Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Жило или съединител трябва да сменя? А може би само смазка?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Жило или съединител трябва да сменя? А може би само смазка?

    Здравейте колеги? Колата ми е Фиат Брава 1,6 16 103 97г. От тази зимна сутрин (-11С) се появи известен проблем със педала на съединителя. Започна да се натиска забележимо по-трудно, вчера като я паркирах всичко беше ОК. Съединителя го сменяхме в сервиза на Христо в Ямбол през март 2009г., на 25-30 хил. км. е, сложихме като оригиналния АП и не ми се вярва да е в него проблема, като половината от тези колометри са на дълъг път. Вярно че през лятото ми замириса леко не един баир, на полу съединител да паркирам, но не вярвам да е от това. Това в което се съмнявам аз, е жилото на съединителя. От студа се е спекло и по трудно се натиска, а и по-трудно се връща обратно, иначе не ми боксува защото колата се форсира леко при превключване на скоростите и като "зацепи" има леко придръпване напред. Т.Е. при свободно отпускане на педала като от2-ра на3-та напр. се получава горе описания ефект. Въпроса ми е може ли да се смаже това жило с малко масалце да му капя с една отвертка и как става, че ако ида до Ямбол за това жило доста скъпичко ще ми излезне :D . При натискане на педала не се чуват звуци на скърцане, стържене и пр. само педала се движи трудно надолу и нагоре. Съгласен съм да чуя всички мнения защото аз така си мисля, а дали е така незнам. Успех на всички

    #2
    А смени ли лагера като сменя съединителя
    Fiat Croma 1.9 JTD '06 150hp
    Ex. Fiat Bravo SX 1.4 12v '97

    Коментар


      #3
      Hristian_Aleksiev написа:
      А смени ли лагера като сменя съединителя
      Смениха всичко комплект, феродоф и притискателен диск + аксиалният лагер. Много съм доволен. Въпроса е защо така се движи трудно педала?

      Коментар


        #4
        По принцип като се усети разлика в твърдината на педала, една от причините е заминаващ си лагер. При теб щом е сменян не би трябвало да е там причината и явно си се ориентирал правилно към задръстена обвивка на жилото. Колеги с повече опит ще дадат акъл за други евентуални проблеми и решения
        Fiat Croma 1.9 JTD '06 150hp
        Ex. Fiat Bravo SX 1.4 12v '97

        Коментар


          #5
          сединител

          Щом е АП аз съм за ЛАГЕР и при мен е така ем комплекта който сложи е доста пари .Все лагера е проблем в повечето случай.Съединител трудно се износва .Ама като имаме напредвит че е студено може и жилото да прави проблем сега на студа.
          КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
          Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
          http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

          Коментар


            #6
            Не знам как е закачването на жилото за педала. Но ако има едно гумено тампонче, може да е от него. След обилно напръскмане със силиконов спрей се оправя за доста дълъг период от време. Също от там може да пръскаш и в самото жило. Това обаче, при положение, че жилото в купето върви от долу на горе.
            Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

            Коментар


              #7
              Колега, вземи си от късите жила, ако си с дълго. Имах го този проблем на мареята. Педала стана 3 пъти по лек.
              https://www.cialispascherfr24.com/

              Коментар


                #8
                Според мен има 3 причини за твоят проблем :1. Спекла ти е смазката на вилката на скоростната кутия .2. Попадане на боклуци при аксиалния лагер и не му позволяват да се движи свободно .3. Под металния кожух на жилото , има един силиконов уплътнител по цялото продължение на жилото , та този уплътнител като започне да се разпада става на малки топчета и задържа самото жило .ПП : Ако се окаже жилото , не се лъжи да си купуваш менте , което е около 25-30 лв , но оригиналното е скъпичко (около 100 лв) и обикновено се поръчва . Единствената разлика между двете жила е пластмасата , която предпазва жилото при купето на колата . Тя се чупи най-често . Аз си патих много с това жило (счупих 3 жила ,ментета, за по-малко от 100 км. ) . Реших си проблема така : Купих си (поредното) менте за 27 лв. отидох при един стругар (приятел) , и срязахме самото жило , извадихме въпросната пластмаса (за мостра) и с точно мерене с шублера ми направи същата самоче от метал . Скъсихме жилото , за да не прави онзи изумителен завой под акумулатора, наставихме закрепващите елементи към вилката , и чудото стана - много по-лек педал и почти доживотно здраво жило. Мисля , че имаше една тема със снимки за скъсяване на жилото. Успех с отстраняването на проблема .

                Коментар


                  #9
                  Според мен вероятността за аксиалният лагер отпада, защото ако има боклуци в него мисля, че ще се промени звука при натискане и отпускане на съединителя. Жилото незнам дали е сменяно, но мисля че е оригиналното на колата. Пропуснах да отбележа една важна подробност: когато колата е студена, както педала се натиска и отпуска по трудно, така и скоростния лост се движи малко по-трудно, НО като позагрее колата, лоста започва да се движи по-леко и педала да се натиска и отпуска също по-леко, но не така както беше. аз мисля че жилото или маслото в скоростната кутия се спичат от студа. Когато ми сменяха съединителя смениха и маслото в скоростната кутия, сложиха Тутела (точната разноводност не помня) но беше такова за скоростни кутии каквото го предписва производителя. От тук натам нека разбиращите да анализират фактите. Благодаря

                  Коментар


                    #10
                    Е, маслото може и да обясни местенето на лоста, но ефекта от съединителя не.Я си спомни, кое масло ти наляха, че е важно.
                    Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                    Коментар


                      #11
                      Danchojn написа:
                      Е, маслото може и да обясни местенето на лоста, но ефекта от съединителя не.Я си спомни, кое масло ти наляха, че е важно.
                      Когато ми сменяха съединителя смениха и маслото в скоростната кутия, сложиха Тутела (точната разноводност не помня) но беше такова за скоростни кутии каквото го предписва производителя.

                      Коментар


                        #12
                        скорости

                        Тутула има 2 вида едното е около 9 лв а другото е около 14 -15 лв .Та ако е от по скъпото по няма да прави проблеим.
                        КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                        Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                        http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                        Коментар


                          #13
                          Re: скорости

                          kluchar написа:
                          Тутула има 2 вида едното е около 9 лв а другото е около 14 -15 лв .Та ако е от по скъпото по няма да прави проблеим.
                          От по-скъпото, дори беше към 18.00лв по спомен.

                          Коментар


                            #14
                            жило

                            Е да може и толкова да е с него по нетрябнва да прави проблем Тогава гледай жилото .
                            КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                            Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                            http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                            Коментар


                              #15
                              Re: жило

                              kluchar написа:
                              Е да може и толкова да е с него по нетрябнва да прави проблем Тогава гледай жилото .
                              А най-интересното е че, ей сега ходих до колата, два дни не я бях карал и се качвам в нея и педала на съединителя се натиска доста по-леко даже на студен двигател, отколкото предишните дни. Ще я видя утре сутринта като тръгна за работа. Необясним странен факт Какво трвбва да му гледам на това жило?

                              Коментар

                              Working...
                              X