И преди първа влизаше малко по-трудно от останалите, но нищо фрапиращо. Напоследък задната взе да иска двоен съединител и пак понякога влиза с изхъркване. И така до вчера, когато след 30-40 минути каране почти отказаха да влизат всичките. Дали е дошло времето на съеднинителя? А има ли как да се регулира за да изкарам още 1 седмица да не се разправям с ремонти по празниците? Колата е бензинова Мареа 1.6 ’98.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Скоростите влизат трудно - Мареа
Collapse
X
-
отиваш на някой байр, ускоряваш на 3та докъм 4 000 оборота и отпускаш-подаваш газ, отпускаш подаваш на 4 000 оборота и ще усетиш дали ти приплъзва на високи обороти. ако не приплъзва карай, докато ти е удобно да го смениш. а за задна- преди да я включиш на задна вкарвай 2 и после задна.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
-
Re: Скоростите влизат трудно - Мареа
vesko написа:И преди първа влизаше малко по-трудно от останалите, но нищо фрапиращо. Напоследък задната взе да иска двоен съединител и пак понякога влиза с изхъркване. И така до вчера, когато след 30-40 минути каране почти отказаха да влизат всичките. Дали е дошло времето на съеднинителя? А има ли как да се регулира за да изкарам още 1 седмица да не се разправям с ремонти по празниците? Колата е бензинова Мареа 1.6 ’98.И през тия дни дет ша се бориш с превключванията, най-добре събирай парички за нов свестен съединител и за смяната му, а тая проба дет ти предлага колегата (с баира и даването на газ на високи предавки) нема смисъл мноо да я пробаш, щот на теб проблема не ти е в преплъзване, а почти 90% е сигурно, че кат свалиш стария съединител, ще видиш как лагера брутално се е вкопал в притискателя
Твърд ли ти е педала на съединителя?
Коментар
-
Можеш да натегнеш малко съединителя. Става много лесно, пъхаш си ръката между серовото и акумулатора и има пластмасова гайка на жилото на съединителя. Натягаш го 2-3 оборота и пробваш как е педала. Аз карах така около 2 месеца и накрая се стигна до смяна на съединителя.Play Golf ,but not drive golf!!!
Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium
Коментар
-
Благодаря за коментарите. pakumba, засега май не превърта, но трудното включване си е достатъчно голямо неудобство.biser_as, да, твърд е, ама аз от 7 години карам фиат и все така е било, та не го считах за аномалия.Alex_RT, ценна информация. Можеш ли да сложиш 1 стрелка на снимката да покажеш къде точно да бръкна? Благодаря.Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...
Коментар
-
... и ако отзад не видиш жило, а помпа, значи няма да стане работата с натягане. Абе ти кога за последно си проверявал дали имаш масло в скоростите?СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007
Коментар
-
Аз карах 65 000 км с 500 мл. масло и си мислех, че твърдия педал е нещо нормално (преди това карах рено 19 и там този педал беше също твърд).След доливане на масло и смяна на съединителя все едно се качих на друга кола. Долей масло ако е необходимо. В зависимост от това колко и как се кара една кола съединителя може да издържи и 100 000км.Play Golf ,but not drive golf!!!
Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium
Коментар
-
Бе щот нали и аз съм на алфета с 1.6 мотор и съм с помпа... както и да е. Щом е с жило, може да си поиграе с реглажа за известно време. Може би с половин един оборот на гайката ще стане работата.... и там трябва да се държи контра на самото жило, така че ще трябват 2 инструмента поне. Едното(на самия болт/жилото) май беше 6 другото(гайката) 10 или 13... Абе да сте подготвени де.п.п.Като гледам снимката със стрелката, май по-скоро трябва стрелката да се премести пред въздуховода, и се пада някъде под самата батерия.СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007
Коментар
-
ogi28b написа:phoenix написа:... и ако отзад не видиш жило, а помпа, значи няма да стане работата с натягане. Абе ти кога за последно си проверявал дали имаш масло в скоростите?
Коментар
-
Има передвид точно това. Мотора е 100-тина(103 като не броим умрелите) коня. Примерно най-вероятно отзад си с барабани, имаш триподни вътрешни карета и маншоните имат лагери за към полуоските. По-мощните мотори нямат такива лагер-маншони, имат дискове отпред и отзад ииии имат помпи на привода на съединителя за омекотяване и олесняване на работата с превключването..... абе какво ти дреме. Важното, е че си с жило(само за протокола струва 25-тина лв.) и можеш да го регулираш за временно закрепване на положението. Като резултат от корекциите на въртенето на гайката, на края на жилото, ще ти се премести педала на съединителя нагоре/надолу и те съветвам да пробваш на място как влизат/не влизат скоростите и съответно да не стоиш срещу стена, за да не се окаже, че като натиснеш съединителя той не отделя и не можеш да спреш! Корекциите те съветвам да са от порядъка на половин оборот и да помниш колко и на къде си въртял, за да можеш да се върнеш поне на старото положение. Успех и да кажеш какво си направил!СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007
Коментар
-
Първата ми кола беше Москвич Рила 1400. Може и да не знаете, може и да знаете, но ги правеха в Ловеч и такова им беше името, та той си беше с хидравличен работен цилиндър до съединителя и главен цилиндър горе при педала. Цели 55 коня си беше мотора и всичките си бяха там, понеже аз си правих сам основните ремонти по двигателя та съм сигурен. За това си мисля, че няма значение колко е мощен мотора за да бъде една кола с жило или хидравлика. Плавното включване на съединителя го правят демпферните пружини на феродовият диск. Колега нагласи си жилото, както ти е обяснил phoenix като се стремиш педала да има нормален свободен и добър работен ход. На моя фиат свободният ход е към 2-3 см и си работи ск. кутия перфектно. Успех. А, и внимавай с тия жила, че много ментета има. Мотора като загрее и бронята им се разтяга като дъвка. Един колега трето жило купува и все не уцелва.
Коментар
-
Мда и аз имах москвич едно време. Беше си нормален дефорсиран 12-так. Ма и той беше с хидравлика на съединителя. Много точно си го спомням щото сменях долното цилиндърче ( беше се зачупило смучеше въздух от там). Както казва колегата не е само въпрос на мощност. Ами просто с жило е по-евтино. Затва колите ни са с жила, а по-мощните( и по-скъпи) са с хидравлика.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар