Здравейте, колеги! Току що си взех Браво, като за първи път се качвам на Фиат. Модела е 97г., 1.6, 16V, 113кс. Предишния собственик каза, че няма нищо за смяна, като масло, филтри и ремък са сменени скоро. Днес покарах 50-тина км и не усетих нещо, което да ме притесни (даже съм приятно изненадан от някои неща), но молбата ми е хора с опит да ми подскажат какво евентуално да следя или проверя, като възможен дефект. Заедно с това - две питания: Съединителя ми е твърд! Предишната ми кола (Фиеста) беше с много по - мек. Не че няма да свикна с новия, просто - това нормално ли е за Браво - то? Педала на спирачката го усещам една идея "хлътнал" - на старата кола беше доста по твърд пък той. Тук има ли проблем или и това е нормално! Благодаря предварително!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Нов колега с нужда от първи съвети
Collapse
X
-
Re: Нов колега с нужда от първи съвети
Absolut написа:Здравейте, колеги! Току що си взех Браво, като за първи път се качвам на Фиат. Модела е 97г., 1.6, 16V, 113кс. Предишния собственик каза, че няма нищо за смяна, като масло, филтри и ремък са сменени скоро. Днес покарах 50-тина км и не усетих нещо, което да ме притесни (даже съм приятно изненадан от някои неща), но молбата ми е хора с опит да ми подскажат какво евентуално да следя или проверя, като възможен дефект. Заедно с това - две питания: Съединителя ми е твърд! Предишната ми кола (Фиеста) беше с много по - мек. Не че няма да свикна с новия, просто - това нормално ли е за Браво - то? Педала на спирачката го усещам една идея "хлътнал" - на старата кола беше доста по твърд пък той. Тук има ли проблем или и това е нормално! Благодаря предварително!
-
Честито, колега, щом върви колата и не прави проблеми си я карай без да се притесняваш. Ако не спира добре, е възможно да има нужда от обезвъздушаване, но ако спира нормално не пипай нищо. Щом е сменял човека ремъци и каквото там, не се натиквай да сменяш и ти, просто си кай колата със здравеAlfa Romeo 147 1.9 JTD 2005 Fulcrum
Коментар
-
nedialk00
-
Re: Нов колега с нужда от първи съвети
Absolut написа:Заедно с това - две питания: Съединителя ми е твърд! Предишната ми кола (Фиеста) беше с много по - мек. Не че няма да свикна с новия, просто - това нормално ли е за Браво - то? Педала на спирачката го усещам една идея "хлътнал" - на старата кола беше доста по твърд пък той. Тук има ли проблем или и това е нормално! Благодаря предварително!
Коментар
-
Благодаря на всички! И на вас, нека колите създават възможно най - малко грижи.Ремъка и ролките са сменени преди 4000км, има специално отбелязване на това на самия двигател.Съединителя и спирачката в стационарно положение са на едно ниво, но при натиск на спирачката, усещам малък луфт от натискането до зацепването. Може би по - скоро е въпрос на особености на Браво - то, като цяло? Друго - установих (опипом), ръб на дисковете - може би 1.5мм (от страна) - дали е необходимо да сменям дисковете?103 кс би следвало да е, така четах и аз, но човека каза, че била с пълна инжекция (на тъблото действително има индикатор за такава) и за това били 113?! Е, няма да правим проблем за 10 коня, след като "идвам" от 75 А, още нещо - не мога да видя резервоарчето на климатика?! Има такъв, работи, пробвах го, не е за пълнене в момента, ама все пак къде да го търся - може би някъде по - надолу?
Коментар
-
Absolut написа:103 кс би следвало да е, така четах и аз, но човека каза, че била с пълна инжекция (на тъблото действително има индикатор за такава) и за това били 113?!
Коментар
-
Absolut написа:Благодаря на всички! И на вас, нека колите създават възможно най - малко грижи.Ремъка и ролките са сменени преди 4000км, има специално отбелязване на това на самия двигател.Съединителя и спирачката в стационарно положение са на едно ниво, но при натиск на спирачката, усещам малък луфт от натискането до зацепването. Може би по - скоро е въпрос на особености на Браво - то, като цяло? Друго - установих (опипом), ръб на дисковете - може би 1.5мм (от страна) - дали е необходимо да сменям дисковете?103 кс би следвало да е, така четах и аз, но човека каза, че била с пълна инжекция (на тъблото действително има индикатор за такава) и за това били 113?! Е, няма да правим проблем за 10 коня, след като "идвам" от 75 А, още нещо - не мога да видя резервоарчето на климатика?! Има такъв, работи, пробвах го, не е за пълнене в момента, ама все пак къде да го търся - може би някъде по - надолу?Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.
Коментар
-
Здравей колега,със здраве да си караш количката и само да те радва.аз също карам 1,6 16v,но аз кола с по-мек съединител не съм карал до сега,а съм карал различни коли,нямам си на представа какво може да е,но моя е много мек както и спирачката и газта са меки.За кончетата явно е разбирал доста човечеца и моята е 1,6 16v пълна инжекция ама е 90 коняAlfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde 2.0 16V T.S. 150hp
Коментар
-
Здравей колега!.Със здраве да си караш дълги и безаварийни километри придобивката :D.Аз като карач на такова самолетче те съветвам да хвърляш по едно око на стрелката на температурата.Клемите на резистора на вентилатора имат навика да нагарят и в един весел момент стрелката се озовава на червеното, защото вентилатора не е заработил.Мойта така се опита да направи, хубаво че ч я хванах преди червеното.Имай едно на ум, поне докато не свикнеш с нея.С времето ще почнеш да я усещаш кога тръгва и спира вентилатора.Иначе се приготви за разни разскърцвания по салона, ако сега не ги чуваш, много вероятно е след време да почнат да се обаждат пластмаси, но това не е проблем-музиката една идея > :D
Коментар
-
Колега, честито, със здраве да си караш колата и много радост да ти носи. Както се грижиш за нея така ще ти се отблагодарява.А пък казанче за климатика няма. Системата е херметично затворена. Има един радиатор отпред, точно пред радиатора с антифриз. Този радиатор охлажда фреона. Имаш още един радиатор в купето, не може да се види без разглобяване, намира се в центъра под таблото с уредите. През него минава въздухът, охлажда се и ти прави прохлада през лятото. Диагностика на климатика се прави само в сервиз понеже трябва апаратура.За дисковете - допустимото износване е около 1 мм ръб, има го в сервизното описание, в Download секцията на форума. Ако решиш че са за смяна - сменяш ги като дойде време за нови накладки.Bravo 1.6 / 16
Коментар
-
Спирачен диск се мери с шублер на няколко места, отчита се най-малкият размер, недейте така само "на око" с опипване на ръба. Сигурен съм, че няма такова сервизно ръководство, в което да пише "1 мм ръб". Няма значение колко е дебел ръбът и каква монета може да стои на него. Има си допустим минимум, под който дискът е хубаво да се замени максимално бързо, но не че не може да се кара още 5-10 000 км. Само че трябва да се избягват резки спирания. Обикновено има малка вдлъбнатина на спирачната повърхност, която показва минимума, докато е видима, подобно на грайфера на гумите, където има подобен тип белег, а също може да е щамповано на страничната повърхност на диска число, което показва минималната дебелина в мм.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар