Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Термостат или датчик на водата

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Термостат или датчик на водата

    Здравейте колеги. При мен проблема е следния, стрелката за температурата не седи по средата както би следвало а някъде около 1/4 от делението. Така си седи дори след 10-15 км градско. Доста попрочетох и яво е често срещан проблем, но така и не разбрах дали за това е отговорен термостат или датчик на водата. Доколкото разбирам датчика подава инфо към ЕКУ-то. Иначе стрелката не играе седи си там общо взето стабилна и на градско и а извънградксо.

    #2
    и при повреден термостат може да прави така
    BRAVO 1.8 GT

    Коментар


      #3
      Сам можеш да си провериш дали е от термостата. Запали колата и я остави 5-6 минутки да поработи. Ако термостата ти е останал отворен то заедно с маркучите покрай двигателя и радиатора ще започне да се затопля равномерно. Ако термостата работи то големия маркуч от термостата до радиатора трябва да е относително хладен. в момента на отваряне, който при теб е възможно да го няма този маркуч се стопля много бързо и по това се разбира дали е отворила или не. При мен момента на отваряне идва когато стрелката задмине средата с около 2 мм. и пада 4-5 мм веднага в момента на отваряне. Като купих колата 2008-ма си загряваше нормално, ма то беше лятото. Още с първите студове почна като при теб стрелката да не може да се вдига и се наложи да сменям термостат
      Fiat Croma 1.9 JTD '06 150hp
      Ex. Fiat Bravo SX 1.4 12v '97

      Коментар


        #4
        Мега тъпо смених термостата, с нов от АXM, на БЕХР, оказа се че не е от него. После реших и датчика на водата, този който се навива в тялото на термостата да сменя и пак нищо стрелката си седи на 1/4 деление, може би една съвсем малка идея нагоре, но не и на средата, както би следвало след продължително градксо каране, Дайте идеи плс.
        Прикачени файлове

        Коментар


          #5
          Колега, само текстът в профила ти "чакам митичния вал ..." подксазва че колата ти може би е с двигател 1.4 ? Така ли е? Добави го в подписа си.Според мен по-важно е да си сигурен че термостатът ти е в изправност, отколкото тези 2-3 мм на стрелката. Провери ли преди да го сменяш, по метода описан от Hristian_Aleksiev

          Коментар


            #6
            Утре ще пробвам новият термостат по описания метод. Но дори и да е изправен това пак не обяснява от къде идва отклонението при положение че и термостата и датчика са нови. Ако някой има предположения да драсне. А колата е с 1,4 да.

            Коментар


              #7
              колега, на мен преди бравата 1,8 , ми стоеше пак така , ама на много градско и задръствания отиваше до стрелката, сигурно при теб е от термостата
              Petrol Engine slogan: Because life begins at 6,000rpm

              Коментар


                #8
                Е не би трябвало, освен ако новия който сложих преди 2 дни не е дефектен, ама се съмнявам

                Коментар


                  #9
                  Според мен нямаш проблем.Некарам браво-а а пунто,през зимата и моята стрелка стои там като твоята.Пробвай да я оставиш да поработи на място по дълго време,и ще видиш,че стрелката ще стигне до средата и ще отвори термостата и завърти перката.

                  Коментар


                    #10
                    Bob Sungera написа:
                    Мега тъпо смених термостата, с нов от АXM, на БЕХР, оказа се че не е от него. После реших и датчика на водата, този който се навива в тялото на термостата да сменя и пак нищо стрелката си седи на 1/4 деление
                    Хубаво си сменил и датчика, мма уреда на таблото взима инфо от друг датчик, забит някъде в блока, а не в термостата :D Този в термостата дава инфо само на ЕКУ-то Yellow_Flash_Colorz_PDT_16

                    Коментар


                      #11
                      gituli написа:
                      Според мен нямаш проблем.Некарам браво-а а пунто,през зимата и моята стрелка стои там като твоята.Пробвай да я оставиш да поработи на място по дълго време,и ще видиш,че стрелката ще стигне до средата и ще отвори термостата и завърти перката.
                      Ти ако му праиш сравнение с държаната температура зимата от Пунто ГТ, да знаеш, че не е мноо удачно Yellow_Flash_Colorz_PDT_16 Пунто ГТ има принципно термостат отварящ на 82 градуса, а този на брава-та е на 88 Yellow_Flash_Colorz_PDT_16, а и моеш си сигурен, че на пунто ГТ термостата почва отваря по-рано, честно казано ненам защо Yellow_Flash_Colorz_PDT_16(моя примерно отваря на 76 градуса) Yellow_Flash_Colorz_PDT_16 А тва дет му предлагаш с оставянето да меля на едно место и последващото загряване, то всяка бензинова кола, ще загрее напълно така и ще пусне перка, дори да е и без термостат изобщо Yellow_Flash_Colorz_PDT_16

                      Коментар


                        #12
                        Има ли шанс при положение че е сменен датчика за водата който се завинтва в самия термостат, както и термостата, просто таблото да ме лъже. Датчика за водата до колкото разбрах командва еку-то за сместа, а дали е и за самото табло?

                        Коментар


                          #13
                          Би трябвало да е от датчика, от където се взема сигнал за арматурното табло. Както каза Оги по-нагоре, важното е термостата да е наред, а че стрелката не била точно на средата - не е болка за умиране. Ти си го сменил и ако не си прекалено голям карък, трябва да работи както трябва. И аз като тебе се притеснявах, че стрелката е едно деление под средата, без значение дали е лято или зима. Като четох тук във форума, че трябвало да бъде точно на средата, че JDT имала много добра охладителна система и т.н., си казах брей нещо не е наред. Проверих термостата - отваря и затваря както трябва, вентилатора се включва при нужда. Така че ако показанието не те дразни визуално, карай без грижа.
                          Brava 1.9 JTD 100, 2001

                          Коментар


                            #14
                            Да "таблото" може да лъже. Ако от дат4ика излизат пове4е от 1 кабел сигурно единиq е за ЕКУ-то а вториq за таблото
                            LANCIA Y10 1.1 Bosch monomotronik AGU Zavoli Голф 3 1.8
                            ВАЗ 2101-73г-екс ВАЗ 2101-74г.екс, самара-екс заз 965а екс Опел кадет екс

                            Коментар


                              #15
                              Колега и при мен е така,аз смених дори датчика 2 пъти....

                              Коментар

                              Working...
                              X