BRAVO написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Да сменя ли маслото на 8000 км?
Collapse
X
-
A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
-
Мога да с възползвам от темата да си кажа мнението и да се оплача от Shell 15W40 маслото.Става дума за следното - след ремонт на двигателя (нови сегменти,шлайфане на клапаните и леглата им в главата,изчистване на всякакъв вид мизерии от болка,буталата,главата,картера) го налях чисто ново и разбира се и нов филтър.Още преди да го налея миришеше ужасно (ама така и така ще е за 200-300 км какво толкова).Беше бистро ама точно 30км след като го сипах.Понеже регистрирах теч от картера (при мен е само на силикон) го източих вчера да си оправям уплътнението и го гледам то черно все едно е на 20 000.Ебати маслото.Преди го карах с Agip 15W40 i 7000km си беше бистричко а от мотора изгребах тонове буклуци като го отворих сега.Иначе тая работа с подмяната като тече не ми се вижда много читава работа защото съм го пробвал (150 000 без смяна) и резултатът беше че маслото си стоеше винаги черно и по-рядко отколкото трябва да е нормално защото на 2-3 литра наливаш литър,който после изтича частично (ако изтича литър процентно 25-30% от новото масло изтичат със старото през теч-а).Наистина след време се очаква да се помени цялото ама то ново макар и малко се поизносва до следвашото ново....а за филтърът да не говорим.....Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3
Коментар
-
Колега sev, периода за смяна на маслото се предписва от производителя на двигателя. Карам типо и в книжката ми пише да се сменя на 15 хил. км. Аз карам предимно в градски условия и го сменям на 10 хил. като считам че подходждам предпазливо. ИМХО смяна на 8000, на всичко отгоре повечето от тях в разумно извънградско каране, е излишен разход. Мисля, че смяна на 12 хил. км ти дава достатъчен резерв...Колега ВО, не бих си позволил да удължа период между смените на маслата с повече от 10-15%, независимо от огромните количества масло които си долял допълнително. При тях ти НЕ си сменил маслото. Все пак не си ли мислил да търсиш решение на проблема? Аз бях така с предната кола и след 3-4 неуспешни опита все пак я оправиха. Мога да ти кажа сервиза, но беше преди 4-5 години, та едва ли има значение...Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...
Коментар
-
vesko написа:Колега sev, периода за смяна на маслото се предписва от производителя на двигателя. Карам типо и в книжката ми пише да се сменя на 15 хил. км. Аз карам предимно в градски условия и го сменям на 10 хил. като считам че подходждам предпазливо. ИМХО смяна на 8000, на всичко отгоре повечето от тях в разумно извънградско каране, е излишен разход. Мисля, че смяна на 12 хил. км ти дава достатъчен резерв...
Коментар
-
radislaw написа:Колеги, а как си обяснявате факта, че тировете ги карат по 50 000км. до смяна на маслото при това са пълни дизели и работят при много по -големи натоварвания.SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар