Колегата Ogi е прав за работата на свещите.Работят 2x2 и ако не се лъжа,дори и една бобина да не работи ги сменяш всичките.Виж утре по светло дали са я барали,сменили бобината.
Fiat_Bravo-Brava_Service_Manual_Vol1.pdfстраница 196 по номерацията на Адобе Реадера.Едната бобина е за 2 и 3 цилиндър, а другата е за 1 и 4 цилиндър.Намотките за високо напрежение ги дават между 8.6 и 9.5 кОма.Може да си провериш и първичните намотки - между 0.55 и 0.61 Ома.Това всичкото важи при 25 градуса. Ако ги мериш навън на студеното може съпротивлението малко да се различава. Например 2-3 %.Преди да развиеш бобината огледай 3-те шпилки дали им е замърсена резбата или е чиста от наскоро навита гайка. Не че нещо ама ... чисто любопитство.Това е за 1.6/16 понеже видях че си казал че такъв ти е моторът.
Хора помагайте!.Днес отворих капака, огледах всичко на светло и не намерих нищо, което да ме наведе на мисълта, че по бобината е пипано.Беше си с мръсотията на фона на целия двигател .Замерих с мултицет, както колегата Riki888 дава приложената картинка и се оказа че на място D, за 2 и 3 цилиндър показва 1.На място C стойността беше около 8,4-8,7.Замерих и A и B, там показанията бяха 0,25-0,3.Запалих я с идеята да се дотътря до италиянеца, да взема нова бобина, но колата с 300 зора изгасна на изхода от паркинга.Опитах сума пъти да я запаля-не става.Зарязах я и отидох с мултицета при италиянеца и намерих бобина, замерих я- на D показваше 8,7, на C 8,6, на A и B по 0,5-0,7.Взех я и я монтирах на колата, ноефект 0.Сега колата не пали.Махнах акумулатора за 10-на мин., но пак не пали.Давайте идеи.На контакт помпата се чува как подкачва, бензина е на повече от 3/4, върти енергично, но не пали.Огледах за пореден път буксите и не откривам нищо съмнително по тях.
защо просто не си доведеш някой ,който разбира на място да я погледне...99 процента тия нещо са оакали,аз съм си патил от такива идиоти ,които пипат и после не знаят как да го оправят
Значи доса я мъчих- с новата бобина не пали, мерише на бензин, ще се задушиш.Оставях я сума време уж да не се е задавила, пробвах със старата бобина, поне на 1 и 4 цилиндър да опита за запали, но не.Накрая смотах акумулатора от връткане, че и ток ми даваха-пак нищо.Приятелче мери и той кат мен измери г/д същите показания.Слагахме свещ на кабела да видим дали ще излезе искра, ма само веднъж се получи и то няква мижава.Но това със свещта е малко не надеждно в случая, щот беше с негова свещ, пък тя не влизаше до края в кабела и малко ми се видя афифна работата.Мисля, че не сме объркали местата на кабелите.Нали се броят цилиндрите от ляво на дясно 1,2,3,4.На бобината си има номера, пък и кабелите са си точни по размера, отиват си на място.
Коментар