Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Съвет за маслена магистрала

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Съвет за маслена магистрала

    Колега мисля тези дни да свалям маслената магистрала на бравото(1.4 12в) за профилактика понеже не е сваляна откакто е купена колата от преди 3 години хем да видя и гумичките в кво състояния са...така че моля за някой акъл като например:-решил съм да я сваля без да свалям вала понеже забелязвам че се държи с един болт в черупките които държат разпределителния вал-как се вадят гумичките от на магистралата от главата, просто издърпвам нагоре или има някаква философия-и последно да разпробия ли отворите където излиза маслото
    Fiat Bravo 1.9 JTD 100

    #2
    1 можеш да свалиш магистралата без вала2 гумичките ги вадих с права отвертка3 НЕ разпробивай отворите защото според мен ще ти намали силата на впръскване от по големия отвор,помпата е изчислена да работи правилно с тези отвори и ако не беше така производителя щеше да го е направилсамо накисни в кореселин магистралката за една нощ и сложи задължително нови гумички и това еуспех
    Fiat brava 1.4/12v mart 97(бензин-газ)

    Коментар


      #3
      Магистралата може да се свали без махане на разпределителния вал. Виж тази тема: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...ghlight=rokook и се консултирай с колегата roko_ok ако има неясноти.
      Fiat Marea 1.8 16V ELX

      Коментар


        #4
        Колеги днес свалях маслената магистрала но като я слагах и единия болт превъртя и сега мисля да слагам шпилка но се чудя какъв да е размера...видимо оригиналния болт е 6 ММ ако сложа шпилка 8мм ше си направи ли нова резба
        Fiat Bravo 1.9 JTD 100

        Коментар


          #5
          Трябва първо да разшириш отвора за шпилката до размер на който отговаря резба 8мм. Това значи отвор към 7,2-7,6мм (не знам колко е за тази цел си има таблици). И след това нарязваш новата резба. Иначе да мъчиш със шпилка да си прави сама резба , това не знам как ще стане , и дали ще може да се развие след това.

          Коментар


            #6
            Не е магистрала ,а така наречения паяк за мазане на гърбиците на вала.
            Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
            Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

            Коментар


              #7
              Преди време правих тази процедура на едно браво, фабричния болт е с размер 6x1 ако не се лъжа нещо че беше отдавна, това е болт със по ситна резба и е по усилен.Купи си болт с размер 7x1 намират се най често в магазини за крепежни елемети.Разпробий отвора в главата с бургия 6,5мм и после мини с метчици 7x1. Друго което трябва да разпробиеш е отвора на черупката която държи вала понеже от там минава масло и ще се стесни отвора, за там не помня какъв беше отвора но го премери със стария болт колко е и сметни за новия колко трябва да е ,същото се отнася и за отвора в магистралата успех п.п после стягай с динометричен ключ че може пак да се повтори силата за стягане е 15 Nm.
              Ex: Alfa Romeo 156 1.8ТS
              Ex: Fiat Bravo 1.4 12V 80 к.с.

              Коментар


                #8
                леле човек кво ме направи ти ... аз мислех просто да навия една по голяма шпилка и тя вече няма да се вади просто ше навивам отгоре гайка...а шпилката сама ще си направи нова разба понеже гледам че има доста месо....а и дори да разпробия отвора в главата как ше извадя стружките после
                Fiat Bravo 1.9 JTD 100

                Коментар


                  #9
                  Как шпилката ще си направи резба бе, лелееее.
                  _/''''''''''''''''''''''''\_
                  //---------------\\
                  [( )== //// ==( )]
                  |_|'------------'|_| ....Punto

                  Коментар


                    #10
                    mitkosoft написа:
                    Колеги днес свалях маслената магистрала но като я слагах и единия болт превъртя и сега мисля да слагам шпилка но се чудя какъв да е размера...видимо оригиналния болт е 6 ММ ако сложа шпилка 8мм ше си направи ли нова резба
                    Колега, имал съм същия проблем. Ако искаш трайно възстановяване на резбата и използване на стария болт, сложи нещо по-сериозно - специална втулка. Например: http://www.autonommetall.com/vtulki.html. Може, разбира се, да разпробиеш по-голяма резба, и после с медчик, но за мен това е по-лошото решение. При използването на втулка запазваш същия размер резба и ако болта е наред може да използваш него. Цената ориентировъчно беше 5-6 лева стулка + труд .....
                    Fiat Marea 1.8 16V ELX

                    Коментар


                      #11
                      по интернет може ли да се поръча такава втулка...или колега ако ти е близо на тебе да ми вземеш и да ми пратиш по куриер и за тебе ше оставя някой лев
                      Fiat Bravo 1.9 JTD 100

                      Коментар


                        #12
                        Това е траино решение на проблема но знаеш ли че преди да навиеш тая втулка трябва да разпробиеш и да нарежеш по голяма резба и тогава да я навиеш болта остава същия но нарязването на нова резба в отвора е неизбежно така че по добре нова резба и болт при стругар и си 6 все пак няма да го отвиваш всеки ден.
                        ФИАТ БРАВО 1.8 16V GT
                        ФИАТ БРАВА 1.8 16V 1997г

                        Коментар


                          #13
                          И аз съм с шпилка, но не питайте как е правено щото не знам, така взех колата. Ето снимката.
                          Прикачени файлове
                          Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                          Коментар


                            #14
                            wв друг форум четох, че тези пружинки нищо не държали
                            Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                            Fiat Bravo'97 1,6 16v
                            Fiat Tempra'91 1,6 mono

                            Коментар


                              #15
                              Само да вметна, че в случая нищо не е нужно да се разпробива! На извадена М6 Х1 се навива директно М7ХХ1- стъпката е същия отвора е подготвен. Камо ли пък в алуминий. Болтове М7 се използват много във всички френски коли. Тея пружинки клонят към порнография и са скъпи. Освен разпробиване ще ти трябва и лепило за тях. Просто мини на М7- още преди да напишеш първия пост щеше да си забравил п.п. Зачети се в линка - много реклами и: "Конструкционен елемент - навсякъде където се използват материали с малка якост на резбите (напр. алуминий, алуминиево-магнезиеви сплави)" Имат си приложение тея пружинки, но не са чак толкова практични и са прекалено скъпи. При тебе е елементарно.

                              Коментар

                              Working...
                              X