Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Нов колега с нужда от първи съвети

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Нов колега с нужда от първи съвети

    Здравейте, колеги! Току що си взех Браво, като за първи път се качвам на Фиат. Модела е 97г., 1.6, 16V, 113кс. Предишния собственик каза, че няма нищо за смяна, като масло, филтри и ремък са сменени скоро. Днес покарах 50-тина км и не усетих нещо, което да ме притесни (даже съм приятно изненадан от някои неща), но молбата ми е хора с опит да ми подскажат какво евентуално да следя или проверя, като възможен дефект. Заедно с това - две питания: Съединителя ми е твърд! Предишната ми кола (Фиеста) беше с много по - мек. Не че няма да свикна с новия, просто - това нормално ли е за Браво - то? Педала на спирачката го усещам една идея "хлътнал" - на старата кола беше доста по твърд пък той. Тук има ли проблем или и това е нормално! Благодаря предварително!

    #2
    Re: Нов колега с нужда от първи съвети

    Absolut написа:
    Здравейте, колеги! Току що си взех Браво, като за първи път се качвам на Фиат. Модела е 97г., 1.6, 16V, 113кс. Предишния собственик каза, че няма нищо за смяна, като масло, филтри и ремък са сменени скоро. Днес покарах 50-тина км и не усетих нещо, което да ме притесни (даже съм приятно изненадан от някои неща), но молбата ми е хора с опит да ми подскажат какво евентуално да следя или проверя, като възможен дефект. Заедно с това - две питания: Съединителя ми е твърд! Предишната ми кола (Фиеста) беше с много по - мек. Не че няма да свикна с новия, просто - това нормално ли е за Браво - то? Педала на спирачката го усещам една идея "хлътнал" - на старата кола беше доста по твърд пък той. Тук има ли проблем или и това е нормално! Благодаря предварително!
    Първо честито.Да си я караш със здраве.1.6 16v е точно 103 к.с.,а за другите неща горе-долу са нормални.

    Коментар


      #3
      Честито, колега, щом върви колата и не прави проблеми си я карай без да се притесняваш. Ако не спира добре, е възможно да има нужда от обезвъздушаване, но ако спира нормално не пипай нищо. Щом е сменял човека ремъци и каквото там, не се натиквай да сменяш и ти, просто си кай колата със здраве
      Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2005 Fulcrum

      Коментар


        #4
        За всеки случай бих проверил състоянието на ремъците.
        Stop giving directions, just say "Follow me."
        Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
        Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

        Коментар


          #5
          особено на ангренажа и ролките му, че ако се скъса става манджа с грозде

          Коментар


            #6
            Re: Нов колега с нужда от първи съвети

            Absolut написа:
            Заедно с това - две питания: Съединителя ми е твърд! Предишната ми кола (Фиеста) беше с много по - мек. Не че няма да свикна с новия, просто - това нормално ли е за Браво - то? Педала на спирачката го усещам една идея "хлътнал" - на старата кола беше доста по твърд пък той. Тук има ли проблем или и това е нормално! Благодаря предварително!
            Да колега и аз така като се качих на фиата го забелязах това. съединителя е сравнително по-твърд от на останалите, но за сметка на това пък спирачката и газта са по-меки. Така са си направени. Не мисля че е лошо просто въпрос на свикване. Да ти е честита и по-малко влизания в сервиз!!! Относно "хлътналостта" на спирачката знам че съединителя и спирачката трябва да са на едно ниво. Моя съединител го натягах че е пред смяна и сега педала е малко по-нагоре от спирачката. да не би и при теб да е имало такава интервенция
            Fiat Croma 1.9 JTD '06 150hp
            Ex. Fiat Bravo SX 1.4 12v '97

            Коментар


              #7
              Благодаря на всички! И на вас, нека колите създават възможно най - малко грижи.Ремъка и ролките са сменени преди 4000км, има специално отбелязване на това на самия двигател.Съединителя и спирачката в стационарно положение са на едно ниво, но при натиск на спирачката, усещам малък луфт от натискането до зацепването. Може би по - скоро е въпрос на особености на Браво - то, като цяло? Друго - установих (опипом), ръб на дисковете - може би 1.5мм (от страна) - дали е необходимо да сменям дисковете?103 кс би следвало да е, така четах и аз, но човека каза, че била с пълна инжекция (на тъблото действително има индикатор за такава) и за това били 113?! Е, няма да правим проблем за 10 коня, след като "идвам" от 75 А, още нещо - не мога да видя резервоарчето на климатика?! Има такъв, работи, пробвах го, не е за пълнене в момента, ама все пак къде да го търся - може би някъде по - надолу?

              Коментар


                #8
                Absolut написа:
                103 кс би следвало да е, така четах и аз, но човека каза, че била с пълна инжекция (на тъблото действително има индикатор за такава) и за това били 113?!
                Тоз човек е бил много навътре с колите и затова така ти е казал да знаеш Yellow_Flash_Colorz_PDT_30 . То по принцип 1,6 103кс пак си е пълна инжекция ама карай, в талона какво ти пише. Да не се окаже и там да са измислили нещо от сорта на 113кс и да плащаш по голям данък .

                Коментар


                  #9
                  Absolut написа:
                  Благодаря на всички! И на вас, нека колите създават възможно най - малко грижи.Ремъка и ролките са сменени преди 4000км, има специално отбелязване на това на самия двигател.Съединителя и спирачката в стационарно положение са на едно ниво, но при натиск на спирачката, усещам малък луфт от натискането до зацепването. Може би по - скоро е въпрос на особености на Браво - то, като цяло? Друго - установих (опипом), ръб на дисковете - може би 1.5мм (от страна) - дали е необходимо да сменям дисковете?103 кс би следвало да е, така четах и аз, но човека каза, че била с пълна инжекция (на тъблото действително има индикатор за такава) и за това били 113?! Е, няма да правим проблем за 10 коня, след като "идвам" от 75 А, още нещо - не мога да видя резервоарчето на климатика?! Има такъв, работи, пробвах го, не е за пълнене в момента, ама все пак къде да го търся - може би някъде по - надолу?
                  Колега лично аз дисковете ги сменям като стигнат до положение в което като сложа 1лв на него и стои. Просто имам опит със счупен диск на типото и повече не ми се рискува. Относно климатика!? Незнам какво казанче търсиш отиди при майстор за климатици да го инспектира и зареди. Аз на пролет ще водя стилото да го преглеждат, че ми дава 0 налягане на системата. на този дето ти е разправял там за разни спринцофки и инжекции и 113 кончета му кажи да отвори ето това http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Bravo/Brava . 113PS е 1.8 16волта...
                  Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
                  BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
                  BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.

                  Коментар


                    #10
                    Ха ха, ок де, 103кс., няма проблеми Другото да е наред

                    Коментар


                      #11
                      Здравей колега,със здраве да си караш количката и само да те радва.аз също карам 1,6 16v,но аз кола с по-мек съединител не съм карал до сега,а съм карал различни коли,нямам си на представа какво може да е,но моя е много мек както и спирачката и газта са меки.За кончетата явно е разбирал доста човечеца и моята е 1,6 16v пълна инжекция ама е 90 коня
                      Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde 2.0 16V T.S. 150hp

                      Коментар


                        #12
                        Здравей колега!.Със здраве да си караш дълги и безаварийни километри придобивката :D.Аз като карач на такова самолетче те съветвам да хвърляш по едно око на стрелката на температурата.Клемите на резистора на вентилатора имат навика да нагарят и в един весел момент стрелката се озовава на червеното, защото вентилатора не е заработил.Мойта така се опита да направи, хубаво че ч я хванах преди червеното.Имай едно на ум, поне докато не свикнеш с нея.С времето ще почнеш да я усещаш кога тръгва и спира вентилатора.Иначе се приготви за разни разскърцвания по салона, ако сега не ги чуваш, много вероятно е след време да почнат да се обаждат пластмаси, но това не е проблем-музиката една идея > :D

                        Коментар


                          #13
                          Колега, честито, със здраве да си караш колата и много радост да ти носи. Както се грижиш за нея така ще ти се отблагодарява.А пък казанче за климатика няма. Системата е херметично затворена. Има един радиатор отпред, точно пред радиатора с антифриз. Този радиатор охлажда фреона. Имаш още един радиатор в купето, не може да се види без разглобяване, намира се в центъра под таблото с уредите. През него минава въздухът, охлажда се и ти прави прохлада през лятото. Диагностика на климатика се прави само в сервиз понеже трябва апаратура.За дисковете - допустимото износване е около 1 мм ръб, има го в сервизното описание, в Download секцията на форума. Ако решиш че са за смяна - сменяш ги като дойде време за нови накладки.
                          Bravo 1.6 / 16

                          Коментар


                            #14
                            Спирачен диск се мери с шублер на няколко места, отчита се най-малкият размер, недейте така само "на око" с опипване на ръба. Сигурен съм, че няма такова сервизно ръководство, в което да пише "1 мм ръб". Няма значение колко е дебел ръбът и каква монета може да стои на него. Има си допустим минимум, под който дискът е хубаво да се замени максимално бързо, но не че не може да се кара още 5-10 000 км. Само че трябва да се избягват резки спирания. Обикновено има малка вдлъбнатина на спирачната повърхност, която показва минимума, докато е видима, подобно на грайфера на гумите, където има подобен тип белег, а също може да е щамповано на страничната повърхност на диска число, което показва минималната дебелина в мм.

                            Коментар


                              #15
                              И аз се чудех къде на типото ми е казанчето за фреона.

                              Коментар

                              Working...
                              X