Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Малко проблеми с Fiat Bravo 1.4/12v

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Малко проблеми с Fiat Bravo 1.4/12v

    Здравейте колеги, наскоро си купих Fiat Bravo 1.4/12v, много съм доволен от колата, но има един проблем, който дразни адцки много това е, че колата през дадени обороти има едно забиване на муцуната.Примерно на 2хил, 4хил, 6хил оборота забива предницата и така и пада мощността на колата.Това предполагам само с диагностика ще се намери.Другото, което ме притеснява е, че понякога загрява над средата, това нормално ли е за тези коли или просто термостата е за смяна ?Също така наскоро почна да ми капе здраво гарнитурата на капака на клапаните, смених я, но пак си капе яко дали тези коли криват капаците на клапаните?Или просто гарнитурата, която съм сложил е менте и да взема от хубав оторизиран магазин? Ако може да ме посъветвате за марка Друг по невеж въпрос е къде се намира горивния филтър на тази кола ? :P След 1-2 месеца мисля да и сложа газова уредба и искам да разбера този двигател годен ли е за такова нещо, най - много ме касае дали колекторите са пластмасови или алуминиевиПоствам снимка,че липсва един въздуховод, и искам да разбера за какво служи. Ограденото в червено е въпросния въздуховод Мерси предварително!

    #2
    Провери си буксите за двете степени на перката на радиатора дали не са станали на сол с времето. При мен тази за 1-ва степен се беше разпаднала. Намират се в лявата част отзад на радиатора като си застанал пред колата. А по въпроса с гарнитурата - без силикон няма да минеш. Три гарнитури смених, като накрая дори взех VIKTOR-REINZ и пак в долния ляв ръб течеше. Така че купуваш си течна гарнитура за картери VIKTOR REINZ, обезмасляваш гарнитурата на капака или взимаш нова. Сваляш капака и слагаш гарнитурата на него без да го монтираш още и пълниш канала на гарнитурата с течната гарнитура. Слагаш капака върху главата почти веднага без да му стягаш болтовете още. След 5-10мин притягаш.
    Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

    Коментар


      #3
      това с забиването на муцуна може да е от тпс,ламбда сонда,запушени гърнета,лош бензин,запушен горивен филтър, и др. по добре първо закачи я на компютър,това със загряването в градски условия лятото и на мен ми надхвърляше средата с около 2 мм стрелката но това не е проблем ако не отива почти до червената зона,ако можеш снимай стрелката когато загрее,относно гарнитурата за капака няма да намериш хубава слагал съм различни и пак си текът,накрая изпилих с около 2 мм крачетата на капака и сега е добре.горивния филтър е до задната гума като вдигнеш колата на крик от страната на резервоара точно до крика има пластмасов капак сваляш го и ще видиш филтъра,само че преди да свалиш филтъра отвори капачката на резервоара за всеки случей ако има налягане да изпусне защото е много гадно да се изкъпеш с бензин :Dотносно газовата слагай смело това е най лесния двигател за монтиране на газова,колекторите са ти алуминиеви успех
      Fiat brava 1.4/12v mart 97(бензин-газ)

      Коментар


        #4
        Да може да сложи газова уредба ама като почне да трупа грешки няма оправия поне за тия двигатели.Аз поставих и на бензин все не работи. :D

        Коментар


          #5
          dimizano написа:
          Да може да сложи газова уредба ама като почне да трупа грешки няма оправия поне за тия двигатели.Аз поставих и на бензин все не работи. :D
          Не работи понеже не е сложен симулатор на ламбда сондата и за това трупа грешки Аз карам вече 90 000 на газ и работи супер и на бензин.
          Ex: Alfa Romeo 156 1.8ТS
          Ex: Fiat Bravo 1.4 12V 80 к.с.

          Коментар


            #6
            KRASI CVETKOV написа:
            това с забиването на муцуна може да е от тпс,ламбда сонда,запушени гърнета,лош бензин,запушен горивен филтър, и др. по добре първо закачи я на компютър,това със загряването в градски условия лятото и на мен ми надхвърляше средата с около 2 мм стрелката но това не е проблем ако не отива почти до червената зона,ако можеш снимай стрелката когато загрее,относно гарнитурата за капака няма да намериш хубава слагал съм различни и пак си текът,накрая изпилих с около 2 мм крачетата на капака и сега е добре.горивния филтър е до задната гума като вдигнеш колата на крик от страната на резервоара точно до крика има пластмасов капак сваляш го и ще видиш филтъра,само че преди да свалиш филтъра отвори капачката на резервоара за всеки случей ако има налягане да изпусне защото е много гадно да се изкъпеш с бензин :Dотносно газовата слагай смело това е най лесния двигател за монтиране на газова,колекторите са ти алуминиеви успех
            Благодаря за подробния отговор, но това ТПС какво трябва да представлява ? :D Също така, какви са симптомите на заминал разпределителен вал, защото аз като сменях един път гарнитурата ми се стори добър, но по какво се познава, че е заминал? Преди малко гледах схема за омасляването на вала, там има едни гумички и тях е хубаво да се сменят, горе долу каква цена са и лесна ли е тяхната смяна, да ги сменя да съм спокоен за зимата

            Коментар


              #7
              прочети това http://www.fiatforum.com/bravo-brava...meter-tps.html и това http://www.fiatforum.com/bravo-brava...on-sensor.html за тпс сензора а за вала колата пак губи мощност,не работи равномерно двигателя ,разхода се вдига,свали капака на клапаните и погледни "пипни" гърбиците на вала ако има ръб макар и милиметър значи лоша работа
              Fiat brava 1.4/12v mart 97(бензин-газ)

              Коментар


                #8
                bobi_bravo написа:
                dimizano написа:
                Да може да сложи газова уредба ама като почне да трупа грешки няма оправия поне за тия двигатели.Аз поставих и на бензин все не работи. :D
                Не работи понеже не е сложен симулатор на ламбда сондата и за това трупа грешки Аз карам вече 90 000 на газ и работи супер и на бензин.
                колега на този двигател няма нужда от симулатор просто се слага едно реле да прекъсва тока на компютъра всеки път гогато превключваш на газ или бензин за да трие грешките и това е аз слагах симулатор но той не помогна,на края отидох при един читав газаджия който ми сложи това реле махна симулатора и ми каза че за този двигател само това е решението за добрата работа на двигателя и ми смени ТПС сензора защото се беше износил и колата ми държеше високи обороти и от тогава вече близо 20 000км нямам никакви грижи ни на газ ни на бензин
                Fiat brava 1.4/12v mart 97(бензин-газ)

                Коментар


                  #9
                  На мен ми разкачиха някакво кабелче от компютъра като огася двигателя и компютара се рестартирва и чисти грешките но не ми монтира никакво реле.По този начин компютъра работи когато е на бензин в авариен режим но мен не ме бърка защото я карам на газ и само я паля на бензин. :D

                  Коментар


                    #10
                    KRASI CVETKOV написа:
                    bobi_bravo написа:
                    dimizano написа:
                    Да може да сложи газова уредба ама като почне да трупа грешки няма оправия поне за тия двигатели.Аз поставих и на бензин все не работи. :D
                    Не работи понеже не е сложен симулатор на ламбда сондата и за това трупа грешки Аз карам вече 90 000 на газ и работи супер и на бензин.
                    колега на този двигател няма нужда от симулатор просто се слага едно реле да прекъсва тока на компютъра всеки път гогато превключваш на газ или бензин за да трие грешките и това е аз слагах симулатор но той не помогна,на края отидох при един читав газаджия който ми сложи това реле махна симулатора и ми каза че за този двигател само това е решението за добрата работа на двигателя и ми смени ТПС сензора защото се беше износил и колата ми държеше високи обороти и от тогава вече близо 20 000км нямам никакви грижи ни на газ ни на бензин
                    Аз съм наясно че става с реле, просто защото това ми е професията демек Газаджия. Но аз винаги като съм монтирал на коли с този инжекцион съм обеснявал на клиентите, че ако се монтира реле да трие грешките при евентоален проблем с електрониката няма как де се хване понеже няма да има грешки. И оставям клиента да си прецени какво да се монтира.А иначе аз съм със симулатор и до сега нямам проблеми.
                    Ex: Alfa Romeo 156 1.8ТS
                    Ex: Fiat Bravo 1.4 12V 80 к.с.

                    Коментар


                      #11
                      dimizano написа:
                      На мен ми разкачиха някакво кабелче от компютъра като огася двигателя и компютара се рестартирва и чисти грешките но не ми монтира никакво реле.По този начин компютъра работи когато е на бензин в авариен режим но мен не ме бърка защото я карам на газ и само я паля на бензин. :D
                      Целта на монтажа на това реле да прекъсва напрежението на компютъра когато колата не работи и така да трие грешките.Но като запали колата релето затваря веригата и системата си работи все едно нищо не е прекъснато. Сложи си въпросното реле и колата ще почне да работи и на бензин както е била, защото винаги идва момент когато ще се наложи да се покара на бензин и няма да може
                      Ex: Alfa Romeo 156 1.8ТS
                      Ex: Fiat Bravo 1.4 12V 80 к.с.

                      Коментар


                        #12
                        И сега, пак с тая гарнитура, какво да направя за да не тече? Силикон, но какъв да взема за да съм сигурен, че няма да прокапе

                        Коментар


                          #13
                          bobi_bravo написа:
                          KRASI CVETKOV написа:
                          bobi_bravo написа:
                          dimizano написа:
                          Да може да сложи газова уредба ама като почне да трупа грешки няма оправия поне за тия двигатели.Аз поставих и на бензин все не работи. :D
                          Не работи понеже не е сложен симулатор на ламбда сондата и за това трупа грешки Аз карам вече 90 000 на газ и работи супер и на бензин.
                          колега на този двигател няма нужда от симулатор просто се слага едно реле да прекъсва тока на компютъра всеки път гогато превключваш на газ или бензин за да трие грешките и това е аз слагах симулатор но той не помогна,на края отидох при един читав газаджия който ми сложи това реле махна симулатора и ми каза че за този двигател само това е решението за добрата работа на двигателя и ми смени ТПС сензора защото се беше износил и колата ми държеше високи обороти и от тогава вече близо 20 000км нямам никакви грижи ни на газ ни на бензин
                          Аз съм наясно че става с реле, просто защото това ми е професията демек Газаджия. Но аз винаги като съм монтирал на коли с този инжекцион съм обеснявал на клиентите, че ако се монтира реле да трие грешките при евентоален проблем с електрониката няма как де се хване понеже няма да има грешки. И оставям клиента да си прецени какво да се монтира.А иначе аз съм със симулатор и до сега нямам проблеми.
                          Пичове има и друго решение на проблема и си мисля че е малко по-рационално. Отново се използва реле, но то прекъсва сигнала на ламбда сондата. Така компютъра не се занулява. Аз прибягнах до този метод. Отначало си играех да махам акумулатора за да изчиствам грешките на компютъра, но след всяко махане и слагане на клемите първите 50-тина километра двигателя не поддържаше добре оборотите: ту високи ту почти загасваше. Обясниха ми че това е така поради факта че на компютъра му е нужно време да синхронизира работата на стъпковия мотор с показателите от ламбдата, тпс-а и т.н. Мислех да слагам симулатор, или пък да нулирам компа с реле( все пак ми натрупваше грешки на около 200 км. градско каране), но това с прекъсването на сигнала на сондата при мен работи на перфектно. Относно въздуховода за който пита колегата. тоя маркуч отвежда въздуха към въздушния филтър. Тая черна кутия която е леко в дясно и под него и разпределител на топлия и студен въздух. При студено време или студен двигател има една клапа вътре която вкарва топъл въздух от ламарината над колекторите. Когато двигателя загрее клапата се завърта и пуска студения въздух от отпред покрай радиатора. От колеги и газаджий знам че когато се кара колата на газ е хубаво да има повече студен въздух към двигателя. Затова махам хартиения( или платнян) маркуч между колекторите и този разпределител на въздуха - така колата смуче само студено. През зимните месеци го слагам обратно, работя близо до у дома( няма и 2км) и тогава карам бравото на бензин. Не си заслужава да минавам на газ
                          Fiat Croma 1.9 JTD '06 150hp
                          Ex. Fiat Bravo SX 1.4 12v '97

                          Коментар


                            #14
                            Добре бе колега, написал съм ти каква марка силикон да вземеш ти пак питаш какъв
                            Din написа:
                            И сега, пак с тая гарнитура, какво да направя за да не тече? Силикон, но какъв да взема за да съм сигурен, че няма да прокапе
                            Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                            Коментар

                            Working...
                            X