Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Нормално ли е?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Нормално ли е?

    Перката за охлаждане ми работи само когато колата е на контакт. Това нормално ли е? 10х предварително
    Drive Like HeLL To See HaveN

    #2
    Re: Нормално ли е?

    NGD написа:
    Перката за охлаждане ми работи само когато колата е на контакт. Това нормално ли е? 10х предварително
    Да, така е.

    Коментар


      #3
      Мерси много, успокоих се
      Drive Like HeLL To See HaveN

      Коментар


        #4
        Re: Нормално ли е?

        me_to_u написа:
        NGD написа:
        Перката за охлаждане ми работи само когато колата е на контакт. Това нормално ли е? 10х предварително
        Да, така е.
        Как така На пунтото дори и след изключване от контакт перката работи докато падне температурата.
        Punto SX 1.1 55

        Коментар


          #5
          мдам... и на мойта Брава перката продължава да работи ако е изгасена много топла...
          FIAT Brava 1.4 SX CLIMA [09/1998]

          Коментар


            #6
            Би трябвало да върти без значение дали си на контакт или не ако е достатъчно загряла.
            PUNTO 1.1 94г.

            Коментар


              #7
              За типо-то се отнася същото (работи и без контакт) и не мисля че е нормално да работи само на контакт.Макар че всъщност не намирам логика производителите да са я направили да работи без контакт.То че е така е спор няма ама замислете се че щом колата е угасена водата не се движи и тя охлажда тази,която е в радиатора,която така или иначе ще си изстине и сама.От друга страна пък го има момента че тя като завее малко или много създава поток около двигателя и го охлажда.....прав ли съм?
              Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

              Коментар


                #8
                На моето Браво, работи само на контакт.
                Настоящата - Ford Focus ST
                Бившата - Bravo GT - мъничко, черничко, тук - там стъпва ...
                Франкенщайн - R.I.P.
                Fiat Ducato Heku Wohnmobill 530 '87 - НАБОРЪТ

                Коментар


                  #9
                  И на моята работи без да съм на контакт.

                  Коментар


                    #10
                    Има ли вариант на Браво да е така а на Брава да не е?Защото гледам че колегите с Браво казват че им работи само на контакт а тези с Брава и без да е на контакт.
                    Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

                    Коментар


                      #11
                      zfa159 написа:
                      Има ли вариант на Браво да е така а на Брава да не е?Защото гледам че колегите с Браво казват че им работи само на контакт а тези с Брава и без да е на контакт.
                      И на Бравата преди и на Пунтото и Реното сега, работи само като е на контакт!
                      SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

                      Коментар


                        #12
                        Тогава стъпвам с теория на друг вариант - един познат ми разтягаше преди време че според климатичната зона има различни модификации на италианските коли (в смисъл за северните и южните райони са с различни радиатори,някои даже с други гарнитури за глава с по-тесни отвори за да загрява по-бързо и т.н.).Чувал съм че Mercedes правят такива работи ама за Fiat незнам.Та ако са за по-северни райони или за други държави може да е предвидено да пази топлото по-дълго и с такава цел да работи перката само при контакт (т.е. работещ загрял двигател).Може пък да са измислили някоя щуротия от гледна точка на сигурност (ако ти се прецака датчика на радиатора) да минава през контактния ключ.
                        Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

                        Коментар


                          #13
                          на Мерцедес ,перката върти постоянно ,в зависимост от това с каква скорост караш .на мойто Браво перката върти и дори след като изгася колата .Според мене при загасена кола едва ли има значение и смисъл да върти ,при положение че водната помпа не работи ,охлажда само водата в радиатора
                          фиатче Браво 2.0

                          Коментар


                            #14
                            tomazo написа:
                            на Мерцедес ,перката върти постоянно ,в зависимост от това с каква скорост караш .на мойто Браво перката върти и дори след като изгася колата .Според мене при загасена кола едва ли има значение и смисъл да върти ,при положение че водната помпа не работи ,охлажда само водата в радиатора
                            Абсолютно правилно.Само,че с предишният пост малко излъгах с Реното.На контактният ключ то има 3 положения.Паркинг,включени консуматори и положение за старт,т.е когато подгрява свещите.Когато спирам и дам ключа в положение "включени консуматори" перката продължава да си върти, а мотора е изгасен.При Пунтото не е така, когато изгася колата при работеща перка, тя също спира да върти.Днес с учудване установих, че перката е имала 2 скорости и тъй като колата дълго време работи на място, беше топло и включи втора скорост на перката.Бях малко изненадан, защото до сега не я бях чувал.
                            SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

                            Коментар


                              #15
                              дам има такива с две скорости и точно когато работи по-дълго се включва по-бързата скорост.При мен на Типо-то пък странното е че перката се включва за малко а след ремонта колата държи 90 градуса и не ги вдига.Седях в задръстване онзи ден без да мърдам поне 20-30 минути и перката само тръгваше и спираше през около минута за около 20-30 секунди а колата си стоеше заковала 90-ката.Като се размисля има логика защото тя охлажда водата в целия радиатор (не че моя е много голям де ама все пак) и и трябва време да се извътри цялата.Отделно самия радиатор я охлажда малко само защото е метален независимо че няма въздушен поток....поне според мен.Мисля че става дума именно за защита един вид от ефекта да се прецака датчика и перката да започне да върти докато се разпадне (докато шофъора спи примерно) и да доведе до други последици....запалване на ел.инсталацията и т.н.Преди време един познат ми каза как Москвичът му сам се ударил в друга кола и това ме подсети за възможността да е някаква защита от дефекти.Та тези москвичи са с динамо (генератор ама на постоянен ток (алтернатора е на променлив и после се изправя)) и имат механичен регулатор на напрежението.Та той е с релета и едното залепнало и фактически подало напрежение от акомулатора на динамото и то става електромотор и посредством ремъка успяло да превърти мотора (не пален много време и разбира се почти без компресия (стича се маслото и не уплътнява по сегментите) ) и през скоростите (оставен на 1-ва разбира се) да задвижи колата напред (едвам едвам ама достатъчно) колата докато я упре в друга и да скъса ремъка.Много нелепа случка ама оттогава все си търся някаква логика в нещата в смисъл да е предвидено ако стане нещо.....на Ford e недомислица например това че фаровете не се гасят заедно с ключа.На повечето италиански това с перката (и не само италиански ами изобщо) и т.н.Малко се отнесах от темата за което съжалявам!
                              Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

                              Коментар

                              Working...
                              X