Колега мисля тези дни да свалям маслената магистрала на бравото(1.4 12в) за профилактика понеже не е сваляна откакто е купена колата от преди 3 години хем да видя и гумичките в кво състояния са...така че моля за някой акъл като например:-решил съм да я сваля без да свалям вала понеже забелязвам че се държи с един болт в черупките които държат разпределителния вал-как се вадят гумичките от на магистралата от главата, просто издърпвам нагоре или има някаква философия-и последно да разпробия ли отворите където излиза маслото
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Съвет за маслена магистрала
Collapse
X
-
1 можеш да свалиш магистралата без вала2 гумичките ги вадих с права отвертка3 НЕ разпробивай отворите защото според мен ще ти намали силата на впръскване от по големия отвор,помпата е изчислена да работи правилно с тези отвори и ако не беше така производителя щеше да го е направилсамо накисни в кореселин магистралката за една нощ и сложи задължително нови гумички и това еуспехFiat brava 1.4/12v mart 97(бензин-газ)
-
Магистралата може да се свали без махане на разпределителния вал. Виж тази тема: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...ghlight=rokook и се консултирай с колегата roko_ok ако има неясноти.Fiat Marea 1.8 16V ELX
Коментар
-
Трябва първо да разшириш отвора за шпилката до размер на който отговаря резба 8мм. Това значи отвор към 7,2-7,6мм (не знам колко е за тази цел си има таблици). И след това нарязваш новата резба. Иначе да мъчиш със шпилка да си прави сама резба , това не знам как ще стане , и дали ще може да се развие след това.
Коментар
-
Преди време правих тази процедура на едно браво, фабричния болт е с размер 6x1 ако не се лъжа нещо че беше отдавна, това е болт със по ситна резба и е по усилен.Купи си болт с размер 7x1 намират се най често в магазини за крепежни елемети.Разпробий отвора в главата с бургия 6,5мм и после мини с метчици 7x1. Друго което трябва да разпробиеш е отвора на черупката която държи вала понеже от там минава масло и ще се стесни отвора, за там не помня какъв беше отвора но го премери със стария болт колко е и сметни за новия колко трябва да е ,същото се отнася и за отвора в магистралата успех п.п после стягай с динометричен ключ че може пак да се повтори силата за стягане е 15 Nm.Ex: Alfa Romeo 156 1.8ТS
Ex: Fiat Bravo 1.4 12V 80 к.с.
Коментар
-
леле човек кво ме направи ти ... аз мислех просто да навия една по голяма шпилка и тя вече няма да се вади просто ше навивам отгоре гайка...а шпилката сама ще си направи нова разба понеже гледам че има доста месо....а и дори да разпробия отвора в главата как ше извадя стружките послеFiat Bravo 1.9 JTD 100
Коментар
-
mitkosoft написа:Колеги днес свалях маслената магистрала но като я слагах и единия болт превъртя и сега мисля да слагам шпилка но се чудя какъв да е размера...видимо оригиналния болт е 6 ММ ако сложа шпилка 8мм ше си направи ли нова резбаFiat Marea 1.8 16V ELX
Коментар
-
Това е траино решение на проблема но знаеш ли че преди да навиеш тая втулка трябва да разпробиеш и да нарежеш по голяма резба и тогава да я навиеш болта остава същия но нарязването на нова резба в отвора е неизбежно така че по добре нова резба и болт при стругар и си 6 все пак няма да го отвиваш всеки ден.
Коментар
-
Само да вметна, че в случая нищо не е нужно да се разпробива! На извадена М6 Х1 се навива директно М7ХХ1- стъпката е същия отвора е подготвен. Камо ли пък в алуминий. Болтове М7 се използват много във всички френски коли. Тея пружинки клонят към порнография и са скъпи. Освен разпробиване ще ти трябва и лепило за тях. Просто мини на М7- още преди да напишеш първия пост щеше да си забравил п.п. Зачети се в линка - много реклами и: "Конструкционен елемент - навсякъде където се използват материали с малка якост на резбите (напр. алуминий, алуминиево-магнезиеви сплави)" Имат си приложение тея пружинки, но не са чак толкова практични и са прекалено скъпи. При тебе е елементарно.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар