Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Няколко проблема по двигателя

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Няколко проблема по двигателя

    Долу пише ама аз и тук ще кажа - колата е Типо 1.1 Fire карбуратор.Първият проблем се състои в следните неща - като е на смукач и дам газ се дави и в някои случаи дори гасне.Като загрее и дам по-рязко газ се задъхва малко и тогава излита.Като работи на празен ход се случва за момент да паднат рязко оборотите и веднага след това (няма и 2 секудни) ги възстановява.Карана е на "доктор" по проблема и сменихме всичките гарнитурки и жиглъори по карбуратора и направи нова центровка на горивната система (т.е. отношение гориво-въздух и т.н.).Резултат нямаше никакъв.От какво може да е?Другия проблем - има едно тракане ама не е ясно откъде идва.Чува се при различни обстоятелства и не винаги.Ако идвам в неделя ще го чуете.Има го от година и половина вече и си е все същото.Чува се примерно понякога като дам газ по-рязко на загряла кола а ако не се чуе тогава се чува като връщам газта (в движение най-често).На студено и на топло няма значение.Съмненията :- биелен лагер (един сервизджия ми каза че може да е това) ама не е такъв звука и другото което каза е че ако откачи свещтта (т.е. няма детонация на горивото и съответно удър върху лагера) няма да се чува ако е това - е чуваше си се по същия начин.Отдлено отварях мотора миналата седмица няма ненормални износвания никъде и лагерите са му супер.- основен лагер на коляновия вал.Не смятам че е това защото трака не винаги и не се влияе от това дали цилиндъра пали или не (те са 5 лагера така че се предполага че един и да се разбие ще има влияние само от буталото около него а не от всички - като откачахме цилиндрите си остана чукането).А и те си бяха добре като отварях мотора.Дотук и двете неща (биелен или основен лагер) щеха да са се прецакали 100 пъти защото вече 6000км карам така.Биелния щеше да е станал на салфетка за толкова време ако беше с повече луфт (а и тракането не е слабо).- разпределителен вал - не смятам да е от него защото той трака по друг начин а и няма какво да му трака (пулове,всичко е премерено за износване като ремонтирах и хлабините съм ги гласил идеално).ако беше от него нямаше да се влияе от обороти,състояние на педала на газта и т.н.-разбито делко и съответно проблеми с аванса на запалването при дадени обороти (ако някой има картинка какво има вътре ще съм благодарен).Смятам че ще да е това защото като взех колата си тракаше така ама по-малко (с италиански бензин беше) и беше развален вакуумния регулатор на аванса (мембраната беше издънена доста).Освен това като откача вакуумния регулатор тракането се променя макар и малко.Комшията ми теърди че вътре имало разни пластинки и т.н. за аванса (предполагам че говореше за центробежния регулатор на аванса) и да се е разбил като е карана без вакуумния.Отделно горния проблем може да има нещо общо и той с центровката все пак.Та аз питам кое от това ви се струва най-възможно?То трябва да се чуе и мисля като/ако се видим в Неделя да чуете и да прецените най-добре какво ще да е.
    Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

    #2
    Re: Няколко проблема по двигателя

    zfa159 написа:
    Другия проблем - има едно тракане ама не е ясно откъде идва.Чува се при различни обстоятелства и не винаги.
    И аз имам такъв сходен и странен проблем, за който също вариантите бяха като изброените, но в действителност няма почти никакъв шанс да е от това.При мен "тракането" е по-скоро от резонанс на шайба или нещо такова.. може би прецакана резба някъде и незавит до края бол.. Вероятно няма нищо общо с твоя проблем. Пиша го защото преди няколко дена достигнах до едни изводи по моя проблем с "тракането": Шума (който е слаб) продължава да се появява периодично, без да следва определен закон на повтаряемост.. т.е. за кратко и "случайно", НО когато натискам/отпускам съединителя нещата се променят многозначително, като задължително го предизвиквам тоя шум (и въпреки това шума се появява не винаги със същата сила честота - вероятно индиректно е свързано със съединителя). Между другото докато си играя със съединителя съм на свободна предавка.Извинявам се за офтопика в контекста на темата на колегата.. ще ми е интересно дали неговия проблем не е сходен (като източник на проблем - нещо незакрепено като хората).
    FIAT Marea 1.9 JTD HLX

    Коментар


      #3
      мисля, че проблема с карбуратора ти е в игличката. всеки път пуска различно количество гориво и съответно постоянно ти се мени съотношението въздух/гориво. независимо че казваш че ти били сменили всичко и т.н.
      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
      Fiat Bravo'97 1,6 16v
      Fiat Tempra'91 1,6 mono

      Коментар


        #4
        pakumba написа:
        мисля, че проблема с карбуратора ти е в игличката. всеки път пуска различно количество гориво и съответно постоянно ти се мени съотношението въздух/гориво. независимо че казваш че ти били сменили всичко и т.н.
        струва ми се че си абсулютно прав /стига колегата да не я сменял и нея/ при мен беше от нея проблема и сега е ок след смяната и ,за делкото до колкото си спомням май няма какво да се разбие освен някакъв луфт на оста да се получи
        TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
        UNO 1.0 FIRE

        Коментар


          #5
          Хъм....значи за карбуратора - преди да го правят проблема си го имаше и след това също.Игличката специално даже аз съм си я сменял и старата и новата си затваряше идеално на дадено ниво.Разбира се аз си строших от едната страна това дето я държи и завързах с едно телче ама проверих - не е мръднало и функционира нормално въпреки това вече 2000км.Възможно ли е да е от износване в основата на карбуратора? (там където е дроселната клапа) и ако да как да се сборя с този проблем?Сега си направих експеримента че като и дам рязко газ до към 2000-2500 оборота я няма никаква....Ако тръгна от високи обороти дръпва и тръгва а ако е от по-ниски (под 2500) притръсва и сваля много оборотите и даж ми се струва че ще изгасне.Другото е че придръпва като я пусна на 4-та или 5-та без газ и слезне под 1500.На какво може да се дължи.По-точно да ви попитам - къде да ида да погледнат какво е и да кажат това и това е да го сменя и да се оправи.Аз съм се засилил да и слагам газ ама искам първо да и оправя тея шумове по мотора и работата на бензин.За делкото - вътре има разни центробежни аванси и т.н. и сега с един познат предполагаме че мени аванса на запалването в процеса на работа на двигателя и оттам прави детонационно горене в цилиндрите и издава този шум.Към това ни насочи това че не винаги го има шумът и че като я докараха от Италия беше с повреден вакуумен регулатор.Ще търся стробоскоп да видим как се държи аванса.Определено не е шайба или нещо такова - първо звукът не е такъв и второ че сега като отварях мотора навсякъде рових да го търся откъде дрънка и няма нищо нередно.Благодаря!
          Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

          Коментар


            #6
            Без да твърдя със сигурност, но проблема ти със загубата на мощност при ниски обороти, ми звучи малко на проблем със ускорителната помпа ( скъсано платно примерно).
            Настоящата - Ford Focus ST
            Бившата - Bravo GT - мъничко, черничко, тук - там стъпва ...
            Франкенщайн - R.I.P.
            Fiat Ducato Heku Wohnmobill 530 '87 - НАБОРЪТ

            Коментар


              #7
              Ема то е сменено а и на старото нищо му нямаше.Скъсвания няма и запушвания също....това е странното.Сменяни са абсолютно всички мембрани,уплътнения,гарнитурки,жиглъори и т.н. което може да се смени по карбуратора.Интересувам се от друго - единственото несменяно нещо е гарнитурата отдолу между карбуратора и входния колектор и се чудя данеби тя да прави въртели.
              Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

              Коментар


                #8
                отговарям ти за игличката. няма начин да е износена самоата дроселова клапа, поне аз никога не съм виждал или чувал такъв проблем. това с телчицата трябва да си много сигурен в нея, защото на карба на уното си правих експерименти/той малко не беше уновски ама пък вървеше х2/ чистих го ала-бала и реших да го направя още по-добре като му разместя една пластинка, която определя кога да затвори игличката/натиска я директно/. мръднах я с някакви микрони, на око естествено нищо не забелязах. запалих/имах прозорче да виждам нивото на бензина в карба мнооо добро нещо/ и си гледам нивото. супер, малко над средата на джама. тръгвам еми не върви както трябва направих 500 метра и се заадави и изгасна. гледам карба прелял. познай колко пъти го раглобявах и накрая я нацелих. минах и през етапа да му е малко горивото и да не върви ни на ниски ни на високи абе всякакви ситуации все пак цял ден я регулирах . много, ама много финна работа е това. а защо набеждаваш карбуратора за всико, нещо друго да не ти е наред че да не ще на ниски? според мен сложи си газта и това неимоверно много ще ти помогне да разбереш къде е пробема. ако на газ си тръгне както трябва значи или е аванса проблема /не е регулиран как тряа/ или карба. в краен случай ще смениш целия карб и готово. краен случай. как така сте мислили да се мени аваса когато си иска не разбирам ?
                Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                Fiat Bravo'97 1,6 16v
                Fiat Tempra'91 1,6 mono

                Коментар


                  #9
                  Едва ли, защото ако там има неплътност, то двигателя ти ще гасне при празен ход поради прекалено бедна горивна смес. Такива преблеми каквито описваш ти, съм имал с Лада и проблема беше точно ускорителна помпа. Ако наистина всичко е сменено, включително и платното на помпата, е възможно да имаш запушване на "дюзичката" на ускорителната помпа или някой жигльор.
                  Настоящата - Ford Focus ST
                  Бившата - Bravo GT - мъничко, черничко, тук - там стъпва ...
                  Франкенщайн - R.I.P.
                  Fiat Ducato Heku Wohnmobill 530 '87 - НАБОРЪТ

                  Коментар


                    #10
                    абе общо взето много са вариантите. трябва да се разглоби, аз най-вероятно няма да мога да дойда в неделя да ти помогна , но виж сега се сещам митко има стробоскопна лампа питай го дали би я взел
                    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                    Fiat Bravo'97 1,6 16v
                    Fiat Tempra'91 1,6 mono

                    Коментар


                      #11
                      Така сега аз да си кажа наблюденията от последните няма 15 минути върху поведението на колата :първо за карба да оточня - карах го на едни майстори и казаха да купя ремонтен комплект за карба (в него влизат всичките видове мембрани,клапанчета и т.н. и жиглъори).Тея пичове го продухаха като го беха разглобили и го киснаха в разни отвари за да паднат буклуците отвътре и отвън.След тази манипулация го сглобиха и си беше същото положението.За телчицата - специално при мен в карба ситуацията е таква - самия поплавък се закача за корпуса посредством една ос,която ляга в едни дупчици на корпуса (тези дупчици представляват нещо като на картинката).Та едното от общо 4-те държащи оста се отчупи и аз я завързах за другото с едно телче (показано на картинката).Та досега поне не съм забелязал да прелива.Карба се омазва леко отвън ама с масло (липсва ми една работа по картерните газове и оттам мята по някоя и друга капка към филтъра).По повод тракането имам лек напредък - днес мерих хлабината на клапаните и на 4-ти цилиндър имам един клапан (всмукателния) с леко намалена хлабина (трябва да е 0.25-0.35 а аз със зор набутах 0.2 на луфтомера).И си мисля дали пък не е от това.Възползвах се че беше студенко тая сутрин и станах рано рано да я запаля на студено.В началото докато качи масло на вала изтрака (нормално за модела и скапаното масло с което е в момента) след което каточели го нямаше тракането.Оставих я да поработи малко (минута-две да е било) и започна леко да потраква.Оставих я още малко и започна малко по-силно да потраква.Ама по принцип тракането не мисля че може да се получи от затягащ клапан...по-скоро мисля че от хлабав ама аз нямам хлабав.По повод карба-а да се върна че се сетих нещо.Имам джип Aro с френски двигател на Рено и при него имаше разбиване именно на оста на дроселната клапа и правеше таква магарии.С нов карб се оправи веднага.Колко може да струва?При италианеца няма проверих още когато счупих онова за игличката.Какво мислите?
                      Прикачени файлове
                      Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

                      Коментар


                        #12
                        а да не би понякога тази телчица да затяга и затова да не работи игличката коректно? иначе за тракането съжалявам, не мога да ти помогна. мен ако питаш първо си сложи газ и тогава си купувай друг карб, все пак не е 100% че е от него. аз си взех от пъгси за 30 кинта за темпра, виж в мобиле типо на части, както и в автоморгата в овча купел, там по паважа не знам как се казва улицата, ако искаш ще ди пратя линк да я видиш. но определено от форуми ще ти легне много по -малко. п.с. замислял ли си се за кофти реглаж точно на тази игличка, не е изключено да са се изсрали и сега да береш ядове
                        Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                        Fiat Bravo'97 1,6 16v
                        Fiat Tempra'91 1,6 mono

                        Коментар


                          #13
                          За реглажа на игличката - то и преди да барат там го имаше проблема и аз главно за това отидах при тях.За моргата в Ок по паважа ако говориш за улица Любляна - работя срещу нея и нямат.На газ като беше преди време не помня дали го правеше ама май да.Телчицата аз съм я стегнал.Принципно тези двете притискат оста и тя не може да се върт между тях а самия поплавък в хлабав (така трябва да е и при мен е) спрямо оста и той бута игличката нагоре-надолу.
                          Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

                          Коментар


                            #14
                            точно за тази морга говоря. ами добре, питай пъгси вече, аз повече не мога да ти помогна. но си помисли ако и на газ е била така, значи не е в карба проблема а в аванса
                            Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                            Fiat Bravo'97 1,6 16v
                            Fiat Tempra'91 1,6 mono

                            Коментар


                              #15
                              То няма нищо по-лесно от това да си сложа газовата края на седмицата (в най-лошия случай на другата) и да видя.Отделно че ще погледнем на стробоскоп живот и здраве в неделя аванса как е.А на газ може да го прави същото ако има някъде луфтуве и дърпа въздух (например долу при дроселната клапа или гарнитурата отдолу на карб-а) защото газта и тя влиза отгоре.
                              Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

                              Коментар

                              Working...
                              X