Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за развиване болта на шаибата на к.вал

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Въпрос за развиване болта на шаибата на к.вал

    Колеги я кажете без да застопорявам двигателя дали със такъв въздушен пистолет дето работят гумаджиите ще може да се развие болта на коляновия вал за да се свали шайбата? Болта на шаибаа е за ключ 19 ама пък за да хвана контра му трябва нещо като вътрешен ключ 50мм което идея си нямам от къде да взема , може би ще трябва да си направя. Но ако номера с винтоверта стане ще е много много лесно Въпроса ми е отправен конкретно към хора които са развивали с такъв пистолет такива гаики/болтове.
    Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
    Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
    Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

    #2
    На темпрата този болт е с лява резба и контра си държа на прозореца на маховика, с малките пистолети като тези на гумаджиите (1/2) неможе да се развие, с 3/4 става номера.
    Peugeot 406, 2000 HDi 90
    ex. Peugeot 106 1,5 D
    ex. Ritmo 70 138B2.000
    ex. Tempra 2.0 159A6.046
    Плийз, юз кирилик алфабет! Иф ю нот булгариан, но проблем юзинг shlockаvitsa. Бест регардс!

    Коментар


      #3
      Става без застопоряване с пистолет но огледай главата на болта каква е резбата му-лява или дясна
      Умные не бывают учены; ученые не бывают умны. - Лао-цзы FIAT BRAVA TD100

      Коментар


        #4
        по спомен резбата е обратна.

        Коментар


          #5
          u_bo написа:
          по спомен резбата е обратна.
          резбата е обратна ама на фиата. принципно логиката е ясна защо е лява и би трябвало винаги да е лява там, ама Слави пита за жапанката....
          Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
          Fiat Bravo'97 1,6 16v
          Fiat Tempra'91 1,6 mono

          Коментар


            #6
            На хондата е нормална резбата и дали ще се развие с гайковерта е въпрос на колко е стяган преди това. Случвало ми се е да го отвивам с 1 метър тръба, а ми се се случвало и направо с пистолета - 1/2.

            Коментар


              #7
              Верно не уточних че за джапанката става дума за което се извинявам, болта си е обикновен болт с глава за 19 ключ и резбата му е нормална, но както каза колегата преди мене явно зависи как и колко е стегнат. За съжаление на маховика не може да се законтри, отварях едно капаче но възможноста е никъква, въпреки че в една книга дават че там го законтрят и то с цяла щанга, аз обикновена отверка няма къде да вкарам Така че остава варианта някои гумаджииски пистолет да успее да го развие. Или да скокна до някои сервиз да го развият и после да го стегна на ръка и така да се прибера и лесно да си го развия Но това че става с такъв пистолет без законтряне е супер инак трябваше да мисля как да си правя ключ 50мм
              Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
              Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
              Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

              Коментар


                #8
                Хубав камък 19 с удължение запираш го на асфалта и чукваш стартера,работи безотказно.

                Коментар


                  #9
                  Няма стане колега, стартера върти мотора обратно на часовниковата стрелка (като седя пред шаибата, моя мотор шаибата му е от шофьорската страна) а болта си е с нормална резба тоест развива се в същата посока, ако го подпря с ключ и чукна стартера ще го напъне в посока затягане
                  Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                  Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
                  Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

                  Коментар


                    #10
                    г

                    с пневматичен пистолет ще стане.аз ги развивам само с такъв.ако сменяш ремък внимаваи с ролката.
                    тел.0897943620

                    Коментар


                      #11
                      Ако не се отвие с пистолет включвам на 4-та или пета предавка карам някои да натисне спирачката и - с голямата тръба само веднъж до сега не е станало но колата беше дошла за съединител
                      ФИАТ БРАВО 1.8 16V GT
                      ФИАТ БРАВА 1.8 16V 1997г

                      Коментар


                        #12
                        Re: г

                        gal76 написа:
                        с пневматичен пистолет ще стане.аз ги развивам само с такъв.ако сменяш ремък внимаваи с ролката.
                        С нея съм особено внимателен и проверявам няколко пъти
                        Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                        Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
                        Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

                        Коментар


                          #13
                          Двигателя е сложен наобратно, но това не значи, че коляновия вал се върти наобратно. Така че правилото за стартера важи в пълна сила. С отверка в зъбите на маховика държа контра, докато друг колега напъва с тръбата.

                          Коментар


                            #14
                            По принцип тези болтове не се ли развиват по нормален начин, т.е. обратно на часовниковата стрелка.

                            Коментар


                              #15
                              ///// написа:
                              Двигателя е сложен наобратно, но това не значи, че коляновия вал се върти наобратно. Така че правилото за стартера важи в пълна сила. С отверка в зъбите на маховика държа контра, докато друг колега напъва с тръбата.
                              Тва мислех и аз да направя, дори така е показано и в една книга дето имам, но след като свалих капачето на маховика се оказа че е ъпсурд да го застопоря с каквото и да било, просто кожуха е идеално кръгъл около маховика и няма къде да се подпре отверка, да не говорим че зъбите на маховика са едва на 2-3мм от кожуха, та затова този вариант отпадна. Ама тва за стартера и двигателя нещо не ми се връзва, двигателя наистина е на "обратно" и вала се върти по посока на движение демек като застанеш пред шаибата се върти обратно на часовника, болта се развива в същата посока, как тогава правилото за стартера важи след като и тои напъва по посока на движение? Тоест ключа сложен на болта и подпрян в асфалта при чукване на стартера ще го натегне ?
                              Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                              Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
                              Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

                              Коментар

                              Working...
                              X