Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

проблем с термостата на пунто 1.7тд

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    проблем с термостата на пунто 1.7тд

    здр колеги имам проблем с термостата на фиат пунто 1.7тд.купих колата преди седмица и вече се разболях поради простата причина че и моята както и мн колеги имат проблем със загряването на двигателя.като я запаля след около 3,4 мин и маркучът след термостата които отива към радиатора е топъл.затова си мисля че би трябвало да е от термостата.сега е студ и колата загрява едва 1/4.ако я назоря стига до половината и като отпусна пак пада на 1/4.тукмо жземе да духа горещт въздух и парното пак омалява.разхода също е висок около 8л/100 смесено.проблема ми е че термостата струва 106лв.изчетох доста теми по този въпрос и доста от вас май го сменят доста често(несполучливи са),някои пък приспособяват други термостати.някои може ли да помогне.данеби пък проблема да не е в него?6те съм мн благодарен ако някои има идеи как да си оправя проблема.а някои знае ли при колко градуса отваря термостата и тия смахнати скали без цифри?

    #2
    Скоро, преди да застудее смених термостата по хитрия начин описан на дълго и на широко в голямата тема. Така както го описваш със сигурност термостата ти е запекъл и то в отворено или полу-отворено положение! Не е много лесно да го направиш по евтиния начин и особено в това студено време, освен ако нямаш топъл гараж! Аз смених моя с такъв, който отваря на 83гр за 9лв. При мен се появиха последващи проблеми след смяната, които до преди това не бях открил и които се надявам да съм отстранил! На мен сега термостата ми отваря милимунда преди средната чертичка. Ако се решиш да го побългаряваш, бих могъл да ти помогна с обяснения!
    Fiat Punto 1.7 TD

    Коментар


      #3
      [quote="tzetzo_slavista"]Скоро, преди да застудее смених термостата по хитрия начин описан на дълго и на широко в голямата тема. Така както го описваш със сигурност термостата ти е запекъл и то в отворено или полу-отворено положение! Не е много лесно да го направиш по евтиния начин и особено в това студено време, освен ако нямаш топъл гараж! Аз смених моя с такъв, който отваря на 83гр за 9лв. При мен се появиха последващи проблеми след смяната, които до преди това не бях открил и които се надявам да съм отстранил! На мен сега термостата ми отваря милимунда преди средната чертичка. Ако се решиш да го побългаряваш, бих могъл да ти помогна с обяснения![/quote коя е тази голяма тема?ами да ако може ми обясни.какви други проблеми ти се отвориха(заради термостата които си сложил ли се получиха).106 лв са мн пари за термостат при положение че купих колата за 1500лв.макар 4е и на студ и на преразход не се издържа.впрочем колко ти гори твоята смесено в това време

      Коментар


        #4
        http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=21416 - това е темата.За този начин на подмяна , не съм срещал отрицателни отзиви, освен, че не е много лесно. Все пак не сме майстори повечето, а любители!Проблемите при мен не бяха пряко свързани с термостата, но след смяната си проличаха. Открих, че не ми се включва перката, по-точно се включва но на 100гр и то едва на първа степен, както и да е, изведох си бутон за принудително включване в купето. Понеже използвах смяната на термостата, за да си промия хубаво системата, радиаторчето за парното пак почна да ми маца стъклото (преди две години го запуших с добавки - сега с червен пипер). Реших се на този вариант, понеже е скъп, а и сега вече е много ремонто-пригоден, след като само трябва да извадя един маркуч! За разход не мога да ти кажа - не съм засичал.
        Fiat Punto 1.7 TD

        Коментар


          #5
          tzetzo_slavista написа:
          http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=21416 - това е темата.За този начин на подмяна , не съм срещал отрицателни отзиви, освен, че не е много лесно. Все пак не сме майстори повечето, а любители!Проблемите при мен не бяха пряко свързани с термостата, но след смяната си проличаха. Открих, че не ми се включва перката, по-точно се включва но на 100гр и то едва на първа степен, както и да е, изведох си бутон за принудително включване в купето. Понеже използвах смяната на термостата, за да си промия хубаво системата, радиаторчето за парното пак почна да ми маца стъклото (преди две години го запуших с добавки - сега с червен пипер). Реших се на този вариант, понеже е скъп, а и сега вече е много ремонто-пригоден, след като само трябва да извадя един маркуч! За разход не мога да ти кажа - не съм засичал.
          мн ти благодаря колега.а термостата които си закупил какъв модел е,за каква кола?а старият термостат е на колата-просто ножия си го слойил след него на горния маркуч които влиза в радиатора така ли?

          Коментар


            #6
            Темостатът ми е от Рено, точно от кой модел е не знам, защото го търсих по външен вид и диаметър, трябва да е без борд, за да влезе в маркуча! Този от рено се слага в маркуча, който отива в горната част на радиатора. Стария бих ти препоръчал да го свалиш и да се опиташ да го изкормиш, защото не може да си сигурен точно в какво положение е запекъл и че след време няма да сработи или да спече в затворено положение. Аз се ръководех от логиката, че така и така ще свалям стария термостат, за да сложа нов оригинален, но реших да пробвам да го изкормя, пък ако не беше станало щях да го сменя с такъв от 100лв. Затова най-добре свали стария и го изкорми, за да си спокоен после. Самото сваляне на оригиналния не е лесно: махаш въздуховодите към въздушния филтър, махаш акумулатора и стойката за него, преместваш ЕКУ-то (компютара) върху леглото на акумулатора, откачаш всички възможни букси, които излизат от датчиците на термостата, а също и тези, които ти пречат. Няма как да ги объркаш после, понеже всяка мъжка страна ляга в определена за нея женска. И като се махне всичко това пак не е много широко за работа! На три дълги болта се държи термостата. Разкачваш оригиналните скоби от маркучите и вадиш маркучите внимателно, понеже са спекли, а и някои от тях се нахлузват на пластмасови накрайници, които може за се счупят. След като си извадил термостата идва сложната част - изтърбушването му. Подробни снимки на процедурите изредени до сега не съм правил, понеже имаше подобни снимки на други колеги. Ще постна снимки на изтърбушения термостат, които нямаше как да не направя, понеже след 4 часа борба най-накрая го победих и просто ми олекна! На вече сваления термостат развърташ пластмасовите накрайници и датчиците, за да не ги повредиш. Самото кормене става от две места, през малък отвор от горната страна, където е бил единия пластмасов накрайник и от големия преден отвор, който е с капсулована пластмаса на него. На снимките ще напиша обяснения по-долу. За да изкараш стария термостат, през отвора отпред, трябва доста време да го обработваш с чук, длета отверки и бормашина. Ако имаш още един човек да ти държи, няма да е лошо. Бих те посъветвал да спазваш следната последователност при корменето. Не започвай директното му разсичане отгоре и пробиване, защото ако го разделиш, без да си обработил предния борд, тоест да си го очукал хубаво, за да може да излезе отпред ще бъди много трудно! Първо започни с чупенето на една пластмасова планка, която прикрепя термостата за пластмасовия отвор отпред, за да го освободиш. Отчупваш я внимателно, за да не повредиш другата пластмаса. През малкия отвор отгоре почваш с длето или отвертка и чук да разчупваш пласмасариите вътре. Като се поосвободи термостата, тоест да почне да се върти вътре, почваш да изчукваш борда, който го спира да излезе през голямата дупка. Това става, като го буташ и задържаш с нещо отпред, да не се изметне и биеш през малката дупка отгоре. Поизвърташ малко и после пак биеш. Така докато не подбиеш цялата периферия. Затова ти казвам добре е да имаш втори човек, който да ти държи. Като обработиш хубаво борда и видиш, че ще премине лесно, почваш да обработваш, пак през малката дупка задната периферия. Тя е нещо като шайба, която законтря пружината на термостата. Тя е по-гадна, затова, колкото успееш толкова. Накрая идва ред на разделянето на термостата на две. Аз го направих като първо с малка бургия направих обиколка от отворчета и след това с голяма, съединих отворите и термостата изкочи. Внимавай да не счупиш бургия докато пробиваш понеже няма да можеш да си го въртиш свободно! Обърни внимание, хубаво да си обработил периферията на термостата, докато е цял и има как да стане, иначе ако го разполовиш и не си ги очукал така че да изпадне после, не знам как отделните парчета, ще ги нагласиш, за да ги чукаш вътре! Това е, като разкачиш термостата и го огледаш, ще си представиш обясненията ми. Надявам се да съм ти помогнал. Успех!
            Прикачени файлове
            Fiat Punto 1.7 TD

            Коментар

            Working...
            X