Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Трудно влизане на скоростите на Браво

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Трудно влизане на скоростите на Браво

    Колеги,кое има значение скоростите да влизат лесно?Преди няколко дена сменях маншони на вътрешно каре и също така налях 2л. ново масло на кутията.Имах някаква нагласа скоростите да влизат още по-хубаво и от преди,но не е така..Кутията беше без масло и скоростите влизаха без проблем,няма никаква разлика от сега както е с масло вече,но все пак има някакво усилие за да влезе предавката.Дори забелязах на 2-3 пъти че като съм на свободна и се движа със около 100км/ч и вкарам 5-та се чува леко изхъркване преди да влезе-това го нямаше преди.На какво може да се дължи това?Кое да погледна?Какво друго може да се направи за да влизат още по-лесно скоростите?Нещо смазва ли се или знам ли?
    1.6 16v Abarth

    #2
    Колега,имах същите симптоми и смених съединителя,маслото на скоростите и сега е уникален кеф.. Феродовия диск ми беше на нитове.Но,същото беше и при мене,като вкарам 5-та от движение хъркаха скоростите,също така и трудно влизаха всичките. Може да натегнеш жилото на съединителя,може и да се изкараш още..
    Фиат Браво 1.6 16V на Метан 103 понита...

    Коментар


      #3
      колега нямам предвид че влизат трудно просто преди да щракне да си влезе скоростта има някакво минимално усилийце което понякога го няма,преди да сменя маслото беше всичко една идея по-добре.надали съединителя играе някаква роля-не го изключвам де,но скоростите влизат хубаво примерно проблеми нямам с първа или задна.Просто ме дразни че всичко е ОК но скоростите не влизат гладко както трябва да е.все едно нещо леко запъва и с минимално усилие го преодоляваш ,незнам как да го опиша по друг начин.
      1.6 16v Abarth

      Коментар


        #4
        Аз съм забелязал че през зимата отначало скоростите влизат с малко по-голямо усилие. Обаче като позагрее колата вече започват да си влизат нормално. Не ги напъвай ами превключвай внимателно.
        Bravo 1.6 / 16

        Коментар


          #5
          ами колега то изобщо не става дума за напъване,включват се много лесно но точно преди да влезе все едно нещо спира лоста и с минимално усилие си влиза.без значение дали е загряла или студена.явно не ме разбирате,под кожата на скоростния лост да не би да има нещо за смазване там ?
          1.6 16v Abarth

          Коментар


            #6
            Колегата те насочи-съединителя
            BRAVA TD100 ELX `98

            Коментар


              #7
              xtry казва, че има разлика преди и след слагането на масло в ск.кутия ...Иначе предполжението ми е, че наистина съединителя е най-вероятната причина (особенно ако е сменян), но не е задължително да е от износено феродо или лагер ...
              Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
              http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

              Коментар


                #8
                xtry написа:
                ами колега то изобщо не става дума за напъване,включват се много лесно но точно преди да влезе все едно нещо спира лоста и с минимално усилие си влиза.без значение дали е загряла или студена.явно не ме разбирате,под кожата на скоростния лост да не би да има нещо за смазване там ?
                Пробвай нищо не ти пречи.Смазвай всичко,като отпред може да смажеш всичките там връзки към скоростната кутия.. Пък може и да има разлика.Аз лично след като смених съединителя,всичко което е свързано към него смазвах и чистих.
                Фиат Браво 1.6 16V на Метан 103 понита...

                Коментар


                  #9
                  съединителя не съм го сменял а и мисля че няма смисъл( поне за сега ) ,като ида на канал ще проверя какво може да се смаже.а наистина защо се получи така,след като смених старото (което беше няма и 500мл.),сега само за 5-та като включвам (когато съм бил на свободна) ми престърга ?
                  1.6 16v Abarth

                  Коментар


                    #10
                    Кажи какво е новото масло, ясно че старото не го знаеш.Има за смазване и под кожата на скоростният лост - там обаче е добре да ползваш силиконова смазка, защото не е агресивна към пластмаса.
                    Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                    Коментар


                      #11
                      Новото масло колега е Tutela каквото го дават за механичните скоростни кутии.Под кожата на лоста ще проверя утре на светло,като покарам малко в дъжда и всичко заспива всякаш го няма този проблем,явно нещо се мокри и се оправят нещата,но какво ли е то?явно то има нужда да се смаже и е някъде по скоростната кутия,демек под кожата и да мажа едва ли ще има ефект
                      1.6 16v Abarth

                      Коментар


                        #12
                        xtry написа:
                        ... само на 5-та като включвам (когато съм бил на свободна) ми престъргва ?
                        Като приключиш със смазването сподели ефекта ...
                        Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
                        http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

                        Коментар


                          #13
                          xtry написа:
                          Новото масло колега е Tutela
                          Само това нищо не значи.
                          Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                          Коментар


                            #14
                            TUTELA ZC 75 SYNTH е маслото,мисля че е ясно,че няма да налея друго.това явление за 5-та вече го няма не го е правило.смазах ябълката под кожата но разликата е минимална.мисля да смажа зад двигателя лостовете,но ме съмнява там да е проблема.под кожения маншон където е ябълката може ли да се разглоби да се смаже още по-надолу?има 2 болта но незная дали да пробвам да ги развия.в самата скоростна кутия където влизат лостовете има нещо като маншон който предпазва явно от нещо,но не мога да го махна за да смажа под него,мисля че и там ще му дойде добре,както и под ябълката както казах.ако някой е разглабял по-надолу да каже има ли смисъл да го правя изобщо
                            1.6 16v Abarth

                            Коментар


                              #15
                              Жокерче.При мен/преди година/ се оказа разхлабена гайка върху главината на муфата/или нещо подобно/ на вала на 5-та скорост.Намира се под страничния капак на скор.кутия/първо сваляш предн.ляво колело и кората/.Оттам се получава аксиален луфт и постепенно тотално разбъркване на всички предавки.Ако е в начален стадий само със затягането и всички скорости си идват на място.Успех.
                              BRAVA TD100 ELX `98

                              Коментар

                              Working...
                              X