Долу пише ама аз и тук ще кажа - колата е Типо 1.1 Fire карбуратор.Първият проблем се състои в следните неща - като е на смукач и дам газ се дави и в някои случаи дори гасне.Като загрее и дам по-рязко газ се задъхва малко и тогава излита.Като работи на празен ход се случва за момент да паднат рязко оборотите и веднага след това (няма и 2 секудни) ги възстановява.Карана е на "доктор" по проблема и сменихме всичките гарнитурки и жиглъори по карбуратора и направи нова центровка на горивната система (т.е. отношение гориво-въздух и т.н.).Резултат нямаше никакъв.От какво може да е?Другия проблем - има едно тракане ама не е ясно откъде идва.Чува се при различни обстоятелства и не винаги.Ако идвам в неделя ще го чуете.Има го от година и половина вече и си е все същото.Чува се примерно понякога като дам газ по-рязко на загряла кола а ако не се чуе тогава се чува като връщам газта (в движение най-често).На студено и на топло няма значение.Съмненията :- биелен лагер (един сервизджия ми каза че може да е това) ама не е такъв звука и другото което каза е че ако откачи свещтта (т.е. няма детонация на горивото и съответно удър върху лагера) няма да се чува ако е това - е чуваше си се по същия начин.Отдлено отварях мотора миналата седмица няма ненормални износвания никъде и лагерите са му супер.- основен лагер на коляновия вал.Не смятам че е това защото трака не винаги и не се влияе от това дали цилиндъра пали или не (те са 5 лагера така че се предполага че един и да се разбие ще има влияние само от буталото около него а не от всички - като откачахме цилиндрите си остана чукането).А и те си бяха добре като отварях мотора.Дотук и двете неща (биелен или основен лагер) щеха да са се прецакали 100 пъти защото вече 6000км карам така.Биелния щеше да е станал на салфетка за толкова време ако беше с повече луфт (а и тракането не е слабо).- разпределителен вал - не смятам да е от него защото той трака по друг начин а и няма какво да му трака (пулове,всичко е премерено за износване като ремонтирах и хлабините съм ги гласил идеално).ако беше от него нямаше да се влияе от обороти,състояние на педала на газта и т.н.-разбито делко и съответно проблеми с аванса на запалването при дадени обороти (ако някой има картинка какво има вътре ще съм благодарен).Смятам че ще да е това защото като взех колата си тракаше така ама по-малко (с италиански бензин беше) и беше развален вакуумния регулатор на аванса (мембраната беше издънена доста).Освен това като откача вакуумния регулатор тракането се променя макар и малко.Комшията ми теърди че вътре имало разни пластинки и т.н. за аванса (предполагам че говореше за центробежния регулатор на аванса) и да се е разбил като е карана без вакуумния.Отделно горния проблем може да има нещо общо и той с центровката все пак.Та аз питам кое от това ви се струва най-възможно?То трябва да се чуе и мисля като/ако се видим в Неделя да чуете и да прецените най-добре какво ще да е.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Няколко проблема по двигателя
Collapse
X
-
Re: Няколко проблема по двигателя
zfa159 написа:Другия проблем - има едно тракане ама не е ясно откъде идва.Чува се при различни обстоятелства и не винаги.FIAT Marea 1.9 JTD HLX
-
pakumba написа:мисля, че проблема с карбуратора ти е в игличката. всеки път пуска различно количество гориво и съответно постоянно ти се мени съотношението въздух/гориво. независимо че казваш че ти били сменили всичко и т.н.TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
UNO 1.0 FIRE
Коментар
-
Хъм....значи за карбуратора - преди да го правят проблема си го имаше и след това също.Игличката специално даже аз съм си я сменял и старата и новата си затваряше идеално на дадено ниво.Разбира се аз си строших от едната страна това дето я държи и завързах с едно телче ама проверих - не е мръднало и функционира нормално въпреки това вече 2000км.Възможно ли е да е от износване в основата на карбуратора? (там където е дроселната клапа) и ако да как да се сборя с този проблем?Сега си направих експеримента че като и дам рязко газ до към 2000-2500 оборота я няма никаква....Ако тръгна от високи обороти дръпва и тръгва а ако е от по-ниски (под 2500) притръсва и сваля много оборотите и даж ми се струва че ще изгасне.Другото е че придръпва като я пусна на 4-та или 5-та без газ и слезне под 1500.На какво може да се дължи.По-точно да ви попитам - къде да ида да погледнат какво е и да кажат това и това е да го сменя и да се оправи.Аз съм се засилил да и слагам газ ама искам първо да и оправя тея шумове по мотора и работата на бензин.За делкото - вътре има разни центробежни аванси и т.н. и сега с един познат предполагаме че мени аванса на запалването в процеса на работа на двигателя и оттам прави детонационно горене в цилиндрите и издава този шум.Към това ни насочи това че не винаги го има шумът и че като я докараха от Италия беше с повреден вакуумен регулатор.Ще търся стробоскоп да видим как се държи аванса.Определено не е шайба или нещо такова - първо звукът не е такъв и второ че сега като отварях мотора навсякъде рових да го търся откъде дрънка и няма нищо нередно.Благодаря!Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3
Коментар
-
Без да твърдя със сигурност, но проблема ти със загубата на мощност при ниски обороти, ми звучи малко на проблем със ускорителната помпа ( скъсано платно примерно).Настоящата - Ford Focus ST
Бившата - Bravo GT - мъничко, черничко, тук - там стъпва ...
Франкенщайн - R.I.P.
Fiat Ducato Heku Wohnmobill 530 '87 - НАБОРЪТ
Коментар
-
Ема то е сменено а и на старото нищо му нямаше.Скъсвания няма и запушвания също....това е странното.Сменяни са абсолютно всички мембрани,уплътнения,гарнитурки,жиглъори и т.н. което може да се смени по карбуратора.Интересувам се от друго - единственото несменяно нещо е гарнитурата отдолу между карбуратора и входния колектор и се чудя данеби тя да прави въртели.Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3
Коментар
-
отговарям ти за игличката. няма начин да е износена самоата дроселова клапа, поне аз никога не съм виждал или чувал такъв проблем. това с телчицата трябва да си много сигурен в нея, защото на карба на уното си правих експерименти/той малко не беше уновски ама пък вървеше х2/ чистих го ала-бала и реших да го направя още по-добре като му разместя една пластинка, която определя кога да затвори игличката/натиска я директно/. мръднах я с някакви микрони, на око естествено нищо не забелязах. запалих/имах прозорче да виждам нивото на бензина в карба мнооо добро нещо/ и си гледам нивото. супер, малко над средата на джама. тръгвам еми не върви както трябва направих 500 метра и се заадави и изгасна. гледам карба прелял. познай колко пъти го раглобявах и накрая я нацелих. минах и през етапа да му е малко горивото и да не върви ни на ниски ни на високи абе всякакви ситуации все пак цял ден я регулирах . много, ама много финна работа е това. а защо набеждаваш карбуратора за всико, нещо друго да не ти е наред че да не ще на ниски? според мен сложи си газта и това неимоверно много ще ти помогне да разбереш къде е пробема. ако на газ си тръгне както трябва значи или е аванса проблема /не е регулиран как тряа/ или карба. в краен случай ще смениш целия карб и готово. краен случай. как така сте мислили да се мени аваса когато си иска не разбирам ?Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Едва ли, защото ако там има неплътност, то двигателя ти ще гасне при празен ход поради прекалено бедна горивна смес. Такива преблеми каквито описваш ти, съм имал с Лада и проблема беше точно ускорителна помпа. Ако наистина всичко е сменено, включително и платното на помпата, е възможно да имаш запушване на "дюзичката" на ускорителната помпа или някой жигльор.Настоящата - Ford Focus ST
Бившата - Bravo GT - мъничко, черничко, тук - там стъпва ...
Франкенщайн - R.I.P.
Fiat Ducato Heku Wohnmobill 530 '87 - НАБОРЪТ
Коментар
-
Така сега аз да си кажа наблюденията от последните няма 15 минути върху поведението на колата :първо за карба да оточня - карах го на едни майстори и казаха да купя ремонтен комплект за карба (в него влизат всичките видове мембрани,клапанчета и т.н. и жиглъори).Тея пичове го продухаха като го беха разглобили и го киснаха в разни отвари за да паднат буклуците отвътре и отвън.След тази манипулация го сглобиха и си беше същото положението.За телчицата - специално при мен в карба ситуацията е таква - самия поплавък се закача за корпуса посредством една ос,която ляга в едни дупчици на корпуса (тези дупчици представляват нещо като на картинката).Та едното от общо 4-те държащи оста се отчупи и аз я завързах за другото с едно телче (показано на картинката).Та досега поне не съм забелязал да прелива.Карба се омазва леко отвън ама с масло (липсва ми една работа по картерните газове и оттам мята по някоя и друга капка към филтъра).По повод тракането имам лек напредък - днес мерих хлабината на клапаните и на 4-ти цилиндър имам един клапан (всмукателния) с леко намалена хлабина (трябва да е 0.25-0.35 а аз със зор набутах 0.2 на луфтомера).И си мисля дали пък не е от това.Възползвах се че беше студенко тая сутрин и станах рано рано да я запаля на студено.В началото докато качи масло на вала изтрака (нормално за модела и скапаното масло с което е в момента) след което каточели го нямаше тракането.Оставих я да поработи малко (минута-две да е било) и започна леко да потраква.Оставих я още малко и започна малко по-силно да потраква.Ама по принцип тракането не мисля че може да се получи от затягащ клапан...по-скоро мисля че от хлабав ама аз нямам хлабав.По повод карба-а да се върна че се сетих нещо.Имам джип Aro с френски двигател на Рено и при него имаше разбиване именно на оста на дроселната клапа и правеше таква магарии.С нов карб се оправи веднага.Колко може да струва?При италианеца няма проверих още когато счупих онова за игличката.Какво мислите?Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3
Коментар
-
а да не би понякога тази телчица да затяга и затова да не работи игличката коректно? иначе за тракането съжалявам, не мога да ти помогна. мен ако питаш първо си сложи газ и тогава си купувай друг карб, все пак не е 100% че е от него. аз си взех от пъгси за 30 кинта за темпра, виж в мобиле типо на части, както и в автоморгата в овча купел, там по паважа не знам как се казва улицата, ако искаш ще ди пратя линк да я видиш. но определено от форуми ще ти легне много по -малко. п.с. замислял ли си се за кофти реглаж точно на тази игличка, не е изключено да са се изсрали и сега да береш ядовеLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
За реглажа на игличката - то и преди да барат там го имаше проблема и аз главно за това отидах при тях.За моргата в Ок по паважа ако говориш за улица Любляна - работя срещу нея и нямат.На газ като беше преди време не помня дали го правеше ама май да.Телчицата аз съм я стегнал.Принципно тези двете притискат оста и тя не може да се върт между тях а самия поплавък в хлабав (така трябва да е и при мен е) спрямо оста и той бута игличката нагоре-надолу.Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3
Коментар
-
То няма нищо по-лесно от това да си сложа газовата края на седмицата (в най-лошия случай на другата) и да видя.Отделно че ще погледнем на стробоскоп живот и здраве в неделя аванса как е.А на газ може да го прави същото ако има някъде луфтуве и дърпа въздух (например долу при дроселната клапа или гарнитурата отдолу на карб-а) защото газта и тя влиза отгоре.Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар