Цялата работа започна преди доста време, проблема беше че от ниски обороти не тръгваше така както трябва Бравото (сравнено с Мареата ни със същия мотор) , а и не държеше 850 оборота на празен ход а около 800. Дразнеше ме самата мудност в ниските обороти. Лятото случайно открих от какво е проблема ,след като спря да работи като хората и едвам се прибрах от пътуване- оказа се ,че всички тия проблеми изчезват като се остави отворен щуцера в който влиза маркуча от вентилацията на резервоара (карбоновия филтър). Първо мислех,че целия филтър е скапан и го смених -положението остана същото. За момента за да не е отпушен щуцера и да смуче директно въздух колектора съм му пуснал един маркуч смучещ от близкия резонатор за въздух преди дроселовата клапа (за да е пречистен въздуха поне). Гложди ме въпроса защо се получава това замисляне като системата е вързана както трябва фабрично да е?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Връзка между вентилацията на резервоара и работата на ДВГ ?
Collapse
X
-
В случая не говориме за разлика в скоростните кутии (ако въобще има разлика в първите 3 скорости) , а за самата реакция на мотора. Като отправна точка визирам поведението с изваден маркуч от карбоновия филтър и сложен такъв. В момента с преработения вариант (с въздух от резонатора) колата е 1:1 като поведение с Мареата, ако не и по-добре. Човърка ме какво точно я набърква като е сложен маркуча от карб.филтър - или защо въздуха в този случай не и достига с малко?Фиат Крома 1.9 16v+
Фиат Браво 1.6 16v
Фиат Мареа 1.6 16v
Коментар
-
Колега, ще бъда много благодарен ако можеш да покажеш снимки за кой точно маркуч става въпрос и откъде е изваден. Как си пуснал въздух от резонтора, пробил си отвор и си пъхнал маркуча вътре ли? Аз имам такъв проблем със "замисляне" от доста време и бих искал да пробвам да видя как точно би могло това нещо да се отстрани и колата да се оправи.Благодаря предварително !Play Golf ,but not drive golf!!!
Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium
Коментар
-
Показвам с няколко снимки кое съм извадил и как съм го направил. Принципно ако е като при мене проблема ти ще имаш положителен резултат дори само ако извадиш маркуча идващ от карбоновия филтър (има го на едната снимка къде е изваден). При мене извадения маркуч е различен от стандартния,защото оня се беше скъсал . Другото,което мога да кажа е ,че щуцера на който се слага се запушва и след като се свали маркуча от карб.филтър не е лошо с упорита тел да се разчопли да не е запушен.Фиат Крома 1.9 16v+
Фиат Браво 1.6 16v
Фиат Мареа 1.6 16v
Коментар
-
Пак ти казвам, че в момента не правиш нищо друго освен да вкарваш повече въздух. Предполагам маркуча от резервоара в момента е запушен. Ако щуцера на колектора го затапиш да не взима въздух, отново ли става мудна или пак се форсира добре. Принципно в много от случаите е ниско налягането на горивото когато има замисляне при подаване на газ.
Коментар
-
Явно проблема ти е че на празен ход ти идва богата сместа- тоест пуска повече гориво отколкото трябва за нормалния въздух, и от там не гори добре и харчи повече най вероятно спрямо другата мареа.Това дето си го направил не е решението. Филтъра за бенз. пари не му пречи.Най добре почни да разменяш с другата кола 1 по 1 датчичите и ще усетиш на кое се дължи. Според мен е от ламбда или дюзи, може и темп. датчик на инжекциона да е.http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
FIAT БРАВО 1.2 16v
ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата
Коментар
-
Маркуча до резервоара съм го проверил-напълно чист е ; Ако затапя щуцера оборотите падат от 850 на 800 и пак става леко мудна ; това с ниското налягане на горивото не играе според мене защото като е откачен щуцера си върви повече от прилично. Не ме разбирайте погрешно, колата и със закачен маркуч си върви добре, въпроса е че има много тънка разлика която вманиачен човек като мене може да намери в двата варианта. Иначе датчици и т.н съм сменял чистил и т.н без ефект върху работата на мотора, а сместа си е идеална както откъм разход,така и откъм цвят на свещите. Може би затова ме озадачава цялата работа, че не намирам практично обяснение защо се получава тая разлика.Фиат Крома 1.9 16v+
Фиат Браво 1.6 16v
Фиат Мареа 1.6 16v
Коментар
-
u_bo
pi4_s_bravo написа:Маркуча до резервоара съм го проверил-напълно чист е ; Ако затапя щуцера оборотите падат от 850 на 800 и пак става леко мудна ; това с ниското налягане на горивото не играе според мене защото като е откачен щуцера си върви повече от прилично. Не ме разбирайте погрешно, колата и със закачен маркуч си върви добре, въпроса е че има много тънка разлика която вманиачен човек като мене може да намери в двата варианта. Иначе датчици и т.н съм сменял чистил и т.н без ефект върху работата на мотора, а сместа си е идеална както откъм разход,така и откъм цвят на свещите. Може би затова ме озадачава цялата работа, че не намирам практично обяснение защо се получава тая разлика.
Коментар
-
Присъединявам се към написаното за стъпковия мотор. Това, което си направил с допълнителното маркуче зад стъпковото е, че си пуснал като бай-пас, допълнителен приток на въздух, тоест все едно си накарал компа "повече да отваря стъпковия мотор" или от 90 коня си го пуснал да дърпа като 103 коня (ако не и повече, не ти знам заводско каква е, а виж все пак на мареята да не са 76кВт, а на бравото 66кВт по VIN). Ако ти се занимава, мести и стъпковия мотор от мареята на бравото. (Това в кавичките - то сигурно е даже като сечение и приток на въздух е по-голямо от колкото при напълно отворен стъпков.)
Коментар
-
Това с живите данни засега има най-много логика ,макар 2 пъти да я връзвам на диагностика и казват че смесите и работата са 6. Иначе чистене на дросела (разглобен най-основно) правих след като открих тая работа с откачения маркуч именно защото мислех че не стига въздух откъм стъпковия мотор обаче пак никакви проблеми и нямаше ефект. Иначе стъпкови мотори съм сменял поне 4 бр. от различни коли и ефекта все е същия , т.е не е и от това. Иначе и двете коли са 76 Kw. и разлика в моторите няма. Пробвал съм в процеса на откриване на тая разлика в ниските да сменям почти всичко от едната на другата- MAP, датчици за температурата, TPS ,стъпковите мотори, Lambdа сензора, или общо взето всичко което отговаря за работата на мотора и може да се свали лесно. Лятото като гаснеше и не държеше обороти и пукаше след разглобяване на почти всичко в коша на мотора , след сваляне на тоя маркуч проработи . Та тогава случайно го открих ,че е от това.Фиат Крома 1.9 16v+
Фиат Браво 1.6 16v
Фиат Мареа 1.6 16v
Коментар
-
Това което си изкарал и закачил към резонаторната кутия не е ли всъщност маркуча към MAP сензора? Така получаваш действително бай-пас пренебрегвайки съпковия мотор. Странно в какъв режим си вкарал компа, че да държи 850 на празен ход. Данни от МАР няма(т.к. няма какво да смучи там) и компютъра взима аварийни такива. Интересно в какъв ли режим вкарва стъпковия, който така е тотално заобиколен. Какво общо има карбоновия филтър тук? Луда работа...Пробвай да размениш компютрите, като върнеш маркуча както си е бил.
Коментар
-
Това на снимката не е маркуча на МАП-а , той е по-надолу от отделен щуцер. Маркуча от резонатора е изведен на щуцера от карбоновия филтър. В случая всичко е 6 докато от щуцера за карб. филтър може свободно да смуче малко въздух, запуши ли се с пръст /или сложен маркуч от карб. филтър/ оборотите падат на 800/ . Откъде се поражда тая нужда за още малко въздух?Фиат Крома 1.9 16v+
Фиат Браво 1.6 16v
Фиат Мареа 1.6 16v
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар