Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Компресора на климатика

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Компресора на климатика

    В единия сервиз ми казват, че изтича фреона, и да отида да си проверя откъде има теч. Отивам във втория, там ми казват че няма теч, но като пусна климатика не се включвал компресора. Защо имам чувството, че ако отида в трети сервиз, проблема ще е също друг Това с компресора някой има ли идея за какво става въпрос, че в официалния сервиз на фиат ми казаха че това може да струва между 30 и 130 лв
    Fiat Bravo 1.9 JTD

    #2
    нормално е като включиш климатика да ти паднат малко оборотите на двигателя (на празен ход) стига да ти тръгва компресора така че това дали тръгва можеш и сам да си го провериш - палиш,пускаш климатика и ако ти паднат малко оборотите значи включва компресора (това не значи че работи обаче а само че включва).Незнам за Браво-то ама има едни алфи дето имат датчици и ако няма фреон не включва компресора така че може и двата сервиза да са прави всеки за себе си стига да има такива датчици по системата.Идея нямам ако има къде са обаче.
    Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

    Коментар


      #3
      Не очаквай да ти паднат оборотите за постоянно обаче... падат за секунда и след това отново се нормализират...
      FIAT Brava 1.4 SX CLIMA [09/1998]

      Коментар


        #4
        Аз сега се занимавам с този проблем. И на бравото има датчик - като падне фреона и просто не включва. А освен по оборотите можеш да разбереш дали включва и по една специфично свистене от към вентилатора на парното, като чукнеш леко газта трябва да се чува. И аз днес се връщам от 2ри сервиз и утре пак съм там, тъй че успех!
        Drive Like HeLL To See HaveN

        Коментар


          #5
          Най-лесно се проверява включването на компресора с двама души. Единият седи в колата и натиска копчето със снежинка и някаква степен на вентилатора, както и термостата (на климатроника потенциометъра) за темперетура на наи-студено. При тази процедура се чува явно щракване откъм двигателя. Вторият седи над двигателя и слухти! Ясно се чува ЩРАК, когато електромагният съединител на компресора зацепи.
          Frontera Sport, X20SE март 1998

          Коментар


            #6
            Да именно и в този момент падат малко оборотите на двигателя.Щракването е много отчетливо даже и доста добре се чува.Аз смао информативно да попитам защото не съм много в час - не трябва ли и някоя от предните перки да се включи като включим климатика и те изобщо за какво са и кога се включват?
            Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

            Коментар


              #7
              Vladim написа:
              Вторият седи над двигателя и слухти! Ясно се чува ЩРАК, когато електромагният съединител на компресора зацепи.
              А още по-добре ще е и да гледа! :D Шайбата се вижда прекрасно. Ако не се ориентира човекът, да гледа когато другият отвътре включи климатика - няма начин да не види, когато зацепи съединителят!
              ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати

              Коментар


                #8
                Според мен при включване на компресора оборотите се вдигат за секунда и след това се нормализират-дори не е необходимо да включвате вентилатора за купето.При мен има подобен проблем и от време на време компресора не включва-всичко идва от една черна кутийка която се намира под жабката(закрепена е точно до вентилатора на отоплителя/охладителя)и до колкото си спомням беше някакъв антиобледенител(взима информация от датчик който разбира се не се вижда!!!)

                Коментар


                  #9
                  zfa159 написа:
                  Да именно и в този момент падат малко оборотите на двигателя.Щракването е много отчетливо даже и доста добре се чува.Аз смао информативно да попитам защото не съм много в час - не трябва ли и някоя от предните перки да се включи като включим климатика и те изобщо за какво са и кога се включват?
                  Перките се включват, когато радиатора на климатика се напече много! Понякога се включват след половин минута друг път след 5! При мен онзи ден се включиха почти веднага след пускането, а половин минута след това спряха... честно казано трудно се чуват особено при затворени прозорци Онзи ден излезнах от колата за малко при работещ климатроник. Двигателя не се чуваше от фученето на перките...
                  Frontera Sport, X20SE март 1998

                  Коментар


                    #10
                    Vladim написа:
                    Най-лесно се проверява включването на компресора с двама души. Единият седи в колата и натиска копчето със снежинка и някаква степен на вентилатора, както и термостата (на климатроника потенциометъра) за темперетура на наи-студено. При тази процедура се чува явно щракване откъм двигателя. Вторият седи над двигателя и слухти! Ясно се чува ЩРАК, когато електромагният съединител на компресора зацепи.
                    В единия сервиз точно това направихме, само дето аз като включих климатика, снежинката итн, монтьора беше до мен при волана, и после отиде да види нещо, но като че ли беше закрепил някаква машинка, нямам представа. Но ако той не включва като янма фреон, той това трябва да го знае? щото в системата няма никакъв фреон. Абе не знам, ама тия в Ауто Италия здраво ще ме одрусат във вторник за тия две диагностики. Онзи поне ги направи без пари, нищо че после не ми помогна.
                    Fiat Bravo 1.9 JTD

                    Коментар


                      #11
                      А този бутон със снежинката за какво служи точно
                      Fiat Bravo 1.9 JTD

                      Коментар


                        #12
                        Ами с бутона се пуска компресора.
                        Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
                        Fiat Linea 1.3 Multijet'08
                        Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
                        http://forum.fiat-bg.org

                        Коментар


                          #13
                          абе хора, мойта кола има само една перка отпед, а е с клима, дали е възможно така да си е оригинално или старият собственик нещо е сменил целия радиоатор ?
                          FIAT TIPO 1.6 89г,FIAT BRAVA 1.4 12V 96г
                          FORD C-Max 1.8 TDCi -09г

                          Коментар


                            #14
                            Момчил написа:
                            абе хора, мойта кола има само една перка отпед, а е с клима, дали е възможно така да си е оригинално или старият собственик нещо е сменил целия радиоатор ?
                            спокойно :D наред е всичкотака ено пък перката е двускоростна :D
                            2015 Renault Megane Expression GT
                            2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                            Всичко за FIAT Bravo 2007

                            Коментар


                              #15
                              sev написа:
                              Момчил написа:
                              абе хора, мойта кола има само една перка отпед, а е с клима, дали е възможно така да си е оригинално или старият собственик нещо е сменил целия радиоатор ?
                              спокойно :D наред е всичкотака ено пък перката е двускоростна :D
                              FIAT TIPO 1.6 89г,FIAT BRAVA 1.4 12V 96г
                              FORD C-Max 1.8 TDCi -09г

                              Коментар

                              Working...
                              X