Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Моля за съвети от собственици на Мареа

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Моля за съвети от собственици на Мареа

    Здравейте колеги. Колата, която сега карам(не е Фиат) е на почти 20 год. и вече почва да се предава. Принципно имам нужда от голямо комби или някакъв ван. Наскоро видях едно много симпатично комби Мареа, което се продава. Колата е турбодизел(помпа-дюза) Казаха ми, че е произведена 2000та год., но не съм проверявал още. Тъй като това комби ми хвана окото искам да "чуя" мнения и съвети от първа ръка, преди да да отида на официален оглед. Изобщо какви са плюсовете и минусите на този модел. Събира ли повечко багаж(външно е трудно да се прецени).Фиатовите турбодизели икономични и здрави ли са? Малко ме е страх от дизел втора ръка...Има ли капанчета? Ще съм благодарен за вашите съвети и коментари относно комби Мареа.
    Това, което не ме убива ме прави по-зъл!

    #2
    Багаж събира,много.Имам мареа уикенд,но е бензинова.За дизел не мога да дам съвет по двигателя.Ето една снимка на колегата fihi и неговата "магарица".
    Прикачени файлове
    FIAT FORUM BULGARIA
    Ракията е над политиката

    Видео от Италфест 2011

    Коментар


      #3
      :D Ако е произведена 2000г. е с Комън рейл двигател - 1.9 JTD - 105 к.с /или 2.4 JTD/. Помпа-дюза е при немските дизели. Малко по-късно излиза и 1.9 JTD - 110 к.с. http://www.cars.bg/u207228Аз имам 105 к.с., само че седан. На мен са ми достатъчни. Динамиката и ускорението - също. Надежден и много икономичен двигател - при извънградско нормално каране - около 100 км/ч - рзход 5л/100км е абсолютно реален. За техническите параметри ти препоръчвам да прочетеш темите в Дизеловия раздел на форума.

      Коментар


        #4
        Първоначалната ви информация е много обнадеждаваща...Това събира яко багаж Ще трябва да отида да огледам Фиатката, да видя повече подробности. А какво е положението с ръждите? Май са добри ламарините?
        Това, което не ме убива ме прави по-зъл!

        Коментар


          #5
          Поцинковани са, не трябва да има и грам ръжда.
          F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

          Коментар


            #6
            Зелено сърце написа:
            Първоначалната ви информация е много обнадеждаваща...Това събира яко багаж Ще трябва да отида да огледам Фиатката, да видя повече подробности. А какво е положението с ръждите? Май са добри ламарините?
            Колата не е помпа дюза-комън риъл е двигателя наистина както каза колегата по-горе,ако колата е 2000 г трябва да е 1,9jtd -страхотен двигател,ако не му е взето здравето. Аз карам 1,9 тд 100 с по-стария дизелов двигател и мога да говоря,че колата е широка,освен ако не си гигант...Аз съм 1,78 и обичам да карам с дръпната доста назад седалка-примерно колегата ми,който е 1,98 кара по присвит от мен ,както съм си нагласил седалката на мареата,зад мен може да седне само дете,но ако малко дръпна напред и става удобно и отзад! Багажника вече видя,че твари много...Колкото до двигателя,брат ми кара такава и мърка като коте,набира като бензин-отлична кола! Мисля,че ще ти хареса,иди виж колата и прецени! И да-ръжди не би трябвало да има,аз днес скрих една ръждичка малка,но там вратата ми е правена и затова е така! Инъче отдолу пак днес я оглеждах и няма никъде гнило,ама грам,има някакъв слой ,като епоксидна смола по праговете ,който скрива най-критичните места!!!
            ex.Мареа ТД100

            Коментар


              #7
              За ръжда и дума не може да става, дори и при най-старите модели. Това изобщо да не те притеснява. Разбира се ако има някъде удар и е направена набързо е друг въпрос. Късмет.
              Fiat Marea 1.8i 16V
              Fiat Tipo 1.4i 8V
              Fiat Punto 1.6i 8V
              www.italauto-bg.net/forum/

              Коментар


                #8
                Мареа комби не е лоша кола, но аз смятам, че минусите са повече от плюсовете.Плюсове:- Просторна кола с огромен и функционален багажник.- Въпрос на вкус е, но лично аз я намирам за красива и елегантна.- Функционално и евтино комби, предлагащо доста екстри.- Поцинковани ламарини като всяка съвременна кола. Ако колата не е претърпявала удари, ръжда може да се види само по гърнетата.- Както при почти всеки фиат не можеш да "забравиш" фаровете включени-изгасват със спирането на двигателя. Можеш и да палиш при пуснати фарове. Накратко-можеш да ги държиш във включено положение и да забравиш за копчето. Това е особено актуално сега, когато започва задължителното управление на МПС с включени къси светлини.Съжалявам, но за други положителни неща не се сещам.Минуси:- Шумна и некомфортна, с твърда возия.- Много ниска - има цяла тема за счупени картери.- Куп недомислици (кутията за въздушния филтър-влиза под калника и за да смениш въздушен филтър се развиват скоби, свалят се въздуховоди, ушите на кутията често се чупят при тази рутинна операция; казанчето за течност за чистачки-с цялата си тежест лежи само на едно ухо, предразположено е към спукване в тази област; трудната смяна на крушки; традиционните за фиат главоблъсканици с облегалките за глава и много други) - Некачествени материали и компоненти- Скъпа поддръжка- Трудна за ремонтиране и майсторите къде с основание, къде не, не ги обичат.- Това голямо комби трудно се охлажда / затопля.
                Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                Коментар


                  #9
                  - Просторна кола с огромен и функционален багажник. Въпреки това ползвам ремарке и кутия багажник на покрива.- Въпрос на вкус е, но лично аз я намирам за красива и елегантна.- Функционално и евтино комби, предлагащо доста екстри.- Поцинковани ламарини. Ако колата не е претърпявала удари, ръжда може да се види само по гърнетата.Минуси:- Шумна и некомфортна, с твърда возия.Не съм съгласен с твърдата возия.- Много ниска - има цяла тема за счупени картери.Трябва дас е пази не става за любители на офроуд.- Куп недомислици (кутията за въздушния филтър, казанчето за течност за чистачки, трудната смяна на крушки, традиционните за фиат главоблъсканици с облегалките за глава и много други) Кутията за въздушния филтър какво за нея?Казанчето сис тои и то там какво му е ?- Скъпа поддръжка Не съм сългасен какво е скъпото?- Трудна за ремонтиране и майсторите къде с основание, къде не, не ги обичат.Предполагам, че много хора ще имат желание или ще ме репликират, но това е мнението ми. Сигурен съм, че авторът на темата едва ли търси само положителни фенски мнения.[/quote]Вече 100000 км. съм с тази кола и съм крайно доволен.С 1,9 ТД100 двигателя съм и най-сериозните ми проблеми са протекъл клапан авансатор и в пследствие протекло ГНП.3 пъти съм свалял картер за заваряване спукан по моя вина.
                  Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                  Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                  Коментар


                    #10
                    snake написа:
                    Мареа комби не е лоша кола, но аз смятам, че минусите са повече от плюсовете.Плюсове:- Просторна кола с огромен и функционален багажник.- Въпрос на вкус е, но лично аз я намирам за красива и елегантна.- Функционално и евтино комби, предлагащо доста екстри.- Поцинковани ламарини като всяка съвременна кола. Ако колата не е претърпявала удари, ръжда може да се види само по гърнетата.- Както при почти всеки фиат не можеш да "забравиш" фаровете включени-изгасват със спирането на двигателя. Можеш и да палиш при пуснати фарове. Накратко-можеш да ги държиш във включено положение и да забравиш за копчето. Това е особено актуално сега, когато започва задължителното управление на МПС с включени къси светлини.Съжалявам, но за други положителни неща не се сещам.Минуси:- Шумна и некомфортна, с твърда возия.- Много ниска - има цяла тема за счупени картери.- Куп недомислици (кутията за въздушния филтър-влиза под калника и за да смениш въздушен филтър се развиват скоби, свалят се въздуховоди, ушите на кутията често се чупят при тази рутинна операция; казанчето за течност за чистачки-с цялата си тежест лежи само на едно ухо, предразположено е към спукване в тази област; трудната смяна на крушки; традиционните за фиат главоблъсканици с облегалките за глава и много други) - Некачествени материали и компоненти- Скъпа поддръжка- Трудна за ремонтиране и майсторите къде с основание, къде не, не ги обичат.- Това голямо комби трудно се охлажда / затопля.
                    Минуси:- Шумна и некомфортна, с твърда возия.- Така е,ако се кара със отворени четири прозореца и с отворена пета врата!Иначе е доста тиха кола-в движение почти не се чува двигателя при напълно затворена кола,а ако е пусната по инерция двигателя не се чува изобщо!Комфорта си е напълно приличен,останалото са глезотии!Твърда возия-да,но ако се кара по капли и задължително по паваж!Вози в пъти по меко от всички немски каруци и не само немски!- Много ниска - има цяла тема за счупени картери.Който иска висока кола да си купи сдяланата в Русия Нива.Това,че е ниска се вижда отлично и не е скрит дефект!- Куп недомислици (кутията за въздушния филтър-влиза под калника и за да смениш въздушен филтър се развиват скоби, свалят се въздуховоди, ушите на кутията често се чупят при тази рутинна операция; казанчето за течност за чистачки-с цялата си тежест лежи само на едно ухо, предразположено е към спукване в тази област; трудната смяна на крушки; традиционните за фиат главоблъсканици с облегалките за глава и много други) Филтър се сменя един или два пъти на година.При коли над десет години се чупят не само ушите,а и носовете!Филтъра се сменя за 10,най много за 15 минути ако шофьора е с две леви ръце пъхнати отзад!С облегалките за глава наистина е трудно.Особено за дебили и олигофрени!Аз крушки вече повече от година и половина не съм сменял.Горят по малко от колкото волвото на дъщеря ми.Към "много други" мога да добавя падане на декоративни тасове китайско производство,насоченият надолу край на ауспуха,това,че ауспуха е отляво,а не отдясно на колата,местото на резервоара отдясно,а не отляво,това,че антената е отпред на покрива,а не отзад и много,много други недомислици!- Некачествени материали и компоненти - Не е по-различно от всички други коли,с изключение на Ролс-Ройс!- Скъпа поддръжка - не много по различно от всички други марки автомобили.- Трудна за ремонтиране и майсторите къде с основание, къде не, не ги обичат.Питай майсторите какво им е мнението за рено и за мерцедес А класа.На българските "майстори" файтон да им закараш,пак ще мрънкат и цупят!- Това голямо комби трудно се охлажда / затопля.Нормално топло през зимата и хладно през лятото.Ако парното и климатика са изправни,разбира се!Ако се кара със отворени прозорци през лятото и зимата трудно ще се отопли и съответно охлади.Това е лично мое мнение,след повече от година и половина притежание на колата от подписа ми.
                    Фиат марея уикенд 1.9ТД100

                    "Доброто винаги побеждава злото.Така че, който победи,той е добрият!"

                    Бат Бойко победи...но се оказа,че не е добрият!!

                    Коментар


                      #11
                      ivannik написа:
                      snake написа:
                      Мареа комби не е лоша кола, но аз смятам, че минусите са повече от плюсовете.Плюсове:- Просторна кола с огромен и функционален багажник.- Въпрос на вкус е, но лично аз я намирам за красива и елегантна.- Функционално и евтино комби, предлагащо доста екстри.- Поцинковани ламарини като всяка съвременна кола. Ако колата не е претърпявала удари, ръжда може да се види само по гърнетата.- Както при почти всеки фиат не можеш да "забравиш" фаровете включени-изгасват със спирането на двигателя. Можеш и да палиш при пуснати фарове. Накратко-можеш да ги държиш във включено положение и да забравиш за копчето. Това е особено актуално сега, когато започва задължителното управление на МПС с включени къси светлини.Съжалявам, но за други положителни неща не се сещам.Минуси:- Шумна и некомфортна, с твърда возия.- Много ниска - има цяла тема за счупени картери.- Куп недомислици (кутията за въздушния филтър-влиза под калника и за да смениш въздушен филтър се развиват скоби, свалят се въздуховоди, ушите на кутията често се чупят при тази рутинна операция; казанчето за течност за чистачки-с цялата си тежест лежи само на едно ухо, предразположено е към спукване в тази област; трудната смяна на крушки; традиционните за фиат главоблъсканици с облегалките за глава и много други) - Некачествени материали и компоненти- Скъпа поддръжка- Трудна за ремонтиране и майсторите къде с основание, къде не, не ги обичат.- Това голямо комби трудно се охлажда / затопля.
                      Минуси:- Шумна и некомфортна, с твърда возия.- Така е,ако я караш със отворени четири прозореца и с отворена пета врата!Иначе е доста тиха кола-в движение почти не се чува двигателя при напълно затворена кола,а ако е пусната по инерция двигателя не се чува изобщо!Комфорта си е напълно приличен,останалото са глезотии!Твърда возия-да,но ако я караш по капли и задължително по паваж!Вози в пъти по меко от всички немски каруци и не само немски!- Много ниска - има цяла тема за счупени картери.Който иска висока кола да си купи сдяланата в Русия Нива.Това,че е ниска се вижда отлично и не е скрит дефект!- Куп недомислици (кутията за въздушния филтър-влиза под калника и за да смениш въздушен филтър се развиват скоби, свалят се въздуховоди, ушите на кутията често се чупят при тази рутинна операция; казанчето за течност за чистачки-с цялата си тежест лежи само на едно ухо, предразположено е към спукване в тази област; трудната смяна на крушки; традиционните за фиат главоблъсканици с облегалките за глава и много други) Филтър се сменя един или два пъти на година.При коли над десет години се чупят не само ушите,а и носовете!Филтъра се сменя за 10,най много за 15 минути ако си с две леви ръце пъхнати отзад!С облегалките за глава наистина е трудно.Особено за дебили и олигофрени!Аз крушки вече повече от година и половина не съм сменял.Горят по малко от колкото волвото на дъщеря ми.Към "много други" мога да добавя падане на декоративни тасове китайско производство,насоченият надолу край на ауспуха,това,че ауспуха е отляво,а не отдясно на колата,местото на резервоара отдясно,а не отляво,това,че антената е отпред на покрива,а не отзад и много,много други недомислици!- Некачествени материали и компоненти - Не е по-различно от всички други коли,с изключение на Ролс-Ройс!- Скъпа поддръжка - не много по различно от всички други марки автомобили.- Трудна за ремонтиране и майсторите къде с основание, къде не, не ги обичат.Питай майсторите какво им е мнението за рено и за мерцедес А класа.На българските "майстори" файтон да им закараш,пак ще мрънкат и цупят!- Това голямо комби трудно се охлажда / затопля.Нормално топло през зимата и хладно през лятото.Ако парното и климатика са изправни,разбира се!Ако караш със отворени прозорци през лятото и зимата трудно ще го отоплиш и съответно охладиш.Това е лично мое мнение,след повече от година и половина притежание на колата от подписа ми.
                      Човекът търси мнения, аз си казах моето. Няма смисъл да се нервиш и да пишеш плоски смешки, при това с подчертан шрифт.
                      Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                      Коментар


                        #12
                        snake написа:
                        ivannik написа:
                        snake написа:
                        Мареа комби не е лоша кола, но аз смятам, че минусите са повече от плюсовете.Плюсове:- Просторна кола с огромен и функционален багажник.- Въпрос на вкус е, но лично аз я намирам за красива и елегантна.- Функционално и евтино комби, предлагащо доста екстри.- Поцинковани ламарини като всяка съвременна кола. Ако колата не е претърпявала удари, ръжда може да се види само по гърнетата.- Както при почти всеки фиат не можеш да "забравиш" фаровете включени-изгасват със спирането на двигателя. Можеш и да палиш при пуснати фарове. Накратко-можеш да ги държиш във включено положение и да забравиш за копчето. Това е особено актуално сега, когато започва задължителното управление на МПС с включени къси светлини.Съжалявам, но за други положителни неща не се сещам.Минуси:- Шумна и некомфортна, с твърда возия.- Много ниска - има цяла тема за счупени картери.- Куп недомислици (кутията за въздушния филтър-влиза под калника и за да смениш въздушен филтър се развиват скоби, свалят се въздуховоди, ушите на кутията често се чупят при тази рутинна операция; казанчето за течност за чистачки-с цялата си тежест лежи само на едно ухо, предразположено е към спукване в тази област; трудната смяна на крушки; традиционните за фиат главоблъсканици с облегалките за глава и много други) - Некачествени материали и компоненти- Скъпа поддръжка- Трудна за ремонтиране и майсторите къде с основание, къде не, не ги обичат.- Това голямо комби трудно се охлажда / затопля.
                        Минуси:- Шумна и некомфортна, с твърда возия.- Така е,ако я караш със отворени четири прозореца и с отворена пета врата!Иначе е доста тиха кола-в движение почти не се чува двигателя при напълно затворена кола,а ако е пусната по инерция двигателя не се чува изобщо!Комфорта си е напълно приличен,останалото са глезотии!Твърда возия-да,но ако я караш по капли и задължително по паваж!Вози в пъти по меко от всички немски каруци и не само немски!- Много ниска - има цяла тема за счупени картери.Който иска висока кола да си купи сдяланата в Русия Нива.Това,че е ниска се вижда отлично и не е скрит дефект!- Куп недомислици (кутията за въздушния филтър-влиза под калника и за да смениш въздушен филтър се развиват скоби, свалят се въздуховоди, ушите на кутията често се чупят при тази рутинна операция; казанчето за течност за чистачки-с цялата си тежест лежи само на едно ухо, предразположено е към спукване в тази област; трудната смяна на крушки; традиционните за фиат главоблъсканици с облегалките за глава и много други) Филтър се сменя един или два пъти на година.При коли над десет години се чупят не само ушите,а и носовете!Филтъра се сменя за 10,най много за 15 минути ако си с две леви ръце пъхнати отзад!С облегалките за глава наистина е трудно.Особено за дебили и олигофрени!Аз крушки вече повече от година и половина не съм сменял.Горят по малко от колкото волвото на дъщеря ми.Към "много други" мога да добавя падане на декоративни тасове китайско производство,насоченият надолу край на ауспуха,това,че ауспуха е отляво,а не отдясно на колата,местото на резервоара отдясно,а не отляво,това,че антената е отпред на покрива,а не отзад и много,много други недомислици!- Некачествени материали и компоненти - Не е по-различно от всички други коли,с изключение на Ролс-Ройс!- Скъпа поддръжка - не много по различно от всички други марки автомобили.- Трудна за ремонтиране и майсторите къде с основание, къде не, не ги обичат.Питай майсторите какво им е мнението за рено и за мерцедес А класа.На българските "майстори" файтон да им закараш,пак ще мрънкат и цупят!- Това голямо комби трудно се охлажда / затопля.Нормално топло през зимата и хладно през лятото.Ако парното и климатика са изправни,разбира се!Ако караш със отворени прозорци през лятото и зимата трудно ще го отоплиш и съответно охладиш.Това е лично мое мнение,след повече от година и половина притежание на колата от подписа ми.
                        Човекът търси мнения, аз си казах моето. Няма смисъл да се нервиш и да пишеш плоски смешки, при това с подчертан шрифт.
                        Подчертаният шрифт само отделя твоето от моето мнение.Нищо друго.А дали са смешки и дали са плоски без коментар.Да запитам само-защо си си купил фиат при толкова много минуси и недомислици?
                        Фиат марея уикенд 1.9ТД100

                        "Доброто винаги побеждава злото.Така че, който победи,той е добрият!"

                        Бат Бойко победи...но се оказа,че не е добрият!!

                        Коментар


                          #13
                          А ти защо купуваш кутия за въздушен филтър ? http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=63444А ето и отговора на твоя въпрос: купих мареа, карах я 3 години, продадох я след като вложих 4 000 лв. в нея. Споделих впечатленията си от колата, които са противоречиви. А бившата ми мареа би трябвало да се движи по улиците на твоя град.
                          Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                          Коментар


                            #14
                            snake написа:
                            А ти защо купуваш кутия за въздушен филтър ? http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=63444
                            Защото калника беше удрян и от удара се е счупило едното ухо.Но това не е основание да смятам,че е недомислица.Нещо друго да питаш?
                            Фиат марея уикенд 1.9ТД100

                            "Доброто винаги побеждава злото.Така че, който победи,той е добрият!"

                            Бат Бойко победи...но се оказа,че не е добрият!!

                            Коментар


                              #15
                              А какво прави кутията под калника? Ами там й е намерил място някой гений. Няма смисъл повече да цапаме темата. Казах каквото имам по темата, без нападки, просто мнение. Колегата, пуснал темата, едва ли търси само положителни мнения.
                              Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                              Коментар

                              Working...
                              X