Значи маслото е Total Quarz 7000Тогава още не знаех, че е по-добре да сложа SeleniaМинал съм 8000 кмЗа период от 8 месецаОт тях около 5500 са извънградско при спокойно каране - около 3000 об/мин най-много, и то на дълги разстояния от по 400 кмОстаналото градско - преходи от 2 до 15 километраДосега е изгорила има няма 200 грамаИ се чудя да изчакам ли до 10 000 или да го сменямДо тогава ще имам сигурно максимум 600 - 700 граско и 1000 извън града и няма да е минала 1 година от предната смяна
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Да сменя ли маслото на 8000 км?
Collapse
X
-
Re: Да сменя ли маслото на 8000 км?
sev написа:Значи маслото е Total Quarz 7000Тогава още не знаех, че е по-добре да сложа SeleniaМинал съм 8000 кмЗа период от 8 месецаОт тях около 5500 са извънградско при спокойно каране - около 3000 об/мин най-много, и то на дълги разстояния от по 400 кмОстаналото градско - преходи от 2 до 15 километраДосега е изгорила има няма 200 грамаИ се чудя да изчакам ли до 10 000 или да го сменямДо тогава ще имам сигурно максимум 600 - 700 граско и 1000 извън града и няма да е минала 1 година от предната смянаАз съм с дизелов мотор и го сменям декември и юни.
SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
-
АКО ПИТАШ МЕНЕ МАСЛОТО КОЛКОТО ПО ЧЕСТО СЕ СМЕНЯ ТОЛКОВА ПО ДОБРЕ.МНОГО ОТ ФИРМИТЕ ЗА МАСА ИЗВАЖДАТ НА БЯЛ СВЯТ КАКВИ ЛИ НЕ ГЛУПАВИ СИНТЕТИЧНИ ТЕСТОВЕ ЗА МАСЛАТА СИ , НО ИСТИНАТА ПОДЧТИ НИКОГА НЕЕ ТАКАВА.ЗНАЧИ ДОКОЛКОТО ЗНАМ АЗМАСЛОТО С ВРЕМЕТО НА РАБОТО ЗАПОЧВА ДА СИ ГУБИ СМАЗОЧНИТЕ КАЧЕСТВА(ВИСКОЗИТЕТ И Т. Н.) И АКО ИМАШ ВЪЗМОЖНОСТ НА ОКОЛО 7-8000 КМ СИ ГО СМЕНЯЙ.ТАКА ЩЕ СИ СИГУРЕН ЧЕ МАСЛОТО В МОТОРА Е ХУБАВО И ГО ЗАЩИТАВА ОТ ИЗНОСВАНЕ.
Коментар
-
IDOLBIOS написа:АКО ПИТАШ МЕНЕ МАСЛОТО КОЛКОТО ПО ЧЕСТО СЕ СМЕНЯ ТОЛКОВА ПО ДОБРЕ.МНОГО ОТ ФИРМИТЕ ЗА МАСА ИЗВАЖДАТ НА БЯЛ СВЯТ КАКВИ ЛИ НЕ ГЛУПАВИ СИНТЕТИЧНИ ТЕСТОВЕ ЗА МАСЛАТА СИ , НО ИСТИНАТА ПОДЧТИ НИКОГА НЕЕ ТАКАВА.ЗНАЧИ ДОКОЛКОТО ЗНАМ АЗМАСЛОТО С ВРЕМЕТО НА РАБОТО ЗАПОЧВА ДА СИ ГУБИ СМАЗОЧНИТЕ КАЧЕСТВА(ВИСКОЗИТЕТ И Т. Н.) И АКО ИМАШ ВЪЗМОЖНОСТ НА ОКОЛО 7-8000 КМ СИ ГО СМЕНЯЙ.ТАКА ЩЕ СИ СИГУРЕН ЧЕ МАСЛОТО В МОТОРА Е ХУБАВО И ГО ЗАЩИТАВА ОТ ИЗНОСВАНЕ.
Според мен 7000-10 000 км е нормален пробег за смяна масло на автомобилите които караме, било то дизел или бензин.
SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Помислете малко защо въобще се сменя маслото в двигателя. Като пример, маслото в скоростната кутия не се сменя изобщо, или се сменя при огромен пробег. Маслото в двигателя се сменя, защото се замърсява с продукти на горенето в цилиндрите. Присадките са именно за да неутрализират тези вредни вещества, замърсяващи маслото. Смяната на маслото на по-малки интервали не допринася никаква полза, а само финансова вреда, особенно когато се касае за скъпи масла. Обратно - при каране на газ например, маслото спокойно може да се сменя на 15000 км без никаква вреда за двигателя, защото при горенето на газта се отделят много по-малко вредни вещества, замърсяващи маслото.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
И аз карам на газ и го сменям на 15000. Прави ми впечатление че е по-бистро отколкото същото масло на същите километри на бензинова кола.Но за бензин може би е добре да се смени на 9-10000 км.Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
-
Ето моя кратък поглед върху маслата.Като студент имах възможността да видя под микроскоп чисто ново двигателно масло (минерално и полусинтетика) и такова което е работило - разликата: въглеводородните нишки на новото са нагънати и приличаха на топка памук, а работилото - на издължени ленти. Т.е. Смазочните качества на второто бяха на "нула". Теорията е: в процеса на работа триещите повърхности изглаждат въглеводородните вериги и маслото вече не е оня буфер между повърхноститте, а намалява разстоянието между триещите се повърхности и следователно износването става все по-голямо.Полусинтетиката по-дълго време запазва нагъването на въглеводородните верги (зависи и от работните температури) и затова има по-продължителен срок на годност в работен режим. Аз го сменям на 15 хиляди километра (по каталог), като чистотата му е като ново. Това обаче се дължи на двигателя ми, който е още под 1000 хил.км. и нямам никакъв разход на масло. При износените двигатели маслото се смесва с бензин, вода и изгорели газове, които преминават през луфтовете на семерингите или гарнитурата на двигателя и много бързо губи смазочните си качества. Тогава и разхода на масло е по-голям и по-честата смяна е перпоръчителна.Но така или иначе ново масло не възстановява! износен двигател. Само удължава живота му.
Коментар
-
С тая полусинтетика можеш спокойно да караш 12-15к км. За кво да го сменяш на 7000км ? Ще намалиш износването на двигателя ? С колко - с 20% ? Значи, вместо 500к ще ти изкара 400к км ? Ти дотогава ли ще я караш ? Мисля, че понякога се престараваме излишно ...ОМВ Мусагеница. И аз бях там, и аз заредих... И после "замръзнах" ...
Коментар
-
А само да вметна един въпрос?:Ако ми тече от гарнитурата на капака масалце и на 1500км наливам по 1 литър дефакто за смяната от 15хил сим сменил маслото приблизително 3 пъти!Като през цялтото това време маслото не е стояло едно и също и не се е износвало толкова много!Тогава на какъв период би била нормалната пълна смяна на маслото?A20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
BO написа:А само да вметна един въпрос?:Ако ми тече от гарнитурата на капака масалце и на 1500км наливам по 1 литър дефакто за смяната от 15хил сим сменил маслото приблизително 3 пъти!Като през цялтото това време маслото не е стояло едно и също и не се е износвало толкова много!Тогава на какъв период би била нормалната пълна смяна на маслото?Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
pakumba написа:BO написа:А само да вметна един въпрос?:Ако ми тече от гарнитурата на капака масалце и на 1500км наливам по 1 литър дефакто за смяната от 15хил сим сменил маслото приблизително 3 пъти!Като през цялтото това време маслото не е стояло едно и също и не се е износвало толкова много!Тогава на какъв период би била нормалната пълна смяна на маслото?Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
Моята кола е достатъчно стара (1990) и на километри (340 хил), че да слагам скъпи масла. Слагам полусинтетично INSA - 10W40, карам го обикновено по около 10.000 км, но последния път го смених на 13.000, като маслото си беше бистро. Вече 3 пъти съм го сменял, откакто имам колата. Според мен, ако карате стари коли като моята - има къде-къде по важни неща за притеснение. Маслото се придиря на новите коли, които взимате от магазина и искате да ви изкарат колкото се може повече. А за тия стари коли (като моята) едва ли има такова значение. Той двигателя вече си е заминал - какво да го пазя...
Коментар
-
Immortal написа:Моята кола е достатъчно стара (1990) и на километри (340 хил), че да слагам скпи масла. Слагам полусинтетично INSA - 10W40, карам го обикновено по около 10.000 км, но последния път го смених на 13.000, като масло си беше бистро. Вече 3 пъти съм го сменял, откакто имам колата. Според мен, ако карате стари коли като моята - има къде-къде по важни неща за притеснение. Маслото се придиря на новите коли, които взимате от магазина и искате да ви изкарат колкото се може повече. А за тия стари коли (като моята) едва ли има такова значение. Той двигателя вече си е заминал - какво да го пазя...Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар