Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

До всички с Брава/о и слаби фарове...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    До всички с Брава/о и слаби фарове...

    Здравехте колеги,тази тема е обсъждана многократно и аз съм даже давал мнение по въпроса, но сега вече имам реални наблюдения и действия и държа да ги опиша за да няма повече коментари. Пускам темата в консултации вместо в Авто-електроника защото повече хора ще я прочетат. Модераторите ако сметнат за нужно - да я преместят.Значи снощи реших да си регулирам фаровете на Бравата, досега не го бях правил защото ми се струваха горе-долу добре...Оказа се обаче че десния фар не подлежи на регулиране - просто машинката за контрол на ъгъла не можеше да се вдигне докрай. Съответно последва разглобяване и обслужване на фара:1. Свалих фара отвъртайки двата болта видими отпред и откачайки окабеляването отзад.2. Махнах капачето на дългите и със завъртане на 1/4 оборот обратно на часовниковата стрелка извадих машинката която регулира ъгъла.3. Смазах движещия механизъм на фара - оказа се че се впиват пласмасите една за друга там където се търкат - това е мястото където се захваща машинката за регулация.4. Отворих и смазах самата машинка(заградена в червено на графиката)5. Фиксатора на калника се оказа отчупен (виж заградения в червено край на фара - там се намира фиксатора) - навих една видия в тялото на фара, която да го имитира.6. Сглобих всичко и монтирахРезултата - перфектно работещ фар с регулация.Имайте предвид че при монтажа на самата машинка - главичката й се ЗАКАЧА а не просто слага - ако не се закачи фара изобщо не подлежи на регулиране.Ако фиксатора на калника е отчупен (а това май доста лесно става) фара мърда много и гледа доста по надолу - т.е. не може да се регулира добре.Аз съм на мнение че тези два проблема (откачени машинки за регулация и счупен фиксатор за калника) са най вероятните причини да се оплакват някой хора от слаби фарове - просто не подлежат на регулиране - а имайте предвид - НИКОЙ МАЙСТОР НЯМА ДА НАПРАВИ ТОВА. Просто ще каже - За нов фар си мой човек - този е счупен...Ако нещо не съм описал добре - питайте.
    Прикачени файлове
    Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
    Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
    ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

    #2
    браво колега много добре описано само не разбрах /просто като инфо аз нямам браво/а/ сега светят ли добре фаровете след като са регулирани както трябва или пак са си слаби
    TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
    UNO 1.0 FIRE

    Коментар


      #3
      а да попитам как си ги ригулирате, в смисъл нали в сервизите гледат снопа лъчи на каква височина е от земята и разни такива. Ако може да кажите например на какво растояние от фара и на какво от земята да сложа нещо та да регулирам и мойте, а не като се срещнем някаде и да ви заслепявам :D
      Tofas- Sahin 1.6 карб.

      Коментар


        #4
        ами имам книжка и ще погледна, но има и малък проблем- книжката е само на турски език
        Tofas- Sahin 1.6 карб.

        Коментар


          #5
          stef написа:
          браво колега много добре описано само не разбрах /просто като инфо аз нямам браво/а/ сега светят ли добре фаровете след като са регулирани както трябва или пак са си слаби
          Перфектно...Няма нужда от крушки с повишена светимост.
          Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
          Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
          ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

          Коментар


            #6
            Yavor написа:
            stef написа:
            браво колега много добре описано само не разбрах /просто като инфо аз нямам браво/а/ сега светят ли добре фаровете след като са регулирани както трябва или пак са си слаби
            Перфектно...Няма нужда от крушки с повишена светимост.
            Ти май не караш през ноща и на теб фарове не ти трябват. Я ми обесни как с едно насочване на лъча ще му увеличиш мощността? Yellow_Flash_Colorz_PDT_30

            Коментар


              #7
              doofiat написа:
              Yavor написа:
              stef написа:
              браво колега много добре описано само не разбрах /просто като инфо аз нямам браво/а/ сега светят ли добре фаровете след като са регулирани както трябва или пак са си слаби
              Перфектно...Няма нужда от крушки с повишена светимост.
              Ти май не караш през ноща и на теб фарове не ти трябват. Я ми обесни как с едно насочване на лъча ще му увеличиш мощността? Yellow_Flash_Colorz_PDT_30
              Колега, за да ми задаваш този въпрос значи, че изобщо не си се замислил.Ти като ходиш по пътя нощем с фенерче с ръка къде си светиш - където ще стъпиш или във връзките на обувките си???Като ти светят фаровете на 5 метра пред колата какво ще видиш ако щеш и 2kw крушки да си сложиш...Важно е колко силно свети крушката ама също толкова важно е и къде свети...Щом от завода излизат колите с обикновени крушки и добре регулирани фарове и никой не е недоволен значи не е 100% необходимост повишената светимост а по-скоро прищавка. Друг въпрос са потъмнелите от времето стъкла и рефлектори ама извинавайте - това обикновено е болка на 20 годишни а не на 8-10 годишни коли. Моя фар го свалях и разгледах отблизо - може би има някакво леко потъмняване на стъклото но дори не съм сигуре - нямам база за сравнение, но ако е силно потъмнял ще забележа - повярвай ми.
              Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
              Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
              ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

              Коментар


                #8
                Батка, тоя път сме го минали, но аз се чудя как ти си карал с тия "фенерчета неориентирани" отпред толкова време?! Като си купиш Брава/о, първата ти работа е да си регулираш фаровете? Ти що не си го направил това по-рано, или ти си от хората дето само я обикалят с парцала,а не я карат :PВсе пак благодаря за съвета!

                Коментар


                  #9
                  Колеги сложете си 2отделни релете които да черпят ток директно от акумулатора и ще имате фарове на който доста ще завидят-процедурата е за около 20мин-ако знаеш какво точно да направиш!Мойте и 2те коли са с релета-повярвайте ми всеки път като видя майстора го черпя-преди мислех да сменям фаровете защото с крушки 100в.не се виждаше добре-беше голяма мъка.Молбата ми е ако има някой който е просветен точно как става номера с релетата и може да обясни подробно да го направи и да го сложи модератора в неостаряващи проблеми та да може всеки който иска да си ги оправи сам защото темата с фаровете на нашите любимки е от време оно :D .Благодаря за вниманието колеги
                  Fiat Punto 1.1моно 95г.-Няма го вече
                  Alfa Romeo 146 1.9JTD 99г.
                  Alfa Romeo 155 1.7TS 93г.

                  Коментар


                    #10
                    аз съм слагал релета на ауди 90 ,на дългите и късите фарове,със 100 ватови крушки .Ефекта беше поразителен за около 2 седмици ,после пожълтяха рефлекторите ,окапа им покритието и т.н. Ако отпред фара ти е с пластмаса вместо стъкло направо става дупка !!!Затова се слагат релета според мене ако слагаш 100 ватови крушки .
                    фиатче Браво 2.0

                    Коментар


                      #11
                      благодаря за статията-обичам компетентните мнения.Д-р Бари

                      Коментар


                        #12
                        Лошо регулираните фарове са едно на ръка. Нашите фарове (Браво/Брава) имат основен проблем наречен кофти рефлектор, потъмнели, или тонирани от производителя стъкла, а и вече започвам да мисля, че и със захранването има проблем. Както каза колегата по-горе е хубаво да се сложат релета в близост до крушките, но това според мен е добре да се направи, само след замерване напрежението на крушките и констатиране на слабо такова. А относно регулирането... не е нужно да се разглабят машинките, дори и да не работят може ръчно да се регулират фаровете, има две врътки отгоре при мен са бели. Едната е за височината, другата, ако не се лъжа за ляво-дясно.
                        Frontera Sport, X20SE март 1998

                        Коментар


                          #13
                          Ами незнам кво е било на това ауди но пунтото и ланчата ми са с релета близо 2 години и несъм забелязал потъмняване или разтапяне по фара-все още си светят перфектно но са с 55-60в крушки и с риск да се повторя пак ще лажа -сега фаровете са ми страхотни-пу да не ги урочасам хехе
                          Fiat Punto 1.1моно 95г.-Няма го вече
                          Alfa Romeo 146 1.9JTD 99г.
                          Alfa Romeo 155 1.7TS 93г.

                          Коментар


                            #14
                            На мен по принцип фаровете ми светят добре(имат някакви лупи незнам дали е екстра тва) ама вчера забелязах че като ги регулирам по височина нещо май десния не мърда никакъв така че може да направя гореописаната процедура само един въпрос имам със какво ги смаза бе колега (ВД-40 става ли)?
                            Jeep Grand Cherokee 3.1TDI
                            Fiat Bravo GT 1,9 JTD 105к.с. 2000г.

                            Коментар


                              #15
                              С моторно масло ги смазах..Макар че има опасност да се стече...С каквото и да ги смажеш - все тая.. - с WD40 е добре ако имаш под ръка.
                              Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                              Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                              ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                              Коментар

                              Working...
                              X