Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Съединител на Пунто 1.9 JTD !

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Съединител на Пунто 1.9 JTD !

    Въпросът ми е следният - може ли някой да разясни по-подробно какво може да се провери преди смяната на съединител, доколкото знам съединителят на горепосочената кола е самонастройващ се, какви са призанците че съединителят е за смяна (при мен отделя в долно полужение и колата придърпва при смяна на скоростите, означава ли това че е за смяна ?). Съединителят при този модел на Фиат не е със жило, ако не се лъжа, нека някой да ме поправи ако греша - възможно ли е при мен да няма течност в хидравличната помпа и затова да отделя в долно положение ???Искам да проверя всичко преди да тръгна да сменям съединител, да не се получи така че след смяната пак да отделя в долно положение, защото смяната на съединител не е никак ефтино удоволствие !!!
    Fiat Punto HLX 1.9 JTD - 1999

    My Site

    #2
    При потегляне без ГАЗ колата подскаача/тресеПедала е твърд, трудно влизат предавките.Май и ниското отделяне също е признак.
    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

    Коментар


      #3
      emzo написа:
      При потегляне без ГАЗ колата подскаача/тресеПедала е твърд, трудно влизат предавките.Май и ниското отделяне също е признак.
      Определено леко трудно влизат предавките и при смяна на скорости се усеща леко придърпване -> съединителят е за смяна !!!Определено си мисля, че това пунто МК2 е с помпа, трябва ли да погледна и течноста в помпата, възможно ли е да се наложи да доливам ???
      Fiat Punto HLX 1.9 JTD - 1999

      My Site

      Коментар


        #4
        С помпа е, 2 най-вероятно.Мастър и Слейв се водят, при смяната му се долива течност, защото се обезвъдушава - всъщност при пунтото не съм сигурен за доливането и обезвъздушаването.
        F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

        Коментар


          #5
          emzo написа:
          С помпа е, 2 най-вероятно.Мастър и Слейв се водят, при смяната му се долива течност, защото се обезвъдушава - всъщност при пунтото не съм сигурен за доливането и обезвъздушаването.
          Много ти благодаря emzo за отговорите :D Колегите които са се сблъсквали с този проблем на пунто МК2, няма ли да споделят мнение ???
          Fiat Punto HLX 1.9 JTD - 1999

          My Site

          Коментар


            #6
            Сменял съм съединител на пунто жтд и доливане на течност не се налага.Системата е обща със спирачната-ползва се спирачната течност за хидравлика, демек е затворена система и няма къде да се губи течност принципно (при смяна на накладки не доливаш течност или обезвъздушаваш ).Относно признаците за износен съединител, при мойто пунто скоростите влизаха трудно особено, когато загрее, доста твърд педал на съединителя, много ниско отделяне на съединителя (1-ва и задна влизаха с хъркане, запираха при превключване и горните предавки) и притрисане (подскачане даже) при потегляне с малко газ. Картинката на сваления съединител беше доста износен притискател (лагера се беше впил в него и някой от ламелите бяха напълно изядени в мястото на контакт с лагера).

            Коментар


              #7
              biser_as написа:
              Сменял съм съединител на пунто жтд и доливане на течност не се налага.Системата е обща със спирачната-ползва се спирачната течност за хидравлика, демек е затворена система и няма къде да се губи течност принципно (при смяна на накладки не доливаш течност или обезвъздушаваш ).Относно признаците за износен съединител, при мойто пунто скоростите влизаха трудно особено, когато загрее, доста твърд педал на съединителя, много ниско отделяне на съединителя (1-ва и задна влизаха с хъркане, запираха при превключване и горните предавки) и притрисане (подскачане даже) при потегляне с малко газ. Картинката на сваления съединител беше доста износен притискател (лагера се беше впил в него и някой от ламелите бяха напълно изядени в мястото на контакт с лагера).
              И моите призанци са почти същите, само където го няма хъркането при включване на задна или първа, но определено се вклиючват трудно, особено задна се налага доста често да се опитвам няколко пъти преди да захапе, което ме навежда на мисълта, че явно съединителят е тръгнал да заминава Ще се наложи смяна !
              Fiat Punto HLX 1.9 JTD - 1999

              My Site

              Коментар


                #8
                колко пари е пълен комплек съединител оригинален
                i don ride fast i fly low

                Коментар


                  #9
                  malta46 написа:
                  колко пари е пълен комплек съединител оригинален
                  Към 300 и малко лева (феродов диск, притискател и лагер)

                  Коментар


                    #10
                    biser_as написа:
                    malta46 написа:
                    колко пари е пълен комплек съединител оригинален
                    Към 300 и малко лева (феродов диск, притискател и лагер)
                    Абсолютно вярно !!!
                    Fiat Punto HLX 1.9 JTD - 1999

                    My Site

                    Коментар


                      #11
                      emzo написа:
                      При потегляне без ГАЗ колата подскаача/тресеПедала е твърд, трудно влизат предавките.Май и ниското отделяне също е признак.
                      Моето мнениее, че ниското отделяне не е признак за износване - напротив. Преди да смена моя, отделяше горе, високо педала, толкова, че чак трябва да си повдигнеш целия крак... Много неудобно и натоварващо. След смяната съединителя стана доста по-мек за натискане и отделя ниско долу... Поздрави
                      FIAT MAREA WEEKEND ELX TD100 98

                      Коментар


                        #12
                        Ти обаче колега си с жило, а тук говорим за хидравличен съединител
                        F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                        Коментар


                          #13
                          Здравейте отново колеги, смених съединителя и искам да споделя впечатленията си :1. Съединителя си отделя пак долу - има известна разлика, но не е това което очаквах (правя сравнение с едно пежо на което също се налови да сменя съединителя). Казвайте какво още трябва и къде да погледна за да си настроя съединителя 2.Сега колата е по-шумна от преди (на място, на нулева предавка (свободна) се усеща, че колата се тресе, предполагам, че това е от съединителя ), предполагам, че трябва да я покарам малко, за да се оправят нещата или пък майсторите пак не са си свършили работата като хората Давайте идеи защото вече ....
                          Fiat Punto HLX 1.9 JTD - 1999

                          My Site

                          Коментар


                            #14
                            Къф съединител сложи?Сигурен ли си, че майсторите ти са го сменили кат хората (щот с нов оригинален съединител на мойто ЖТД, разликата беше огроооооомна)?Що не отидеш при тия дет са ти го сменили и не им опишеш и покажеш проблемите, които имаш-все пак те са ти сменили съединителя и е редно те да проверят откъде са ти проблемите сега

                            Коментар


                              #15
                              Също така и какво е състоянието на маховика ?Чува ли се чаткане на празен ход?
                              F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                              Коментар

                              Working...
                              X