Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Чистачките ми (почти) спряха да работят (Bravo SX)

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Чистачките ми (почти) спряха да работят (Bravo SX)

    Здравейте, колеги. Надявам се темата да е в правилния раздел. Потърсих в останалите подфоруми и не намерих място, където да "пасне" описанието "проблем с чистачки".Опасявам се, че нищичко не разбирам от ремонт и поддръжка на автомобили, общо взето само сипвам бензин, антифриз, масло, течност за стъклата, и карам. (Постиженията ми в Need for Speed не се броят, нали ).Автомобила ми е Fiat Bravo SX - 1.4, произведен 1997, бензин.В началото на застудяването (някъде октомври месец, ако не се лъжа) чистачките ми започнаха да включват и да се движат по-бавно. При натискане на лоста, с който се включват, първо се чуваше цъкването и избръмчаването на моторчето им (така предполагам). Чистачките тръгваха нагоре по стъклото и почти веднага се спираха за кратко, изминаваха между два и пет сантиметра, доколкото си спомням. Почти веднага пак се чуваше цъкването и пак тръгваха, но някак си накъсано. Стигаха до края, връщаха се нормално, и така няколко пъти, след което вече си вървяха нормално.Аз като пълен лаик, без никакво желание да се занимавам с проблема, се задоволявах с това състояние, като само се надявах да не стане по-зле. Самозалъгвах се, че едва ли не ще се оправи от само себе си ... Да, ама не. Стана по-зле. В един момент, преди няколко дни - преди снеговалежа, чистачките ама въобще не поискаха да помръднат. Почистих перата, загрях автомобила, нямаше заледявания, но чистачките не щат да помръднат. Ток има достатъчно, акумулатора е нов.Реших да им "помогна". Докато са включени, почнах да ги дърпам с ръка, и след като ги подръпна, изминават кратко разстояние, и пак спират. И ако пак ги дръпна, така с помощ, успяват да стигнат до края на стъклото. Но не могат да се върнат сами, пак трябва да им помагам. Направих това няколко пъти, с надеждата както преди - като минат няколко оборота, да се оправят, но - ядец, не се оправиха.И още нещо - чува се едно съвсем леко и непрекъснато цъкане, прищракване, непрекъснато, и ако не се лъжа идва някъде от зоната, където е моторчето на чистачките. Изчезва, ако включа чистачките. И пак се появява и си цъка нон-стоп, като са изключени.Ето това са симптомите, които забелязах. Ще съм благодарен на всякаква помощ, поне за указания кое трябва да се види, погледне, измери, или смени. Може проблема да е съвсем елементарен и прозаичен, а решението да е в рамките на възможностите ми. А, дано!
    личен блог: http://assenoff.net

    #2
    Колега, надявам се да нямаш нищо протиш, че ще използвам темата ти. При мен се случва същото, самоче с задната ми чистачка. Очаквам развитие по темата.
    Fiat Bravo 1.6 99г. - Г.И.
    Fiat Stilo 1.6 02г. - Г.И.

    Коментар


      #3
      reter написа:
      Колега, надявам се да нямаш нищо протиш, че ще използвам темата ти. При мен се случва същото, самоче с задната ми чистачка. Очаквам развитие по темата.
      За предните чистачки не знам,но задната и при мене правеше същото.Оста на която се закрепя перото минава през една пластмасова тръбичка-точно там се събира мръсотия,ръжда и чистачката се движи неравнамерно и даже спираше при мене.Изчисти със шкурка много добре оста,почисти тръбичката от наслоени по нея мръсотии и дай възможност на оста с перото да се движи безпрепятствено в пластмасовата тръбичка.След като почистих чистичката се движи много по-бързо и не се мъчи при движението си.Успех!
      Фиат марея уикенд 1.9ТД100

      "Доброто винаги побеждава злото.Така че, който победи,той е добрият!"

      Бат Бойко победи...но се оказа,че не е добрият!!

      Коментар


        #4
        ivannik написа:
        reter написа:
        Колега, надявам се да нямаш нищо протиш, че ще използвам темата ти. При мен се случва същото, самоче с задната ми чистачка. Очаквам развитие по темата.
        За предните чистачки не знам,но задната и при мене правеше същото.Оста на която се закрепя перото минава през една пластмасова тръбичка-точно там се събира мръсотия,ръжда и чистачката се движи неравнамерно и даже спираше при мене.Изчисти със шкурка много добре оста,почисти тръбичката от наслоени по нея мръсотии и дай възможност на оста с перото да се движи безпрепятствено в пластмасовата тръбичка.След като почистих чистичката се движи много по-бързо и не се мъчи при движението си.Успех!
        Благодаря ти много, колега.
        Fiat Bravo 1.6 99г. - Г.И.
        Fiat Stilo 1.6 02г. - Г.И.

        Коментар


          #5
          @reter - нямам нищо против, разбира се, и дано това обяснение на ivannik да ти помогне да си решиш проблема.Сега остава само и на мен някой да помогне
          личен блог: http://assenoff.net

          Коментар


            #6
            Почисти клемите на акУмулатора, също третирай релето за чистачки със контактен спрей От мръсна (нагар) клема са ми спирали стъклата и светлините на едната кола (не фиат)
            Sedicivalvole (Racing Rosso)now
            GTV 2.0 (612 A)now
            E60 530D now.. hate it big time :D
            Lumina SUPER SPORT V8 5.7(silver) ex
            Hyundai Coupe V6 2.7 (silver)ex

            Коментар


              #7
              ivannik написа:
              reter написа:
              Колега, надявам се да нямаш нищо протиш, че ще използвам темата ти. При мен се случва същото, самоче с задната ми чистачка. Очаквам развитие по темата.
              За предните чистачки не знам,но задната и при мене правеше същото.Оста на която се закрепя перото минава през една пластмасова тръбичка-точно там се събира мръсотия,ръжда и чистачката се движи неравнамерно и даже спираше при мене.Изчисти със шкурка много добре оста,почисти тръбичката от наслоени по нея мръсотии и дай възможност на оста с перото да се движи безпрепятствено в пластмасовата тръбичка.След като почистих чистичката се движи много по-бързо и не се мъчи при движението си.Успех!
              както ти е отговорил колегатар но с допълнение- значи сваляшр избиваш оста с голям зор и след като си разглобил самото моторчер иначе няма как да излезе оста и след това освен хубавото грресиране на моторчетор придърпай контактните пластини към голямото пласмасово колело- ще ме разбереш след като отвориш моторчето. претоварва се с това затягане и на места нагаря, тока не може да протече през контактните пластини. ако само почстиш пак ще насича, макар, че ще се движи бързо и лесно.по проблема с предните чистачки проблема е същия- контактините пластини. не акумулатори и други простотии, сваля се моторчето, чисти се и пластините се подкривяват за едни нови 5 години работа....свалянето е досадно, не е сложно, но е играчка.
              Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
              Fiat Bravo'97 1,6 16v
              Fiat Tempra'91 1,6 mono

              Коментар


                #8
                Много благодаря, pakumba! Като имам свободно време по светло (събота-неделя) ще се пробвам да свърша това.И се надявам междувременно да не повредя нещо друго, докато се мъча с демонтирането и "оправянето" на контактните пластини на моторчето на чистачките, че ще ми е за пръв път да бърникам по автомобила, и съм леко притеснен.Ще ми мине, де
                личен блог: http://assenoff.net

                Коментар


                  #9
                  Малко указания и предположения към темата. Самото моторче е покрито с "гумено кожухче" което да го предпази от влагата/водата. Но изходния вал /ротора на моторчето/ минава през едно лагерче преди да стигне до лостовия механизъм на чистачките. При мен преди 3 години имаше същия проблем, както го е описал колегата в темата. Проблема се оказа в това, че лагерчето и вала минаващ през него бяха ръждясали заради това, че "кожухчето" се беше разкъсало малко и е влизала влага. Проблема го реших след сваляне на моторчето, изчистване на ръждата /пръскане с WD-40/ след което смазване /гресиране/ на лагера и обратно в изходно положение. Изхода на ротора така се беше "спекал" за лагера, че не можеше да се върти - отиваше нормално захранване към двигателчето, но то само загряваше, добре че не беше изгоряло.Иначе свалянето си е пипкава работа - отне ми половин ден тази процедура. Свали си Haynes-а, там я има описана процедурата и дано да си на "ти" с английския. Гледаш картинките, четеш и действаш, като точно спазваш последователността. Добре е преди да извадиш рамената на чистачките да отбележиш на стъклото с тебешир /креда/ положението им - това ще ти спести доста време после при правилното им поставяне защото са на шлици!Другия вариант за проблема вече ти го е описал колегата pakumba по-горе.
                  BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
                  Среден разход на газ

                  Коментар


                    #10
                    Според мене именно това лагерче е проблема на колегата Assenoffсамото лагерче е с номер 608 и струва само 1.80лв. Сменя се много лесно,моето го смених защото старото беше клеасало от влагата и имах същия проблем с чистачките.
                    FIAT BRAVA_ELX 1.6 16V 103HP 97

                    Коментар


                      #11
                      masterkar, твоите подробни указания ще са ми ама страшно полезни, много ти благодаря! Екстра съм с английския, само ако може ме просветите какво е това "Haynes" и откъде се сваля ...Всъщност, мерси на всички, дето погледнаха темата и споделиха своите предположения, евала! Много ме радва това, че колегите в тази общност на фиатаджии (правилна ли е думичката?) обясняват толкова добре, без заяждания и подигравки, и се ангажират с проблемите на другите. !
                      личен блог: http://assenoff.net

                      Коментар


                        #12
                        Assenoff написа:
                        Екстра съм с английския, само ако може ме просветите какво е това "Haynes" и откъде се сваля
                        Haynes е сервизно ръководство. Има го в download секцията. Сигурен съм, че беше обяснено как се сваля/поставя моторчето на чистачките с текст и снимки, но в момента нямам време да се ровя на коя точно страница.http://download.fiat-bg.org/Books/Br...a/BravaHaynes/
                        BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
                        Среден разход на газ

                        Коментар


                          #13
                          Няма проблем, ще си сваля всичките файлове от там и ще ги прегледам, и без това до събота имам време да се образовам
                          личен блог: http://assenoff.net

                          Коментар

                          Working...
                          X