Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Дали мога да си стесня тръбата на малкия кръг на охлаждането

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Дали мога да си стесня тръбата на малкия кръг на охлаждането

    Става дума за следното - бамнах си един изпарител на малкия кръг на охладителната система (изхода от главата минава през изпарителя,оттам минава през радиатора за парното (няма кран) и оттам се връща отпред във входа на водната помпа).Та сега системата събира повче вода и съответно загрява много по-бавно.Отделно изпарителя охлажда водата и става кофти защото се върти около 70-80 и не вдига повече.И се чудя мога ли да си сложа някъде по веригата една втулчица която да стесни диаметъра и съответно потока на водата и така да увелича температурата.По принцип оригинално системата е малко по-друга - започва от главата,минава през един четворник и оттам се отделят две тръбички за към парното и една една се връща към водната помпа.Особеността е че между двете за парното е стеснен и така ако не е пуснато парното водата минава през стеснения участък и загрява доста по-бързо и като отвориш парното водата минава през по-широкия кръг (т.е. радиаторчето).Обаче този четворник се разпадна,не намерих друг и го преправих за нула време като прекарах водата от главата през парното,оттам обратно в помпата и откачих кранчето на парното така,че винаги да е отворено (така е на Уно-то със същия двигател и затова си позволих да го направя) и работеше доста добре.Мисълта ми е такава че щом тоя тройник беше стеснен значи няма проблем да си направя и аз едно леко стеснение веднага след главата и да видя как ще се държи.Щом го е имало преди значи няма да се повиши много налягането и няма страшно.Опасявам се само че като забавя потока на водата изпарителя ще я охлажда повече (защото газта все пак е доста студена) и ще получа обратния ефект.Какво да правя?Благодаря!
    Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

    #2
    Колега по скоро си смени термостата, ако той е наред не трябва да ти е проблем достигането на номинална работна температура. Разликата ще е само в времето за което ще я достигне и то най вече зимата. За препоръчване е изпарителя да се връзва успоредно на радиаторчето на парното защото при последователното свързване се получава влошаване на отоплението, което при някои модели/Опел и неговите производни/ е доста осезаемо.

    Коментар


      #3
      Може да погледнеш и това: http://www.fiat-bg.org/forum/viewtop...F2%EE%F0Ако системата при тебе е подобна, може би си струва да приложиш този вариант. Системата работи при мене повече от 6 месеца без проблеми. Температурата се поддържа абсолютно постоянна, на всички режими на работа. Стесняването на тръбите няма да помогне - топлината, която е нужна на газта да се изпари е една и съща. Ще минава по-малко вода през изпарителя, но ще излиза по-студена.
      Fiat Ritmo 105TC
      1600cc 105к.с.

      Коментар


        #4
        С подобно стесняваме ми се струва, че ще натовариш водната помпа, защото ще създадеш по-голямо съпротивление в охладителната система. А, ако помпата е с пластмасова турбина... би могло да бъде фатално.
        Frontera Sport, X20SE март 1998

        Коментар


          #5
          1.Термостата в нов и преди да сложа изпарителя нямах проблеми.2.След като покарах малко (ама не съм пуснал още газта през изпарителя) загрява добре (малко по-бавно) и парното е добро.3.Нямам как да закача парното успоредно защото изпарителя е на по-високо и като пусна парното през изпарителя няма да циркулира водата.4.То оригинално имаше едно доста стабилно стеснение и помпата е метална цялата.5.Ето схема на охладителната система :
          Прикачени файлове
          Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

          Коментар


            #6
            според мен е най добре да си намериш оригиналното разклонение преди радиаторчето/доста уновци се продадоха на части тук във форума/ а също мисля че е по удачно изпарителя да е след радиаторчето на парното защото зимата парното ще почва да грее по късно, защото изпарителя ще охлажда водата преди това
            TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
            UNO 1.0 FIRE

            Коментар


              #7
              да ама идва другия момент че тогава пък изпарителя ще е по-студен и става по-кофти за газта.Уно-то за съжаление е без такъв тройник а е както го направих аз след като ми се строши моя.Само типо-тата го имат и то само моето и тези 1.4 ама изгарят от водата и като тръгнеш да го сваляш се разпада(в една морга поне 10-тина строших и накрая ме изгониха).А същия не се продава никъде по магазините и не можеш и да си го поръчаш .По-скапаното е чо той пък е с една много малка дупчица и дебита няма да стига за да не замръзва изпарителя.Мисля да го оставя така защото днес експериментирах и парното вее топличко а в същото време колата се държи много добре откъм градуси на топлото време.Ще видим като вържа и газта какво ще стане и ако не вее топло парното ще преместя изпарителя след парното иначе зимата ще се обличам повече и така (тази зима я изкарах с прецакан термостат отварящ напълно при 60-тина градуса така че съм свикнал на студ ).
              Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

              Коментар


                #8
                zfa159 написа:
                да ама идва другия момент че тогава пък изпарителя ще е по-студен и става по-кофти за газта.Уно-то за съжаление е без такъв тройник а е както го направих аз след като ми се строши моя.Само типо-тата го имат и то само моето и тези 1.4 ама изгарят от водата и като тръгнеш да го сваляш се разпада(в една морга поне 10-тина строших и накрая ме изгониха).А същия не се продава никъде по магазините и не можеш и да си го поръчаш .По-скапаното е чо той пък е с една много малка дупчица и дебита няма да стига за да не замръзва изпарителя.Мисля да го оставя така защото днес експериментирах и парното вее топличко а в същото време колата се държи много добре откъм градуси на топлото време.Ще видим като вържа и газта какво ще стане и ако не вее топло парното ще преместя изпарителя след парното иначе зимата ще се обличам повече и така (тази зима я изкарах с прецакан термостат отварящ напълно при 60-тина градуса така че съм свикнал на студ ).
                фаер моторите на уно го имат този тройник при мен изпарителя е вързан след радиаторчето и няма абсулютно никви проблеми с загряването му сега парно ще имаш и по този начин който си в момента, но зимата ще е кофти
                TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
                UNO 1.0 FIRE

                Коментар


                  #9
                  Добре още утре ще се заема да го прехвърля след радиаторчето за парното.Тройника - майната му - взе да ми харесва повече без него защото Типо-то си е тежичко за тоя мотор и от време на време му се вижда нанагорно а и радиатора му е един смешен мани мани.Пък вътре клапите са направени така че ако обърнеш на студено затваря въздуха минаващ през радиаторчето и не ми пречи изобщо че циркулира оттам водата даже по-добре - няма да ръждясва .
                  Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

                  Коментар


                    #10
                    Като я гледам тази схема, все ми се струва, че изпарителя трябва да се върже паралелно... Проблема е, че всеки от двата варианта - преди и след парното си има недостатъците - ако изпарителя е преди парното, температурата на водата в парното ще е по-ниска. Сега не ти пука, но зимата ще проплачеш и ще го оправяш в студа. Ако изпарителя е след парното, температурата му (и оттук температурата на газта влизаща в двигателя ще зависи от това дали ти е пуснато парното и на каква степен. От температурата на газта пък зависят настройките на газовата уредба. В резултат може да се появи нестабилна работа на газовата уредба... Единственото решение (както аз го виждам) е да се свържат изпарителя и радиатора на парното в паралел. Тогава всеки ще си взима своята част от топлината без да си пречат. Тръбите на изпарителя трябва да са по-тънки или да предвидиш някакъв начин за регулиране на потока, за да не се окаже, че радиатора се шунтира и не му стига поток през зимата. Не трябва да се тревожиш, че през едното няма да тече вода - на изхода на двигателя водата е под налягане и ще си тече и през изпарителя и през радиатора.
                    Fiat Ritmo 105TC
                    1600cc 105к.с.

                    Коментар


                      #11
                      По принцип пробвах в паралел преди време и беше много зле защото изпарителя е доста нависоко и през него вода почти не въртеше.Сега като е след радиаторчето като паля зимата на бензин изпарителч ще има време да загрее добре и тогава да пусна студената газ.А тогава вече вътре ще е топло и няма да ми трябва парното и ще се компенсират взаимно.Благодаря за съветите!
                      Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

                      Коментар

                      Working...
                      X