Случи ми се днес.Забелязах че след дълго пътуване релетата които са под жабката(едното е за бензиновата помпа,а другото незнам)бяха много загрели.Реших да ги сменя с някои от другите.Те са на 12V 30A.Същите са и за чистачките,затова им размених местата.Нямаше проблем до момента в който исках да пусна чистачките,но те не тръгнаха.Помислих че релето е изгоряло и сложих пак старите,а другите ги върнах на бензиновата помпа.Колата си работи пак нормално.Въпроса е защо тези релета не работят на чистачките след като са с еднакви параметри и евентуално ако релето на беназиновата помпа не работи,нали нямаше да мога да тръгна.Според вас защо на едното място работи а на другото не,следе като са еднакви?P.S. За какво е другото реле под жабката,до това за помпата?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Странна работа с релета!!!
Collapse
X
-
Някои релета в нормално положение са със затворени контакти и, като им се подаде напрежение прекъсват веригата. По-разпространениете са с нормално отворени контакти и при подаване на напрежение затварят веригата. Доста разпросранен е и комбинираният тип.Моят съвет е да не си правиш опити с релетата! Ако имаш съмнение в някое извади го и иди до магазина за да си купиш същото.Frontera Sport, X20SE март 1998
-
Само една лека подробност - повечето релета (като например това за чистачките) имат вътре електроника (в някои е само 2-3 транзистора,в други - процесорчета) и ако ги размениш с друго шанса да ги изгориш е почти 100%.Така че не си прави експерименти да сменяш едно с друго.Примерно аз си свалх от Форд едно реле 12V 30A и се оказа че то изобщо не може да се ползва за Типо-то защото вътре има един тон електроника и се оказа че това реле е било за управление на задната чистачка макар че даже беше със същото разположение на изводите.Някои релета е нормално да греят просто защото са с капачета и вътре се напича и от бобината и от електрниката и си загрява.Те са предвидени да работят така така че не им бери грижа.Този път си уцелил че едното поне е тръгнало и не си изгорял нищо ама не си прави експерименти занапред!Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3
Коментар
-
Профилактично почистване на всички релета
Преди известно време реших да сваля и почистя всички релета (по-точно контактите им).Свалях ги едно по едно за да не ги объркам.Какво установих- операцията напълно си ЗАСЛУЖАВА!От 10-12 релета 4-5 бяха с нагорели контакти!Така след като почистих и регулирах натиска между контактните пъпки на релето на чистачките спря досадното претракване по някой път.Релето на бензиновата помпа също беше с нагоряли и не добре притискащи контакти.При почистването използвах много финна шкурка и след това регулирах с пинсети натиска между контактните пъпки.Имайте впредвид, че доста проблеми могат да се дължат именно на нагорели контакти на релетата!Операцията си заслужава само ако контактните пъпки не са ерозирали много! В противен случай-смяна на релето! :P :P :P Успех, и гледайте какво от къде сваляте защото гнездата и релетата си приличат много! :P P.S. Нагряването на релето на колегата по-горе може да се дължи именно на това-голямо контактно съпротивление между пъпките-по-просто казано-нагорели контакти- затова смело приложете горния метод!FIAT MAREA 1.8 HLX , 97г.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар