Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Връзка между вентилацията на резервоара и работата на ДВГ ?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Връзка между вентилацията на резервоара и работата на ДВГ ?

    Цялата работа започна преди доста време, проблема беше че от ниски обороти не тръгваше така както трябва Бравото (сравнено с Мареата ни със същия мотор) , а и не държеше 850 оборота на празен ход а около 800. Дразнеше ме самата мудност в ниските обороти. Лятото случайно открих от какво е проблема ,след като спря да работи като хората и едвам се прибрах от пътуване- оказа се ,че всички тия проблеми изчезват като се остави отворен щуцера в който влиза маркуча от вентилацията на резервоара (карбоновия филтър). Първо мислех,че целия филтър е скапан и го смених -положението остана същото. За момента за да не е отпушен щуцера и да смуче директно въздух колектора съм му пуснал един маркуч смучещ от близкия резонатор за въздух преди дроселовата клапа (за да е пречистен въздуха поне). Гложди ме въпроса защо се получава това замисляне като системата е вързана както трябва фабрично да е?
    Фиат Крома 1.9 16v+
    Фиат Браво 1.6 16v
    Фиат Мареа 1.6 16v

    #2
    Връзката е, че в момента влиза повече въздух през въпросният маркуч. В момента най вероятно оборотите са по високи и може от това да поема по лесно.

    Коментар


      #3
      То това е ясно,въпроса е защо във фабричния вариант се смущава работата на мотора?
      Фиат Крома 1.9 16v+
      Фиат Браво 1.6 16v
      Фиат Мареа 1.6 16v

      Коментар


        #4
        pi4_s_bravo написа:
        То това е ясно,въпроса е защо във фабричния вариант се смущава работата на мотора?
        И не само!Мареата ти набира по-бързо при фабричен вариант.Търси проблема някъде дръгаде.
        Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
        Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

        Коментар


          #5
          В случая не говориме за разлика в скоростните кутии (ако въобще има разлика в първите 3 скорости) , а за самата реакция на мотора. Като отправна точка визирам поведението с изваден маркуч от карбоновия филтър и сложен такъв. В момента с преработения вариант (с въздух от резонатора) колата е 1:1 като поведение с Мареата, ако не и по-добре. Човърка ме какво точно я набърква като е сложен маркуча от карб.филтър - или защо въздуха в този случай не и достига с малко?
          Фиат Крома 1.9 16v+
          Фиат Браво 1.6 16v
          Фиат Мареа 1.6 16v

          Коментар


            #6
            Колега, ще бъда много благодарен ако можеш да покажеш снимки за кой точно маркуч става въпрос и откъде е изваден. Как си пуснал въздух от резонтора, пробил си отвор и си пъхнал маркуча вътре ли? Аз имам такъв проблем със "замисляне" от доста време и бих искал да пробвам да видя как точно би могло това нещо да се отстрани и колата да се оправи.Благодаря предварително !
            Play Golf ,but not drive golf!!!
            Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
            C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium

            Коментар


              #7
              Показвам с няколко снимки кое съм извадил и как съм го направил. Принципно ако е като при мене проблема ти ще имаш положителен резултат дори само ако извадиш маркуча идващ от карбоновия филтър (има го на едната снимка къде е изваден). При мене извадения маркуч е различен от стандартния,защото оня се беше скъсал . Другото,което мога да кажа е ,че щуцера на който се слага се запушва и след като се свали маркуча от карб.филтър не е лошо с упорита тел да се разчопли да не е запушен.
              Прикачени файлове
              Фиат Крома 1.9 16v+
              Фиат Браво 1.6 16v
              Фиат Мареа 1.6 16v

              Коментар


                #8
                Пак ти казвам, че в момента не правиш нищо друго освен да вкарваш повече въздух. Предполагам маркуча от резервоара в момента е запушен. Ако щуцера на колектора го затапиш да не взима въздух, отново ли става мудна или пак се форсира добре. Принципно в много от случаите е ниско налягането на горивото когато има замисляне при подаване на газ.

                Коментар


                  #9
                  Явно проблема ти е че на празен ход ти идва богата сместа- тоест пуска повече гориво отколкото трябва за нормалния въздух, и от там не гори добре и харчи повече най вероятно спрямо другата мареа.Това дето си го направил не е решението. Филтъра за бенз. пари не му пречи.Най добре почни да разменяш с другата кола 1 по 1 датчичите и ще усетиш на кое се дължи. Според мен е от ламбда или дюзи, може и темп. датчик на инжекциона да е.
                  http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
                  Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
                  FIAT БРАВО 1.2 16v
                  ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
                  FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

                  Коментар


                    #10
                    Маркуча до резервоара съм го проверил-напълно чист е ; Ако затапя щуцера оборотите падат от 850 на 800 и пак става леко мудна ; това с ниското налягане на горивото не играе според мене защото като е откачен щуцера си върви повече от прилично. Не ме разбирайте погрешно, колата и със закачен маркуч си върви добре, въпроса е че има много тънка разлика която вманиачен човек като мене може да намери в двата варианта. Иначе датчици и т.н съм сменял чистил и т.н без ефект върху работата на мотора, а сместа си е идеална както откъм разход,така и откъм цвят на свещите. Може би затова ме озадачава цялата работа, че не намирам практично обяснение защо се получава тая разлика.
                    Фиат Крома 1.9 16v+
                    Фиат Браво 1.6 16v
                    Фиат Мареа 1.6 16v

                    Коментар


                      #11
                      pi4_s_bravo написа:
                      Маркуча до резервоара съм го проверил-напълно чист е ; Ако затапя щуцера оборотите падат от 850 на 800 и пак става леко мудна ; това с ниското налягане на горивото не играе според мене защото като е откачен щуцера си върви повече от прилично. Не ме разбирайте погрешно, колата и със закачен маркуч си върви добре, въпроса е че има много тънка разлика която вманиачен човек като мене може да намери в двата варианта. Иначе датчици и т.н съм сменял чистил и т.н без ефект върху работата на мотора, а сместа си е идеална както откъм разход,така и откъм цвят на свещите. Може би затова ме озадачава цялата работа, че не намирам практично обяснение защо се получава тая разлика.
                      прилича на лоша адаптация, но без да се гледат ’живи’ данни трудно ще познаеш.може и просто да има проблем със зацапване на дросела и/или ст.мотор /МПХ/

                      Коментар


                        #12
                        Присъединявам се към написаното за стъпковия мотор. Това, което си направил с допълнителното маркуче зад стъпковото е, че си пуснал като бай-пас, допълнителен приток на въздух, тоест все едно си накарал компа "повече да отваря стъпковия мотор" или от 90 коня си го пуснал да дърпа като 103 коня (ако не и повече, не ти знам заводско каква е, а виж все пак на мареята да не са 76кВт, а на бравото 66кВт по VIN). Ако ти се занимава, мести и стъпковия мотор от мареята на бравото. (Това в кавичките - то сигурно е даже като сечение и приток на въздух е по-голямо от колкото при напълно отворен стъпков.)
                        Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                        http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                        Коментар


                          #13
                          Това с живите данни засега има най-много логика ,макар 2 пъти да я връзвам на диагностика и казват че смесите и работата са 6. Иначе чистене на дросела (разглобен най-основно) правих след като открих тая работа с откачения маркуч именно защото мислех че не стига въздух откъм стъпковия мотор обаче пак никакви проблеми и нямаше ефект. Иначе стъпкови мотори съм сменял поне 4 бр. от различни коли и ефекта все е същия , т.е не е и от това. Иначе и двете коли са 76 Kw. и разлика в моторите няма. Пробвал съм в процеса на откриване на тая разлика в ниските да сменям почти всичко от едната на другата- MAP, датчици за температурата, TPS ,стъпковите мотори, Lambdа сензора, или общо взето всичко което отговаря за работата на мотора и може да се свали лесно. Лятото като гаснеше и не държеше обороти и пукаше след разглобяване на почти всичко в коша на мотора , след сваляне на тоя маркуч проработи . Та тогава случайно го открих ,че е от това.
                          Фиат Крома 1.9 16v+
                          Фиат Браво 1.6 16v
                          Фиат Мареа 1.6 16v

                          Коментар


                            #14
                            Това което си изкарал и закачил към резонаторната кутия не е ли всъщност маркуча към MAP сензора? Така получаваш действително бай-пас пренебрегвайки съпковия мотор. Странно в какъв режим си вкарал компа, че да държи 850 на празен ход. Данни от МАР няма(т.к. няма какво да смучи там) и компютъра взима аварийни такива. Интересно в какъв ли режим вкарва стъпковия, който така е тотално заобиколен. Какво общо има карбоновия филтър тук? Луда работа...Пробвай да размениш компютрите, като върнеш маркуча както си е бил.
                            The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
                            Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
                            Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

                            Коментар


                              #15
                              Това на снимката не е маркуча на МАП-а , той е по-надолу от отделен щуцер. Маркуча от резонатора е изведен на щуцера от карбоновия филтър. В случая всичко е 6 докато от щуцера за карб. филтър може свободно да смуче малко въздух, запуши ли се с пръст /или сложен маркуч от карб. филтър/ оборотите падат на 800/ . Откъде се поражда тая нужда за още малко въздух?
                              Фиат Крома 1.9 16v+
                              Фиат Браво 1.6 16v
                              Фиат Мареа 1.6 16v

                              Коментар

                              Working...
                              X