Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Съвети за диагностика на Пунто

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Съвети за диагностика на Пунто

    Колата е Пунто МК1, 1.2, 60 кс. Спря и не иска да тръгне :D Тъй като не пали на бензин и на газ, съм се насочил към проблем със запалителната уредба. Искам да проверя дали датчикът на запаллването не е дал фира, а също искам да проверя и бобината. Но не знам как точно да направя тези проверки. За сега не ми се ходи в сервиз, ще опитам сам да разбера какво става.Така че конкретно: как да проверя тези две неща"1. датчикът на запалването може ли да се провери чрез мерене на съпротивление или напрежение на буксата му. Ако да-как точно става.2. бобината може ли да се провери, като се махне единият кабел на свещите и се види дали хвърля искра? Всъщност колко бобини има на този двигател?Последните няколко седмици колата започна да пали трудно, да прекъсва и да гасне от време на време. И сега спря съвсем.Разбира се, приемам всякакви идеи какво друго мога да проверя.Благодаря на далите мнение.

    #2
    Като дадеш на контакт бензиновата помпа работили?Това е първото което трябва да провериш,като дадеш на контакт се чува едно жужене.
    ex. punto elx 1.2i
    Lancia Libra 1.6

    Коментар


      #3
      Колата не я карам аз, така че сега не знам за бензиновата помпа. Утре ще видя. Но мисля, че това няма значение-както казах не пали и на газ. Така че за момента всякакви проблеми със захранването с гориво съм изключил.

      Коментар


        #4
        Да колега,не видях,че колата има и газ.
        ex. punto elx 1.2i
        Lancia Libra 1.6

        Коментар


          #5
          Днес имах малко време да погледна колата. През уикенда ще се занимавам повече.За момента изключвам бобина-има два броя, така че пренебрегвам вероятността да са се прецакали и двете едновремно.Стартерът върти достатъчно бодро, но няма и най-малък признак поне на опит да припали.Така че засега мисля да проверя:Датчик запалване. Още никой не е дал мненеие (нима никой няма представа?) дали той може да се провери с мултицет. А е удобно-буксата му е горе, до разпределителния вал и ще е лесно. Има три кабелчата, излизащи от буксата и отиващи в ЕКУ-то, предполагам.Другото, което ме съмнява е ЕКУ или повреда в имобилайзера, който е слаган допълнително преди доста време (заедно с аларма).Утре ще сложа запалителна свещ на един от кабелите за високо напрежение и ще видя дали има искра. Но от сега съм сигурен, че няма да има-според колата затова не пали-липса на искра. Ама защо..... Най-вероятно поради една от горните три причини, а може и друго.Така че засега чакам съвет как и дали въобще може да проверя с мултицет датчика. Между другото-почетох във форума за този датчик, като че при проблем с него не се записва грешака, но това нали не значи, че не може да се хване при диагностика, така както не пали колата?

          Коментар


            #6
            В крайна сметка след леко бутване колата запали веднага, макар и секунди преди това на стартер не искаше. А сега пали без проблем и на стартер. Така че и диагностка няма смисъл май да се прави, сега всичко е наред, до следващия път...Каква може да е причината да пали на бутане, на на стартер не?

            Коментар


              #7
              Може да е била "задавена" ..... Случвало ми се е....въртиш, неще........... бутане и хоп - пали... след това няма проблем и на стартер.
              Punto SX 1.7D -57hp 1996 г. Ex
              Laguna RT 2.2D - 83hp 1995 г. Ex
              Brava SX 1.6 16v - 103hp 1999 г. Ex
              Laguna RT 1.9DTI - 98hp 1998 г. Driving
              Убий скороста - Спаси дете!

              Коментар

              Working...
              X