12V и съм на газ. В момента е на 190 000 км. и напоследък забелязвам че започна да губи мощност и да харчи повече. Смених свещи+кабели /BOCSH/, ходих на газ-анализатор но проблема оставa. Дори и на бензин колата не върви добре. Чудя се дали ламбда-сондата ми е за смяна вече. Дайте ми съвет евентуално къде и срещу колко пари мога да я заменя с нова.Благодаря ви предварително!
        Ако си с "обикновена" газова - провери и евентуално смени мембраните на изпарителя - с времето, се втвърдяват и ефекта е този, който описваш. Успех!
        VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
        VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
        VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
        VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
        Нека Силата на бъде с Нас...

        Коментар


          #5
          Пддържам Киро на 100%. При работа на Газ ламбдата изобщо не играе роля, а ако има драми с нея ще ти светне индикатора за инжекциона ( с вид на пръскалка).Ако не си сменял скоро мембрани, може да го направиш - струват 20 лв.
          Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
          Fiat Linea 1.3 Multijet'08
          Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
          http://forum.fiat-bg.org

          Коментар


            #6
            тя не играе роля но си работиа аз до колкото знам на газ се преебава по бързо

            Коментар


              #7
              zgabrovski написа:
              Пддържам Киро на 100%. При работа на Газ ламбдата изобщо не играе роля, а ако има драми с нея ще ти светне индикатора за инжекциона ( с вид на пръскалка).Ако не си сменял скоро мембрани, може да го направиш - струват 20 лв.
              аз пък мисля че не е от това проблема, защото колегата казва че и на бензин колата не работи добре, което няма връзка със мембраните на изпарителя
              TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
              UNO 1.0 FIRE

              Коментар


                #8
                Е в тоя случай може и найстина ламбдата да е заминала, но за работата на газ твърдо тя не оказва влияние.
                Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
                Fiat Linea 1.3 Multijet'08
                Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
                http://forum.fiat-bg.org

                Коментар


                  #9
                  Работата на газ не зависи от ламбда сондата. Разбира се ако не си с газов инжекцион или ламбда контрол на газовата уредба.Работара на бензин не зависи от мембраните на изпарителя.Следователно, или имаш да оправяш две неща, или проблема е нещо общо за газовата и бензиновата система.
                  Fiat Ritmo 105TC
                  1600cc 105к.с.

                  Коментар


                    #10
                    Mitko ще пробвам със замерването. Благодаря ви за отговорите!

                    Коментар


                      #11
                      Mitko написа:
                      Отговора за сондата е - премери я. Използвай хубав високоомен уред и измери напрежението и при работещ мотор.
                      А още по-добре ще е да се върже на осцилоскоп и да се види сигнала при различни режими.
                      ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати

                      Коментар


                        #12
                        Re: Ламбда-сонда, как да разбера дали е за смяна?

                        boplam написа:
                        Колата ми е "Фиат Брава" 1.4 12V и съм на газ. В момента е на 190 000 км. и напоследък забелязвам че започна да губи мощност и да харчи повече. Смених свещи+кабели /BOCSH/, ходих на газ-анализатор но проблема оставa. Дори и на бензин колата не върви добре. Чудя се дали ламбда-сондата ми е за смяна вече. Дайте ми съвет евентуално къде и срещу колко пари мога да я заменя с нова.Благодаря ви предварително!
                        Не съм специалист но ако е с компютър (ECU) отиваш на компютърна диагностика.
                        Carozzeria Touring, Milano
                        Fiat 124 Touring - моята следваща кола

                        Коментар


                          #13
                          zgabrovski написа:
                          ако има драми с нея ще ти светне индикатора за инжекциона
                          Напоследък забелязвам, че доста бавно ми гасне лампата преди да запаля (някъде 3-4 сек. след лампата CODE) - това значи ли нещо? Преди не обръщах внимание щото не я чаках да изгасне преди да запаля, ама някъде тук прочетох, че трябва да се изчаква.
                          Bravo 1.6 16v

                          Коментар


                            #14
                            chris написа:
                            zgabrovski написа:
                            ако има драми с нея ще ти светне индикатора за инжекциона
                            Напоследък забелязвам, че доста бавно ми гасне лампата преди да запаля (някъде 3-4 сек. след лампата CODE) - това значи ли нещо? Преди не обръщах внимание щото не я чаках да изгасне преди да запаля, ама някъде тук прочетох, че трябва да се изчаква.
                            Това е ауточек... системата си проверява състоянието на модулите... ВЪПРОСА Е ДА ИЗГАСНЕ и да не светва отново...Напълно нормално е да изгасва няколко секунди след CODE лампата...
                            FIAT Brava 1.4 SX CLIMA [09/1998]

                            Коментар


                              #15
                              Mazgarev написа:
                              Това е ауточек... системата си проверява състоянието на модулите... ВЪПРОСА Е ДА ИЗГАСНЕ и да не светва отново...Напълно нормално е да изгасва няколко секунди след CODE лампата...
                              10x
                              Bravo 1.6 16v

                              Коментар

                              Working...
                              X