Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Ремонт на термостат възможен или не.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Ремонт на термостат възможен или не.

    Днес ми остана малко време и от 2 години ми се търкаляше един стар термостат от моята Брава 16 в същност то е оригиналния .И тъй като от давна го бях разглеждал и установих че се отваря и се вади само клапана и реших да пробвам дали това е възможно и ако това стане и се намери само клапан ,то тогава смяната ше струва 15/20 лева и няма да купуваме Китайски алуминий за по 80/90 лева за 300 грама.И така започнах с тръбен ключ и какви ли не приспособления защото нямам менгеме под ръка.И така след 15 минити мъки най сетне се разви резбата и от снимките по долу се вижда че макаронаджийските инжинери не са го мислили да се сменя цялото тяло а само клапана .Сега ми остава само да намеря време да се расходя по магазини и складове за авточасти и да намеря дали се продава клапана или заместител от друга марка коли.И ако някой може да ми прати линк на каталог за да може по лесно да се намери,а марката на оригиналния термостат е BERHМодерирано. ТермОстат.Модераторски екип на fiat-bg.org
    Прикачени файлове
    FIAT BRAVA 16.16V.ELX Абе, ако ме блъсне Селянин, важи ли Гражданската отговорност !

    #2
    И на 1.1 ФИРЕ мотора термодинамичния елемент /клапана/ се сваля и май е същия като този на снимката
    LANCIA Y10 1.1 Bosch monomotronik AGU Zavoli Голф 3 1.8
    ВАЗ 2101-73г-екс ВАЗ 2101-74г.екс, самара-екс заз 965а екс Опел кадет екс

    Коментар


      #3
      Проблемът е,че този елемент не се продава отделно Но това е най-доброто решение за преправяне на термостат.Утре ще преработвам моят.Термо-елемента е свален,купил съм термостат от рено 5 на Wahler и по познатата схема ще преработя моят. Много е глупаво за един алуминиев корпус да трябва да се дадат 60-80 лева...
      Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
      Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

      Коментар


        #4
        17 лева е на 1.1...откачаш клапана от 1.1 ФИРЕ и го монтираш на твоя термостат...ако са еднакви. Аз не мога да напъхам от Рено 5 защото маркуча ми е мн по тесен от вашите.
        LANCIA Y10 1.1 Bosch monomotronik AGU Zavoli Голф 3 1.8
        ВАЗ 2101-73г-екс ВАЗ 2101-74г.екс, самара-екс заз 965а екс Опел кадет екс

        Коментар


          #5
          Още утре ще проверя за клапан от Уно не съм на зор защото преди 2 години съм си сменил термустата пак с оригинален но ме дразнят цените .А относно за тоя от рено 5 по каталозите на BERTH дават 2 размера на маркучите 35и 37 мм и затова при някой влизат с голям зор.
          FIAT BRAVA 16.16V.ELX Абе, ако ме блъсне Селянин, важи ли Гражданската отговорност !

          Коментар


            #6
            Колега не съм сигурен дали ще може да се разглоби тялото, за да се извади термоелемента.Освен това мисля,че отваря на 82 градуса.Важен е и хода на буталото. Не на последно място,цената мисля,че е около 30-тина лева.
            Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
            Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

            Коментар


              #7
              Ако хода на буталото е по голям не е проблем прблем е ако е по малък .А за градусите по сайтове има много видове защото на уното клапана или поне размера се вгражда на ужасно много модели коли дори и браво 1.2 16 .Но затова съм се захванал с експеримента да се види дали ще стане.
              FIAT BRAVA 16.16V.ELX Абе, ако ме блъсне Селянин, важи ли Гражданската отговорност !

              Коментар


                #8
                Слагаш си го в жабката и като ходиш по магазини за авто части между другото го показваш и питаш дали имат такова нещо. Някъде може да ти излезе късмета.Огледай по него дали има нещо написано - номер или някакви други означения да ги пуснем на гугъла.
                Bravo 1.6 / 16

                Коментар


                  #9
                  dudulia написа:
                  Проблемът е,че този елемент не се продава отделно Но това е най-доброто решение за преправяне на термостат.Утре ще преработвам моят.Термо-елемента е свален,купил съм термостат от рено 5 на Wahler и по познатата схема ще преработя моят. Много е глупаво за един алуминиев корпус да трябва да се дадат 60-80 лева...
                  Няма да стане тая според мен.Днес пръснах моя на Мареа ТД100 не е на резба капсулован е.Дори и да смяна елемента с такъв от Рено няма да работи коректно защото няма да затваря другия кръг.
                  Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                  Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                  Коментар


                    #10
                    Tornado написа:
                    dudulia написа:
                    Проблемът е,че този елемент не се продава отделно Но това е най-доброто решение за преправяне на термостат.Утре ще преработвам моят.Термо-елемента е свален,купил съм термостат от рено 5 на Wahler и по познатата схема ще преработя моят. Много е глупаво за един алуминиев корпус да трябва да се дадат 60-80 лева...
                    Няма да стане тая според мен.Днес пръснах моя на Мареа ТД100 не е на резба капсулован е.Дори и да смяна елемента с такъв от Рено няма да работи коректно защото няма да затваря другия кръг.
                    Ще стане с такъв от уно 1.1 фире както каза колегата по горе не съм 100% сигурен защото трябва да го купя и извадя от другото тяло но според каталога на BERH тоя клапан от Уно се монтира на повече от 20 модела Италиански коли ито стари и нови модели,дори и на ЖТД мотори.
                    FIAT BRAVA 16.16V.ELX Абе, ако ме блъсне Селянин, важи ли Гражданската отговорност !

                    Коментар


                      #11
                      dani389 написа:
                      Ще стане с такъв от уно 1.1 фире както каза колегата по горе не съм 100% сигурен защото трябва да го купя и извадя от другото тяло но според каталога на BERH тоя клапан от Уно се монтира на повече от 20 модела Италиански коли ито стари и нови модели,дори и на ЖТД мотори.
                      Видях снимка с размерите от уното утре давам информация дали ще стане и правя моя стария на Мареа Тд 100.
                      Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                      Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                      Коментар


                        #12
                        на Уното клапана се вади много лесно от тялото. само се завърта и излиза.на Дедрата клапана е същия, а целия термостат е 27лв.
                        Lancia Dedra 1.6 90ks- италианка с характер
                        Fiat Uno 1.1 55ks Fire- супер здрава машина, вече бивша

                        Коментар


                          #13
                          chokicha написа:
                          на Уното клапана се вади много лесно от тялото. само се завърта и излиза.на Дедрата клапана е същия, а целия термостат е 27лв.
                          Видях ,че се завърта ама при мен докато стигна дотам играе ъглошлайфа.
                          Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                          Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                          Коментар


                            #14
                            Tornado, щом си го отворил вече постарай се да го настроиш да отваря на по-висока температура.Сигурен съм,че следиш приборите на таблото си а се знае че така двигателя се чувства по-добре,моя е така а те са едни и същи.
                            Умные не бывают учены; ученые не бывают умны. - Лао-цзы FIAT BRAVA TD100

                            Коментар


                              #15
                              кроко61 написа:
                              Tornado, щом си го отворил вече постарай се да го настроиш да отваря на по-висока температура.Сигурен съм,че следиш приборите на таблото си а се знае че така двигателя се чувства по-добре,моя е така а те са едни и същи.
                              И как се настройва аз не видях винт за това?
                              Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                              Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                              Коментар

                              Working...
                              X