Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с клапата за външен въздух на Мареа 1.8 HLX

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с клапата за външен въздух на Мареа 1.8 HLX

    Здравейте колеги, преди около седмица две забелязах, че не ми работи клапата за външния въздух. Карах след автобус и миризмата остана същата и след като я затворих. Вчера много надъхан решавам да я оправя абсолютна греда! Свалих жабката, вентолатора и още ред кабели, къплунзи и релета, уви нищо не може да се види. Така и не разбрах кое я мести, двигател или магнит или каквото и дае май е скрито под стъклото и трябва да сваля цялото табло. Не се вижда и от горната страна от към филтъра за купето. Клапата стои отворена и не мога да я преместя на ръка. Ако някой е имал подобен проблем и е успял да се оправи ще се радвам да сподели П.С. Клапата се отваря с бутон до бутона за климатика, а не с жило от конзолата.
    Мареа 1.8HLX 1996г с газов инжекцион PowerJet

    #2
    Прочети тук http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...er=asc&start=0
    ФИАТ БРАВО 1.8 16V GT
    ФИАТ БРАВА 1.8 16V 1997г

    Коментар


      #3
      По интересно щеше да ако беше писал че работи. Почети не съм срешал работеш екземпляр.
      FIAT BRAVA 16.16V.ELX Абе, ако ме блъсне Селянин, важи ли Гражданската отговорност !

      Коментар


        #4
        ГрешкаааНе е нужно да разглобиш колата за да я видиш клапата.Просто си извади възд.филтър на купето и точно там под него на страната на предното стъкло има една бяла даже жълта по скоро клапа ТЯ Е
        Прикачени файлове
        КУПИ СИ FIAT ДА НЕ ТЕ Е ЯД!

        Коментар


          #5
          stefaka222 написа:
          ГрешкаааНе е нужно да разглобиш колата за да я видиш клапата.Просто си извади възд.филтър на купето и точно там под него на страната на предното стъкло има една бяла даже жълта по скоро клапа ТЯ Е
          Колега, аз я знам как изглежда, ама от снимката която си пратил не се вижда дак работи и кое е нещото дето я движи
          Мареа 1.8HLX 1996г с газов инжекцион PowerJet

          Коментар


            #6
            Нещото което се движи съм излезнал на глава с него и съм го отремонтирал само че машинката се държи на 3 видии с голяма мъка се развива едната за да извадиш машинката трчбва да и чупиш 2 те уши .И сега проблема идва от там че когато машинката спира в крайните си положения не може да се държи застопорена .А щом си свалил жабката в най десния ъгъл по периферията на отоплителния блог е машинката мръсно бяла на цвят с големина доре долу на цигарена кутия.Най лесно се намира като пускаш сигнали с копчето и по шума на моторчето се ориентираш.Ползвай и търсачката на форума има много изписано по темата но дано съм ти помогнал с нещо.
            FIAT BRAVA 16.16V.ELX Абе, ако ме блъсне Селянин, важи ли Гражданската отговорност !

            Коментар


              #7
              ДА не те отчаивам ама е мисия невъзможна, тая клапа и на ланчата и на фиата ме е мъчила, и с двете съм се справил ама не и по оригиналния начин. За да стане както е бил не е нужна само нова машинка или здрава такава, щото в момента в които я смениш тя пак ще се спраска и ще иде фира. Проблема иде от управлението на машинката, когато тя зтвори клапата и се натовари нещо някъде си тряя да отчете тоя товар и да спре тока към нея. Но един ден тва нещо се скапва и няма кои да спре тока на машинката и тя си напъва ли напъва и понеже е с червяк и мощноста е голяма троши зъбни колела. (тока реално спира след около 30 секунди дори и системата да е повредена но хода на клапата е около 5-8 секунди и останалите 20 сек е ненужно напъване) Така че преди да се захванеш с нея тряба да измислилш кое и как ще я спира Толкова съм изписал за тая машинка че можеше книга да издам Ще пусна един жокер може да се ползва резистор които след като мотора затвори клапата да "обере"излишния ток и тои да не може да напъва толкова че да я счупи На ланчата бях направил още по голяма простотия , преди да сложа рзистор бях вързал лампа последователно на мотора, и тои като спре лампата обира тока светва по силно а мотора няма сила да чупи машинката след това го направих интелигентно с резистор. И всичко това при условие че успееш да монтираш машинката на старото и място
              Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
              Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
              Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

              Коментар


                #8
                Ако ти се занимава ето какво може да направиш.Намираш си от някоя морга работещо моторче. Разучаваш много добре как да освободиш без да счупиш лостовия механизъм който се управлява от моторчето. Има снимки по въпроса.Измисляш или намираш електроника която го управлява без да го изгори. Пробваш всичко преди да го монтираш.По спомени във форумите съм виждал два варианта - електронна схема която изключва при превишаване на консумирания ток като запъне моторчето и друга схема - с диоди и крайни изключватели (ключенца), без въобще моторчето да запъва.Развиваш на старото единия винт който е достъпен и чупиш двете уши които са отзад. Винтовете на ушите си остават по местата.На новата машинка на двете уши правиш по един прорез така че да влязат във винтовете както са завити на местата си.Монтираш машинката като двете задни уши ги надяваш на винтовете през прорезите.Завиваш си предния винт до който имаш достъп.Цъкаш копчето за вентилацията и се кефиш.
                Bravo 1.6 / 16

                Коментар


                  #9
                  а най лесния вариант е да я направиш да се движи с едно въженце, когато ти си решиш но ще трябва да слизаш от колата.
                  КУПИ СИ FIAT ДА НЕ ТЕ Е ЯД!

                  Коментар


                    #10
                    stefaka222 написа:
                    а най лесния вариант е да я направиш да се движи с едно въженце, когато ти си решиш но ще трябва да слизаш от колата.
                    И според мен това е най-лесният начин, без да се занимаваш със всичките тези сложни процедури по сваляне и слагане на машинката.Пробвах го веднъж с корда... Направих го супер бърже с подръчни материали колкото за пробата.Закачих клапата с корда и рибарска кука :D. Прекарах кордата вътре в жабката и от там си спусках и свалях клапата. В крайна сметка работеше, но пак казвам че го направих колкото за проба.Зимата не е много добре да се кара със затворена клапа, защото стъклата (поне моите) се потят страшно много, обаче за лятото с пуснат климатик си е шукариика.Лично за мен е безмислено да се харчат пари и време за тази гяволия.
                    "Без сърца, сме просто машини"
                    Toyota Prius 1.5 Hybrid
                    EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

                    Коментар


                      #11
                      dani389 написа:
                      По интересно щеше да ако беше писал че работи. Почети не съм срешал работеш екземпляр.
                      Моята работи и никога няма да се повреди
                      Fiat Marea 1.8i 16V
                      Fiat Tipo 1.4i 8V
                      Fiat Punto 1.6i 8V
                      www.italauto-bg.net/forum/

                      Коментар


                        #12
                        Ако ще го правите с важета корди жила и такак нататък ,за да не слизате от колата си сложете механизъм който е от модел без колиматик или с ръчна клапа края на жилото се скъсява скрива се в жабката и така не се налага да лсизате и става по културно.
                        FIAT BRAVA 16.16V.ELX Абе, ако ме блъсне Селянин, важи ли Гражданската отговорност !

                        Коментар

                        Working...
                        X