Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем със съединителя?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем със съединителя?

    Колеги, като натисна съединителя и подавам газ на определени обороти(около 3000) и задържа така, нещо "свири", като отпусна съединителя спира Това от лагер ли може да се дължи? Някой може ли да даде съвет?Също така скоростите не влизат много гладко, а дори при над 100км/ч и съм изключил от скорост, при вкарване на 5-та много трудно влиза и се чува и усеща едно "грр"???
    Fiat Croma 1.9 16V MJet

    #2
    Свиренето при натискане на педала най вероятно е от аксиалния лагер. А причината за трудното включване може да е от износен феродов диск. Кога за последно е бил сменян, а и това упражнение дето го правиш с натиснат съединител и педала на газта също ускорява износването на съединителя.

    Коментар


      #3
      Re: Проблем със съединителя?

      valtera_ написа:
      ... Също така скоростите не влизат много гладко, а дори при над 100км/ч и съм изключил от скорост, при вкарване на 5-та много трудно влиза и се чува и усеща едно "грр"???
      При мен е абсолютно същото от 2-3 месеца, а съм със оригинален (?) Валео комплект на няма една година ...Ако подам газ и после отпусна, включването от неутрална на 5-та влиза лесно ... или ако включвам мноооого бавно - почти няма проблем ...Заради тоя проблем профилактично смених маслото в скоростната кутия с пълна синтетика (Yacco, BVX1000, API GL5 / GL4), но пак влиза трудно.Гадно е защото по магистралата по която пътувам често има спускане от около 12 километра и там обикновенно изключвам от скорост ... и когато трябва да включа на скорост за да намаля скороста преди ограничението (80 км/ч) - на пета скорост влиза трудно с хърхорене, сякаш не съм натиснал съединителя до край ... Сега не изключвам от скорост (полезно за двигателя) ... или ако съм изключил, преди включването на скорост подавам за малко газ колкото да вдигне оборотите ... и тогава включвам без проблем ... Следя темата с голям интерес ...ПП/ В една скорошна тема, пак за съединител, някой беше писал за същия проблем ... и май беше написал че го е оправил с чистене и смазване ... но не ми се вярва това да е причината за трудното включване. При мен причината най-вероятно е менте съединител.
      Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
      http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

      Коментар


        #4
        nelegalniq написа:
        Свиренето при натискане на педала най вероятно е от аксиалния лагер. А причината за трудното включване може да е от износен феродов диск. Кога за последно е бил сменян, а и това упражнение дето го правиш с натиснат съединител и педала на газта също ускорява износването на съединителя.
        Не съм сменявал нищо по съединителя, но явно скоро ще трябва Това с трудното включване на 5-та отдавна съм го забелязал, но наскоро почна това свирене. Аз не го правя това с газта и съеднителя постоянно, само пробвах 1-2 пъти, тъй като карам и при превключване ми изсвирва и за да разбера дали е от съединителя
        Skip_01 написа:
        Сега не изключвам от скорост (полезно за двигателя) ... или ако съм изключил, преди включването на скорост подавам за малко газ колкото да вдигне оборотите ... и тогава включвам без проблем ...Следя темата с голям интерес ...ПП/ В една скорошна тема, пак за съединител, някой беше писал за същия проблем ... и май беше написал че го е оправил с чистене и смазване ... но не ми се вярва това да е причината за трудното включване. При мен причината най-вероятно е менте съединител.
        И аз вече почнах да не изключвам от скорост по наклон или ако изключа чакам скороста да падне до към 90км/ч и тогава няма проблем с 5-та дори и без да подавам газ да вдигне оборотите, но това с подаването на малко газ ще го пробвам при 100 да видя дали и при мен няма да има проблем с включването, че досега не се бях сетил да пробвам А може ли да кажеш откъде си купи съединителя и какви пари?
        Fiat Croma 1.9 16V MJet

        Коментар


          #5
          Всички коли ги карам с междинна газ, и личната и служебните. Включват идеално по този начин, увеличава се ресурса на скоростите и съединителя.Иначе до сега не съм карал кола на 10 години, на която да и включват идеално скоростите, даже като се замисля и по-новички и пак не включват гладко без междинна газ като връщаш от 5-та 4-та или както е обяснил колегата като спуска и иска да включи от свободна 5-та.И само едно уточнение искам да направя - газ се подава при пуснат съединител и свободна. После натискаш и включваш преди да са паднали оборотите. Това става много бързо разбира се, но се свиква и го правиш механично.
          Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
          Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

          Коментар


            #6
            ilko-gd написа:
            И само едно уточнение искам да направя - газ се подава при пуснат съединител и свободна. После натискаш и включваш преди да са паднали оборотите. Това става много бързо разбира се, но се свиква и го правиш механично.
            Който е карал курс за "С" категория, трябва да го знае това. Като помня какви мъки беше с включването на скоростите на ГАЗ-ката докато свикна с тази междинна газ.
            Ex. Fiat Marea 1,6-16V,98g.
            Ex.Opel Astra

            Коментар


              #7
              Добре де колеги. Защо износен феродов диск ще пречи на самото включване. Разбирам да буксува, да не може да тръгне и т.н. Нали като натиснеш педала, така или иначе ще отделиш скоростната от двигателя. От тук нататък ако скоростната е наред ще си включи, а дали после ще сеца и т.н. е друг въпрос. Досега, винаги когато съм участвал в такива ремонти, скоростите са си влизали, но е имало буксуване. Не знам, конструкцията на съединителя е такава, че при добра регулировка, дори с износен феродов диск ще си включва. А при недобра регулировка и с изправен съединител ще има проблеми. Дори е по-голяма вероятността да има затруднено превключване, когато има повече феродо, но не е регулиран добре. За мен проблема е другаде.
              Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

              Коментар


                #8
                На мен не ми е ясно това с регулирането, нали се ползва дорник ? Какво има да се регулира ?
                F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                Коментар


                  #9
                  Ми на френските например, и да искаш нищо не регулираш. Но на Пандата например можеш. За жилото става въпрос. И то всъщност регулираш къде ще отдели. Така например ако е недостатъчно натегнато, хода на педала ще свърши, без да се е отделил напълно съединителя. Не знам на конкретният автомобил как е, но се съмнявам да е в съединителя.
                  Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                  Коментар


                    #10
                    ilko-gd написа:
                    Всички коли ги карам с междинна газ, и личната и служебните. Включват идеално по този начин, увеличава се ресурса на скоростите и съединителя.Иначе до сега не съм карал кола на 10 години, на която да и включват идеално скоростите, даже като се замисля и по-новички и пак не включват гладко без междинна газ като връщаш от 5-та 4-та или както е обяснил колегата като спуска и иска да включи от свободна 5-та.И само едно уточнение искам да направя - газ се подава при пуснат съединител и свободна. После натискаш и включваш преди да са паднали оборотите. Това става много бързо разбира се, но се свиква и го правиш механично.
                    Да, това с междинната газ помага наистина, като се свикне, дори и да няма хъркане по принцип, скоростите започват да се включват доста по-лесно, особено при смъкване на предавка. От време на време го ползвам и аз.

                    Коментар


                      #11
                      Ходих при двама майстори и двамата казаха, че съеднинителят е за смяна Сега въпроса ми е може ли да ми помогнете какъв съединител да избера (Валео, мекарм, АП.....)?!? Като възможно най-добро съотношение цена-качество. Ако може и да ми препоръчате откъде да си купя
                      Fiat Croma 1.9 16V MJet

                      Коментар


                        #12
                        АP бих избрал аз, Мекарм в никакъв случай !
                        F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                        Коментар


                          #13
                          valtera_ написа:
                          Ходих при двама майстори и двамата казаха, че съеднинителят е за смяна Сега въпроса ми е може ли да ми помогнете какъв съединител да избера (Валео, мекарм, АП.....)?!? Като възможно най-добро съотношение цена-качество. Ако може и да ми препоръчате откъде да си купя
                          Я да попитам. Педала на съединителя стои ли по-високо спрямо педала на спирачката?
                          Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                          Коментар


                            #14
                            http://www.youtube.com/watch?v=6BaECAbapRgЕто го съединителя. Някой може ли да обясни как така износен феродов диск ще попречи на включването?
                            Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                            Коментар


                              #15
                              Danchojn написа:
                              Я да попитам. Педала на съединителя стои ли по-високо спрямо педала на спирачката?
                              Ами не съм се загледал, но мисля че не е, по скоро са на едно ниво, но след малко ще ходя да проверя и ще пиша по-късно. Какво има значение това, би ли обяснил?
                              Fiat Croma 1.9 16V MJet

                              Коментар

                              Working...
                              X