Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Моля за съвети от собственици на Мареа

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    snake написа:
    А ти защо купуваш кутия за въздушен филтър ? http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=63444А ето и отговора на твоя въпрос: купих мареа, карах я 3 години, продадох я след като вложих 4 000 лв. в нея. Споделих впечатленията си от колата, които са противоречиви. А бившата ми мареа би трябвало да се движи по улиците на твоя град.
    Мой познат си купи мерцедес.След около половин година му отказаха скоростите-електрониката.Взеха му за ремонта 6000 лева.Така,че 4000 лева за ремонти могат да се дадат при всяка марка кола.Това не прави колата по-калпава .
    Фиат марея уикенд 1.9ТД100

    "Доброто винаги побеждава злото.Така че, който победи,той е добрият!"

    Бат Бойко победи...но се оказа,че не е добрият!!

    Коментар


      #17
      snake написа:
      А какво прави кутията под калника? Ами там й е намерил място някой гений. Няма смисъл повече да цапаме темата. Казах каквото имам по темата, без нападки, просто мнение. Колегата, пуснал темата, едва ли търси само положителни мнения.
      Стрижено...Не цапаме темата,просто това,което казваш не е верно и така подвеждаш колегата.
      Фиат марея уикенд 1.9ТД100

      "Доброто винаги побеждава злото.Така че, който победи,той е добрият!"

      Бат Бойко победи...но се оказа,че не е добрият!!

      Коментар


        #18
        За мен Мареата е доста добър автомобил, защото:1. Кола с толкова екстри и с такава визия за малко пари много трудно, да кажа невъзможно, се намира.2. Комфортна е, спор няма. Преди да я купя сядах и карах доста други марки, но като в седалката на Мареата не се почувствах никъде.3. Определено има стегнато окачване (не твърдо), което при скорост 130+ прави колата като заварена за асвалта.4. Багажника - голям кеф.5. Нормална подръжка.6. Пъргава. Дори моята с ДВГ 1,6 е достатъчно пъргава за това купе.7. и т.н.Както казах доста добър автомобил, НО - трябва много добре да се гледа при покупката какво купуваме - и ферари да е, ако е умряло от всякъде само главоболия ще докара.
        Stop giving directions, just say "Follow me."
        Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
        Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

        Коментар


          #19
          snake написа:
          А какво прави кутията под калника? Ами там й е намерил място някой гений. Няма смисъл повече да цапаме темата. Казах каквото имам по темата, без нападки, просто мнение. Колегата, пуснал темата, едва ли търси само положителни мнения.
          Кутията се отваря без абсолютно никакви проблеми без да се откача от купето. Развиват се 2 болта и 2 винта, които държат горния капак, също така се откача и въздуховода който излиза от кутията и се отваря на място без никакви проблеми. Ама никакви.Плюсове:- просторен багажник- страхотен външен вид, особено с 15 цолови алуминиеви джанти- страхотно добър разход (при JTD моторите)- множество екстри- не много мека, но и не много твърда возия. на мен ми е точно по вкуса. Ако монтираи 14-цолови джанти ще е по-скоро мека.Минуси:- липса на бордови компютър, който да отчита моментен/среден разход- трудно се сваля алтернатора за ремонт- трудно се сменят крушките на габаритите и мигачите отпред. За къси и дълги се сменят за 30 секунди всяка.- липса на достатъчно разбиращи майстори - те плюят всичко, което не е немско... знаеш, манталитет и мислене

          Коментар


            #20
            Airfan написа:
            Кутията се отваря без абсолютно никакви проблеми без да се откача от купето. Развиват се 2 болта и 2 винта, които държат горния капак, също така се откача и въздуховода който излиза от кутията и се отваря на място без никакви проблеми. Ама никакви.
            Не знам дали са еднакви кутиите на бензиновите и дизеловите мареи. Моята мареа пристигна с видимо горе-долу здрава кутия, макар че я виждах, че не е абсолютно стабилна. Един ден си поиграх и я свалих, след което установих, че се е счупила на всички места без едно, само на едно ухо се държеше. На три пъти от форума се опитах да си купя кутия, като и трите пъти ми изпратиха счупени и лепени на същите места кутии. Накрая си купих една наистина здрава от автоморга. Счупи ми я един известен и вероятно сръчен съфорумец при друга манипулация, несвързана с въздушния филтър. Залепих я и след 10-ина дни като сменях жилото на газта, се наложи да свалят въздуховодите, за да не пречат и пак счупиха кутията. Къде го чукаш, къде се пука ? Има и доста теми на колеги, които търсят кутии. Така че ако свалим форумските очила, се оказва, че кутията на въздушния филтър не е измислена както трябва. А двата болтoвете и винтовете, които държат капака, или поне един от тях, обикновено превъртат заради некачествената пластмаса на кутията.
            Airfan написа:
            ...Минуси:- липса на бордови компютър, който да отчита моментен/среден разход- трудно се сваля алтернатора за ремонт- трудно се сменят крушките на габаритите и мигачите отпред. За къси и дълги се сменят за 30 секунди всяка.- ...
            До крушките отзад обаче не е толкова лесно да стигнеш. И това упражнение съм го правил, но с помощта на няколко инструмента. Хайде, аз може и да не съм от най-сръчните, но доста пъти съм виждал теми, в които се публикува схемата на сваляне на стоповете на мареа, значи и други са се чудили и не са се справили. А на сегашната ми кола свалям целия стоп буквално за секунди без никакви инструменти, само с ръце.Сетих се и за още един минус: огромен багажник, а отделението над малката резервна гума е покрито само с една тънка кора, все едно само памук ще превозваш с тази кола. Ако се сложи ръбелив и тежък багаж и попадне в кухините около гумата, кората се чупи. И при други коли е така (например при рено лагуна), но не е добро решение.
            Tonight's the night and it's going to happen again and again...

            Коментар


              #21
              snake написа:
              ...До крушките отзад обаче не е толкова лесно да стигнеш. И това упражнение съм го правил, но с помощта на няколко инструмента. Хайде, аз може и да не съм от най-сръчните, но доста пъти съм виждал теми, в които се публикува схемата на сваляне на стоповете на мареа, значи и други са се чудили и не са се справили. А на сегашната ми кола свалям целия стоп буквално за секунди без никакви инструменти, само с ръце.Сетих се и за още един минус: огромен багажник, а отделението над малката резервна гума е покрито само с една тънка кора, все едно само памук ще превозваш с тази кола. Ако се сложи ръбелив и тежък багаж и попадне в кухините около гумата, кората се чупи. И при други коли е така (например при рено лагуна), но не е добро решение.
              Да, наистина кората над резервната гума е кашкавалена. Бях го забравил този момент, защото не товаря често тежки багажи.Също така е истина, че достъпа до задните стопове е неприятен, но с оригиналния ключ за гуми се отвива лесно и бързо.

              Коментар


                #22
                За мен пък колата е учудващо добре обезшумена, като за масов автомобил, може би защото нямам засега известните паразитни шумове откъм комбито. Вчера съм свалил фасунгите на мигача и габарита, защото за четири години успя един габарит да ми изгори - не забелязах толкова трудно да се свалят, с по едно врътване. Сега, за сглобяването днес ще видя, понеже вчера не работеха магазините за лампички. Возията наистина е по-скоро мека, но аз си я карам с 14-ки от самото начало. А и ми е интересно, как хем я определяте като твърда, хем в онази анкета "кой фиат вози най-меко" я подреждате на второ място след Крома. Багажникът наистина е огромен - засега няма нещо, което да не съм успявал да кача - последно един диван, който първоначално мислех, че няма да мога, но с един приятел се хванахме и го наместихме. Качвал съм и една снимка, как я бях натоварил като муле догоре с дърва. Общо взето, тези дни се изпълват четири години, откакто я имам - мога само положителни неща да кажа за нея.
                Fiat Marea Weekend 1,6 16V

                Коментар


                  #23
                  Благодаря за всички мнения колеги. и за похвалите и за критиките. Това е ценното. Да чуеш различни мнения и съображения. Така като ходя на оглед, ще съм по-подготвен и ще знам някои "тънкости". В едно обаче съм абсолютно убеден. Няма лоша кола, има лош стопанин.Чували сте простотията-Никога трите Ф-та-Форд, Фиат и френска кола(пълна дивотия, впрочем) Какви ли не ужасии бях чувал за Форд(карам Форд в момента). Ами моя излезе доволно читав и никога не ме е оставил на път , но много застаря вече, почна да се предава. Значи просто трябва добре да се гледа и късмет разбира се е нужен.Иначе повечето коли си имат "характер". На моята се счупи лостчето за освобождаване на предния капак. Недобре измислено и кофти изпълено. Голяма мизерия е, като го счупиш...Та така, блатодаря на всички отзовали се и ще продължа да следя темата. пишете кой, каквото се сети още. Аз пък ще пиша след като огледам фиатката
                  Това, което не ме убива ме прави по-зъл!

                  Коментар


                    #24
                    Днес поразгледах фиата, Значи колата е производство 2000 год. Двигатела е JTD. Има работещ климатик, дребни забележки във външния вид. Карана е в България 3 год. внос е от Италия. Вътре изглежда доста спретната. Била е с чукнат преден десен калник, но без поражения по носещи елементи и предницата. След два, три дни ще ида и ще я кача на канал, също ще я припалим(беше със свален акумулатор). Какво ще ме посъветвате да гледам и питам. Колко ще излезе като цена на части "стягане" на предницата?
                    Това, което не ме убива ме прави по-зъл!

                    Коментар


                      #25
                      Зелено сърце написа:
                      Днес поразгледах фиата, Значи колата е производство 2000 год. Двигатела е JTD. Има работещ климатик, дребни забележки във външния вид. Карана е в България 3 год. внос е от Италия. Вътре изглежда доста спретната. Била е с чукнат преден десен калник, но без поражения по носещи елементи и предницата. След два, три дни ще ида и ще я кача на канал, също ще я припалим(беше със свален акумулатор). Какво ще ме посъветвате да гледам и питам. Колко ще излезе като цена на части "стягане" на предницата?
                      Зависи какво сменяш. Ако е само носачи - МУГ струват оп 90лв единия. Има и оп 55-60лв други марки. Те са един от скъпите. Биалетка МУГ - 40лв. Друга билаетка - 20лв. Накрайник на кормилна щанга май пак беше към 20лв. Но едва ли ще се наложи да сменяш всичко наведнъж.Амортисьорите май са по 100лв някъде.За труд не вземат много, защото окачването на Мареите е елементарно.
                      Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

                      Коментар


                        #26
                        Много благодаря. Първите ми впечатления са повече от добри. Много удобна седалка и видимостта е отлична. Изтребител. Моторния отсек също изглежда добре. Вътре волана и лоста за скоростите не изглеждат износени, както и тапицериите. само педала на съединитела има видими следи.Казаха ми, че е на около 150 000 км. Божа работа....Абе много ми хареса на пръв поглед. Ще видя на моя дядко какви пари мога да взема. Това, че е ниска Мареата не ме притеснява, защото и моя Форд е доста нисък и с доста"омекнало" окачване, та съм свикнал да внимавам. Малкия клиренс всъщност при високи скорости е голям плюс.
                        Това, което не ме убива ме прави по-зъл!

                        Коментар


                          #27
                          Писал си, че ще я припалите по-късно. Непременно искай да е пред теб наистина първоначалното запалване, по възможност при по-ниските температури сутринта, а не работила преди това, докато са те чакали. Би трябвало да запали от третото-четвъртото завъртане /трябва да вдигне налягане в рейла/. Тези мотори никога не палят "на четвърт". Може да изпуши леко при старта, но после не трябва да виждаш изгорелите газове. Двигателят не трябва да тресе при работа. На таблото сервизната лампа с вид на дюза не трябва да свети. За проверка тампоните на двигателя правите следното /добре е да не си сам/ - при работещ двигател, с отворен капак и дръпната ръчна спирачка, отпускаш не много рязко съединителя /имитираш потегляне/. Тъй като е на ръчна , ако има заминали тампони при "потегляне" напред - двигателят се "гмурва" назад ,и то видимо. После с люлеене се успокоява - нормално трябва веднага да спре на място. Естествено обратно, ако "потегляш" назад... На канала обърни внимание на маншончетата на шарнирите. Конструктивно са много сплескани и даже сцепени /както беше при мен/ понякога не се вижда, че са на две половини. А знаеш какво става като влязат песъчинки в болтовете - аз смених носач.

                          Коментар


                            #28
                            Много внимателно огледай как се държи при потегляне. Ако има силно разтрисане при потегляне на първа с малко газ, а с много газ изчезва - да ти свалят поне 500-1000 лв надолу от цената. Виж дали работи задната чистачка ако е комби.

                            Коментар


                              #29
                              Зелено сърце написа:
                              След два, три дни ще ида и ще я кача на канал, също ще я припалим(беше със свален акумулатор). Какво ще ме посъветвате да гледам и питам. Колко ще излезе като цена на части "стягане" на предницата?
                              Бягай от тази кола. За да е свален акумулатора, най-вероятните причини са две:- Кола, на която светва лампата на таблото за грешки. Някои грешки се зануляват за известен период след сваляне на акумулатора. Като поработи известно време, пак се регистрират и лампата светва. НО при оглед слагат новия акумулатор, колата работи малко, няма грешки, всичко е супер.- Кола, която не се кара и не се е продадала дълго време. Ами сигурно има причини за това.
                              Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                              Коментар


                                #30
                                Колега snake - заблуждаваш евентуалния ни нов колега !Всички "важни" грешки НЕ се чистят с разкачане на акумулатора !@Зелено сърце - реалните километри се виждат на диагностика.По-важно е при потегляне без газ на 1ва, да не тресе, ако го прави отбий си от цената съединител + труд.
                                F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                                Коментар

                                Working...
                                X