Здравейте колеги. При мен проблема е следния, стрелката за температурата не седи по средата както би следвало а някъде около 1/4 от делението. Така си седи дори след 10-15 км градско. Доста попрочетох и яво е често срещан проблем, но така и не разбрах дали за това е отговорен термостат или датчик на водата. Доколкото разбирам датчика подава инфо към ЕКУ-то. Иначе стрелката не играе седи си там общо взето стабилна и на градско и а извънградксо.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Термостат или датчик на водата
Collapse
X
-
Сам можеш да си провериш дали е от термостата. Запали колата и я остави 5-6 минутки да поработи. Ако термостата ти е останал отворен то заедно с маркучите покрай двигателя и радиатора ще започне да се затопля равномерно. Ако термостата работи то големия маркуч от термостата до радиатора трябва да е относително хладен. в момента на отваряне, който при теб е възможно да го няма този маркуч се стопля много бързо и по това се разбира дали е отворила или не. При мен момента на отваряне идва когато стрелката задмине средата с около 2 мм. и пада 4-5 мм веднага в момента на отваряне. Като купих колата 2008-ма си загряваше нормално, ма то беше лятото. Още с първите студове почна като при теб стрелката да не може да се вдига и се наложи да сменям термостат
Коментар
-
Мега тъпо смених термостата, с нов от АXM, на БЕХР, оказа се че не е от него. После реших и датчика на водата, този който се навива в тялото на термостата да сменя и пак нищо стрелката си седи на 1/4 деление, може би една съвсем малка идея нагоре, но не и на средата, както би следвало след продължително градксо каране, Дайте идеи плс.
Коментар
-
Колега, само текстът в профила ти "чакам митичния вал ..." подксазва че колата ти може би е с двигател 1.4 ? Така ли е? Добави го в подписа си.Според мен по-важно е да си сигурен че термостатът ти е в изправност, отколкото тези 2-3 мм на стрелката. Провери ли преди да го сменяш, по метода описан от Hristian_Aleksiev
Коментар
-
Bob Sungera написа:Мега тъпо смених термостата, с нов от АXM, на БЕХР, оказа се че не е от него. После реших и датчика на водата, този който се навива в тялото на термостата да сменя и пак нищо стрелката си седи на 1/4 деление
Коментар
-
gituli написа:Според мен нямаш проблем.Некарам браво-а а пунто,през зимата и моята стрелка стои там като твоята.Пробвай да я оставиш да поработи на място по дълго време,и ще видиш,че стрелката ще стигне до средата и ще отвори термостата и завърти перката.
Коментар
-
Би трябвало да е от датчика, от където се взема сигнал за арматурното табло. Както каза Оги по-нагоре, важното е термостата да е наред, а че стрелката не била точно на средата - не е болка за умиране. Ти си го сменил и ако не си прекалено голям карък, трябва да работи както трябва. И аз като тебе се притеснявах, че стрелката е едно деление под средата, без значение дали е лято или зима. Като четох тук във форума, че трябвало да бъде точно на средата, че JDT имала много добра охладителна система и т.н., си казах брей нещо не е наред. Проверих термостата - отваря и затваря както трябва, вентилатора се включва при нужда. Така че ако показанието не те дразни визуално, карай без грижа.Brava 1.9 JTD 100, 2001
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар