Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Странна работа с релета!!!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Странна работа с релета!!!

    Случи ми се днес.Забелязах че след дълго пътуване релетата които са под жабката(едното е за бензиновата помпа,а другото незнам)бяха много загрели.Реших да ги сменя с някои от другите.Те са на 12V 30A.Същите са и за чистачките,затова им размених местата.Нямаше проблем до момента в който исках да пусна чистачките,но те не тръгнаха.Помислих че релето е изгоряло и сложих пак старите,а другите ги върнах на бензиновата помпа.Колата си работи пак нормално.Въпроса е защо тези релета не работят на чистачките след като са с еднакви параметри и евентуално ако релето на беназиновата помпа не работи,нали нямаше да мога да тръгна.Според вас защо на едното място работи а на другото не,следе като са еднакви?P.S. За какво е другото реле под жабката,до това за помпата?
    COUPE 1.8 16V
    Volvo XC90 T6

    #2
    Някои релета в нормално положение са със затворени контакти и, като им се подаде напрежение прекъсват веригата. По-разпространениете са с нормално отворени контакти и при подаване на напрежение затварят веригата. Доста разпросранен е и комбинираният тип.Моят съвет е да не си правиш опити с релетата! Ако имаш съмнение в някое извади го и иди до магазина за да си купиш същото.
    Frontera Sport, X20SE март 1998

    Коментар


      #3
      О.К Прав си. Обаче как може едното реле да работи на мястото на другото,а това което съм извадил да не работи на неговото място.Ако не са еднакви нито едното няма да работи.А и означенията са еднакви.Даже и номерата на крачетата.Така,че има нещо друго може би.
      COUPE 1.8 16V
      Volvo XC90 T6

      Коментар


        #4
        Само една лека подробност - повечето релета (като например това за чистачките) имат вътре електроника (в някои е само 2-3 транзистора,в други - процесорчета) и ако ги размениш с друго шанса да ги изгориш е почти 100%.Така че не си прави експерименти да сменяш едно с друго.Примерно аз си свалх от Форд едно реле 12V 30A и се оказа че то изобщо не може да се ползва за Типо-то защото вътре има един тон електроника и се оказа че това реле е било за управление на задната чистачка макар че даже беше със същото разположение на изводите.Някои релета е нормално да греят просто защото са с капачета и вътре се напича и от бобината и от електрниката и си загрява.Те са предвидени да работят така така че не им бери грижа.Този път си уцелил че едното поне е тръгнало и не си изгорял нищо ама не си прави експерименти занапред!
        Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

        Коментар


          #5
          Профилактично почистване на всички релета

          Преди известно време реших да сваля и почистя всички релета (по-точно контактите им).Свалях ги едно по едно за да не ги объркам.Какво установих- операцията напълно си ЗАСЛУЖАВА!От 10-12 релета 4-5 бяха с нагорели контакти!Така след като почистих и регулирах натиска между контактните пъпки на релето на чистачките спря досадното претракване по някой път.Релето на бензиновата помпа също беше с нагоряли и не добре притискащи контакти.При почистването използвах много финна шкурка и след това регулирах с пинсети натиска между контактните пъпки.Имайте впредвид, че доста проблеми могат да се дължат именно на нагорели контакти на релетата!Операцията си заслужава само ако контактните пъпки не са ерозирали много! В противен случай-смяна на релето! :P :P :P Успех, и гледайте какво от къде сваляте защото гнездата и релетата си приличат много! :P P.S. Нагряването на релето на колегата по-горе може да се дължи именно на това-голямо контактно съпротивление между пъпките-по-просто казано-нагорели контакти- затова смело приложете горния метод!
          FIAT MAREA 1.8 HLX , 97г.

          Коментар


            #6
            Да, много съм съгласен с колегата!Това е най-точния подход.
            Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

            Коментар

            Working...
            X