Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Да сменя ли маслото на 8000 км?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Да сменя ли маслото на 8000 км?

    Значи маслото е Total Quarz 7000Тогава още не знаех, че е по-добре да сложа SeleniaМинал съм 8000 кмЗа период от 8 месецаОт тях около 5500 са извънградско при спокойно каране - около 3000 об/мин най-много, и то на дълги разстояния от по 400 кмОстаналото градско - преходи от 2 до 15 километраДосега е изгорила има няма 200 грамаИ се чудя да изчакам ли до 10 000 или да го сменямДо тогава ще имам сигурно максимум 600 - 700 граско и 1000 извън града и няма да е минала 1 година от предната смяна
    2015 Renault Megane Expression GT
    2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
    Всичко за FIAT Bravo 2007

    #2
    Re: Да сменя ли маслото на 8000 км?

    sev написа:
    Значи маслото е Total Quarz 7000Тогава още не знаех, че е по-добре да сложа SeleniaМинал съм 8000 кмЗа период от 8 месецаОт тях около 5500 са извънградско при спокойно каране - около 3000 об/мин най-много, и то на дълги разстояния от по 400 кмОстаналото градско - преходи от 2 до 15 километраДосега е изгорила има няма 200 грамаИ се чудя да изчакам ли до 10 000 или да го сменямДо тогава ще имам сигурно максимум 600 - 700 граско и 1000 извън града и няма да е минала 1 година от предната смяна
    Тази дилема няма почти никакво значение за остатъка от километри до 10000.Quarz 7000 e добро полусинтетично масло.Аз примерно бих го сменил на 31 май... за статистика.За да помня датата по-лесно. Аз съм с дизелов мотор и го сменям декември и юни.
    SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

    Коментар


      #3
      с каквото и масло да карам го сменям на 7000 кмдосега карах с FINA EXCEL 10w40 сега минах на ELF пак 10w40.7000 км обикновенно ги правя за 3-4 месеца

      Коментар


        #4
        АКО ПИТАШ МЕНЕ МАСЛОТО КОЛКОТО ПО ЧЕСТО СЕ СМЕНЯ ТОЛКОВА ПО ДОБРЕ.МНОГО ОТ ФИРМИТЕ ЗА МАСА ИЗВАЖДАТ НА БЯЛ СВЯТ КАКВИ ЛИ НЕ ГЛУПАВИ СИНТЕТИЧНИ ТЕСТОВЕ ЗА МАСЛАТА СИ , НО ИСТИНАТА ПОДЧТИ НИКОГА НЕЕ ТАКАВА.ЗНАЧИ ДОКОЛКОТО ЗНАМ АЗ МАСЛОТО С ВРЕМЕТО НА РАБОТО ЗАПОЧВА ДА СИ ГУБИ СМАЗОЧНИТЕ КАЧЕСТВА(ВИСКОЗИТЕТ И Т. Н.) И АКО ИМАШ ВЪЗМОЖНОСТ НА ОКОЛО 7-8000 КМ СИ ГО СМЕНЯЙ.ТАКА ЩЕ СИ СИГУРЕН ЧЕ МАСЛОТО В МОТОРА Е ХУБАВО И ГО ЗАЩИТАВА ОТ ИЗНОСВАНЕ.

        Коментар


          #5
          IDOLBIOS написа:
          АКО ПИТАШ МЕНЕ МАСЛОТО КОЛКОТО ПО ЧЕСТО СЕ СМЕНЯ ТОЛКОВА ПО ДОБРЕ.МНОГО ОТ ФИРМИТЕ ЗА МАСА ИЗВАЖДАТ НА БЯЛ СВЯТ КАКВИ ЛИ НЕ ГЛУПАВИ СИНТЕТИЧНИ ТЕСТОВЕ ЗА МАСЛАТА СИ , НО ИСТИНАТА ПОДЧТИ НИКОГА НЕЕ ТАКАВА.ЗНАЧИ ДОКОЛКОТО ЗНАМ АЗ МАСЛОТО С ВРЕМЕТО НА РАБОТО ЗАПОЧВА ДА СИ ГУБИ СМАЗОЧНИТЕ КАЧЕСТВА(ВИСКОЗИТЕТ И Т. Н.) И АКО ИМАШ ВЪЗМОЖНОСТ НА ОКОЛО 7-8000 КМ СИ ГО СМЕНЯЙ.ТАКА ЩЕ СИ СИГУРЕН ЧЕ МАСЛОТО В МОТОРА Е ХУБАВО И ГО ЗАЩИТАВА ОТ ИЗНОСВАНЕ.
          Хм.. това е теория която има противници последно време.Мотивът им е,че все- пак трябва да има някакъв разумен пробег за Да СРАБОТЯТ ПРИСАДКИТЕ в маслото и то да покаже качествата си.Иначе баща ми едно време на Москвича го сменяше на 1500 км, ама нема никаква файда.Пак си правихме ремонт на 110 000 км. Според мен 7000-10 000 км е нормален пробег за смяна масло на автомобилите които караме, било то дизел или бензин.
          SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

          Коментар


            #6
            Помислете малко защо въобще се сменя маслото в двигателя. Като пример, маслото в скоростната кутия не се сменя изобщо, или се сменя при огромен пробег. Маслото в двигателя се сменя, защото се замърсява с продукти на горенето в цилиндрите. Присадките са именно за да неутрализират тези вредни вещества, замърсяващи маслото. Смяната на маслото на по-малки интервали не допринася никаква полза, а само финансова вреда, особенно когато се касае за скъпи масла. Обратно - при каране на газ например, маслото спокойно може да се сменя на 15000 км без никаква вреда за двигателя, защото при горенето на газта се отделят много по-малко вредни вещества, замърсяващи маслото.
            Fiat Ritmo 105TC
            1600cc 105к.с.

            Коментар


              #7
              И аз карам на газ и го сменям на 15000. Прави ми впечатление че е по-бистро отколкото същото масло на същите километри на бензинова кола.Но за бензин може би е добре да се смени на 9-10000 км.
              Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
              Fiat Linea 1.3 Multijet'08
              Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
              http://forum.fiat-bg.org

              Коментар


                #8
                Ето моя кратък поглед върху маслата.Като студент имах възможността да видя под микроскоп чисто ново двигателно масло (минерално и полусинтетика) и такова което е работило - разликата: въглеводородните нишки на новото са нагънати и приличаха на топка памук, а работилото - на издължени ленти. Т.е. Смазочните качества на второто бяха на "нула". Теорията е: в процеса на работа триещите повърхности изглаждат въглеводородните вериги и маслото вече не е оня буфер между повърхноститте, а намалява разстоянието между триещите се повърхности и следователно износването става все по-голямо.Полусинтетиката по-дълго време запазва нагъването на въглеводородните верги (зависи и от работните температури) и затова има по-продължителен срок на годност в работен режим. Аз го сменям на 15 хиляди километра (по каталог), като чистотата му е като ново. Това обаче се дължи на двигателя ми, който е още под 1000 хил.км. и нямам никакъв разход на масло. При износените двигатели маслото се смесва с бензин, вода и изгорели газове, които преминават през луфтовете на семерингите или гарнитурата на двигателя и много бързо губи смазочните си качества. Тогава и разхода на масло е по-голям и по-честата смяна е перпоръчителна.Но така или иначе ново масло не възстановява! износен двигател. Само удължава живота му.

                Коментар


                  #9
                  С тая полусинтетика можеш спокойно да караш 12-15к км. За кво да го сменяш на 7000км ? Ще намалиш износването на двигателя ? С колко - с 20% ? Значи, вместо 500к ще ти изкара 400к км ? Ти дотогава ли ще я караш ? Мисля, че понякога се престараваме излишно ...
                  ОМВ Мусагеница. И аз бях там, и аз заредих... И после "замръзнах" ...

                  Коментар


                    #10
                    А само да вметна един въпрос?:Ако ми тече от гарнитурата на капака масалце и на 1500км наливам по 1 литър дефакто за смяната от 15хил сим сменил маслото приблизително 3 пъти!Като през цялтото това време маслото не е стояло едно и също и не се е износвало толкова много!Тогава на какъв период би била нормалната пълна смяна на маслото?
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Коментар


                      #11
                      BO написа:
                      А само да вметна един въпрос?:Ако ми тече от гарнитурата на капака масалце и на 1500км наливам по 1 литър дефакто за смяната от 15хил сим сменил маслото приблизително 3 пъти!Като през цялтото това време маслото не е стояло едно и също и не се е износвало толкова много!Тогава на какъв период би била нормалната пълна смяна на маслото?
                      няма пълна смяна така или иначе поддържаш винаги свежо маслото. смятам е в доста по-добро състояние отколкото някое, което е карано 10 к км например и трябва да изкара още 5. и аз съм като тебе само го опреснявам
                      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                      Fiat Bravo'97 1,6 16v
                      Fiat Tempra'91 1,6 mono

                      Коментар


                        #12
                        BO написа:
                        ... на 1500км наливам по 1 литър ...
                        Това ако е от гарнитурата на капака, трябва да прави локвички и досега да съм я сменил отдавна ! Според мен направо си го гори ...
                        ОМВ Мусагеница. И аз бях там, и аз заредих... И после "замръзнах" ...

                        Коментар


                          #13
                          pakumba написа:
                          BO написа:
                          А само да вметна един въпрос?:Ако ми тече от гарнитурата на капака масалце и на 1500км наливам по 1 литър дефакто за смяната от 15хил сим сменил маслото приблизително 3 пъти!Като през цялтото това време маслото не е стояло едно и също и не се е износвало толкова много!Тогава на какъв период би била нормалната пълна смяна на маслото?
                          няма пълна смяна така или иначе поддържаш винаги свежо маслото. смятам е в доста по-добро състояние отколкото някое, което е карано 10 к км например и трябва да изкара още 5. и аз съм като тебе само го опреснявам
                          Но не забравяйте за филтъра - той също трябва се сменя на 10000км, заедно с маслото.
                          Fiat Ritmo 105TC
                          1600cc 105к.с.

                          Коментар


                            #14
                            Моята кола е достатъчно стара (1990) и на километри (340 хил), че да слагам скъпи масла. Слагам полусинтетично INSA - 10W40, карам го обикновено по около 10.000 км, но последния път го смених на 13.000, като маслото си беше бистро. Вече 3 пъти съм го сменял, откакто имам колата. Според мен, ако карате стари коли като моята - има къде-къде по важни неща за притеснение. Маслото се придиря на новите коли, които взимате от магазина и искате да ви изкарат колкото се може повече. А за тия стари коли (като моята) едва ли има такова значение. Той двигателя вече си е заминал - какво да го пазя...

                            Коментар


                              #15
                              Immortal написа:
                              Моята кола е достатъчно стара (1990) и на километри (340 хил), че да слагам скпи масла. Слагам полусинтетично INSA - 10W40, карам го обикновено по около 10.000 км, но последния път го смених на 13.000, като масло си беше бистро. Вече 3 пъти съм го сменял, откакто имам колата. Според мен, ако карате стари коли като моята - има къде-къде по важни неща за притеснение. Маслото се придиря на новите коли, които взимате от магазина и искате да ви изкарат колкото се може повече. А за тия стари коли (като моята) едва ли има такова значение. Той двигателя вече си е заминал - какво да го пазя...
                              и аз така разсъждавам, само че моята е на над 400 к
                              Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                              Fiat Bravo'97 1,6 16v
                              Fiat Tempra'91 1,6 mono

                              Коментар

                              Working...
                              X