Здравейте, не съм сигурен точно в кой раздел е добре да бъде тази тема - консултации, общи приказки, истории или някаква друга. Нека модераторите ако преценят да я преместят.Надявам се че впечатленията ми може да бъдат полезни на други колеги.Преди няколко дни си сменях гърнетата - средно и задно гърне. Гърнетата - полски.Още от зимата стана така че задното гърне започна да подрънква. Отвън не личи обаче явно вътре имаше нещо счупено.Наскоро забелязах че на гърнето отдолу има дупка - 3-4 мм. Освен това местата на заварките на тръбите към средното и задното гърне бяха ръждиви. Ходих на сервиз и останах много доволен. Човекът който ми смени гърнетата провери дали отзад има налягане като се дава газ и каза че задното гърне е запушено. И надува системата !!! Тогава се сетих че отпред от картера понякога ми изхвърля масло. Оказва се че имам омасляване точно заради ауспуха. На всичко отгоре през зимата се случи да ми изхвърли масло от щеката. Странното е че това с омасляването не се случва постоянно и така не успях да разбера кога го прави. Въобще не съм свързвал маслото със състоянието на гърнетата. Сега съм изтрил мястото където имах омасляване - отпред до датчика за коляновия вал, и ще следя дали пак ще се появи масло. Надявам се да няма. След смяната проверихме пак налягането на ауспуха - аз само го чух понеже бях в колата и подавах газ обаче със сигурност имаше голяма разлика.Подозирам че това е свързано и с нещо друго. Ако генерацията няма добра проходимост повече от изгорелите газове преминават в картера. От там през маркуча за рециркулация на картерните газове и къде - през стъпковото моторче. Като се даде газ стъпковото моторче не играе и картерните газове минават през дроселовата клапа. Освен това свежият въздух от въздушния филтър се смесва с картерните газове които в случая са малко повече понеже не са успели да излязат през изходящите клапани (запушено задно гърне).Намалява се количеството на кислорода във въздуха който постъпва през колекторите.Какво следва - замърсяване на стъпковото моторче и дроселовата клапа, евентуално и входящи колектори, дюзи, свещи. Купчина проблеми които за сега ги нямам обаче ако не се обръща внимание навреме може да се появят. Друго което ми се случи. След смяната на гърнетата запалихме двигателя и го оставихме малко да поработи. Никакъв проблем. Обаче на другата сутрин на студен двигател при първо палене ми вдигна обороти. И оборотите започнаха да се колебаят. Веднага се сещам че това сигурно е от ауспуха. Предния ден като сменяхме гърнетата откачихме акумулатора понеже се работи с оксижен. Оставих колата да работи 10-на минути за да се обучи компютъра и готово. Изглежда при смяната са се променили условията за проходимост на газовете в изпускателната система и компютъра на колата трябва да се обучи отново. И то при студен двигател.От гърнетата общо взето съм доволен. Не мога да разбера дали не са по-шумни, постоянно се ослушвам обаче за съжаление преди смяната не съм обръщал много внимание и не мога да сравня. Явно дори и да има някаква разлика тя не е осезаема. Гърнетата - перфорирани за да не се получават резонанси, заварките изглеждат добре, ламарината не мога да я преценя. Заварките са на гъсто и се надявам да не се получават прекомерни механични напрежения при загряване. Получих 18 месеца писмена гаранция, надявам се да не се наложи.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Смяна на гърнета - впечатления
Collapse
X
-
Съвсем скоро и аз смених всичките гърнета(без катализатора)Разликата при мен беше много голяма понеже гърнетата ми бяха много зле нямаха дупки, но отвътре са били раздробени :D.Аз нямах проблеми като теб със старите гърнета.Нямах проблеми с обучаването на компютъра.Аз също се ослушвам като теб постоянно, и се чудя дали са по качествени от оригиналните.Понеже виждам разлика от старото ми задно гърне и сегашното.Старото беше с някаква странна форма, а сегашното е овално.Интересното е че като спра на светофар имам чувство, че ми угасва колата :D :D Аз съм много доволен от новите гърнета, а пък и ми дадоха 2г. гаранция. Ако имаш газ(LPG) е 1г.Ако не е тайна колко ти излязоха гърнетата с монтажа. Поздрави
-
Аз също съм с полски гърнета, за жалост са едно цяло (средно+задно) не като оригиналните на части.Без значение дали си на ГАЗ или Бензин гаранцията е 18месеца.Цена по спомен 90-95лв. с монтажа.Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)
Коментар
-
Tenix написа:Ако не е тайна колко ти излязоха гърнетата с монтажа. ПоздравиBravo 1.6 / 16
Коментар
-
Колеги, аз също мисля да си сменям гърнетата на Мареата ми. До колкото знам са 3 отделни тела. От къде ще ме насочите да си ги купя и къде да ми ги монтират?А какво ще кажете за тези българските ASPO ? Четах кофти отзиви за тях. По същия начин знам, че и полските са шитня.Фиат Мареа - седан, 1.8 16V бензин, 97г., 113 к.с.(83KW)
Коментар
-
didalko написа:Колеги, аз също мисля да си сменям гърнетата на Мареата ми. До колкото знам са 3 отделни тела. От къде ще ме насочите да си ги купя и къде да ми ги монтират?А какво ще кажете за тези българските ASPO ? Четах кофти отзиви за тях. По същия начин знам, че и полските са шитня.Фиат Браво 1.6 16V на Метан 103 понита...
Коментар
-
аз като взех колата беше с гърнета на марката BOZEL не знам говори ли ви нещо защото на мен не само знам че били хубави и не бяха оригиналните за Фиат понеже предполагам сте забелязвали че ауспуха дето излиза под задната броня тръгва от предната част на гърнето,а тази си излиза отзадната част(дано да ме разбирате не ставам много за обяснения),звука е съвсем друг от оригиналните чувал съм на други бравота със същия двигател,като съм на светофар дори и да не съм пуснал музика имам чувството че колата е угаснала,а във високи обороти бръмчеше доста стабилно и най-вече доста задоволително.Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde 2.0 16V T.S. 150hp
Коментар
-
А защо да ходя да си купувам български гърнета? Обикновенно българското е лъжа и измама! Защо да не си взема каталожни от някой от големите магазини за авточасти? Готов съм да доплатя двойно по-висока цена за гърнета, стига да са по-качествени и по-дълго да ме изкарат А иначе, кои са по-читави ASPO или КРАФТ ?Фиат Мареа - седан, 1.8 16V бензин, 97г., 113 к.с.(83KW)
Коментар
-
Аз от Крафт не съм доволен. Гърнетата ми ги сменяха от двигателя до отзад и ползваха старите тръби и само насадиха нови гърнета. На мястото на катализатора сложих резонатор, гърнетата не бяха от най евтините. След смяната колата наистина не се чуваше как работи, но и не вървеше както с оригиналните. Та мисълта ми е, че в много от сервизите не слагат гърнета които са за даденият автомобил ами просто гледат да стават като размер. Ако ми се наложи да сменям гърнета отивам и си купувам такива където да ги сменяш без заваръчни апарати......
Коментар
-
chaveto написа:Аз от Крафт не съм доволен. Гърнетата ми ги сменяха от двигателя до отзад и ползваха старите тръби и само насадиха нови гърнета. На мястото на катализатора сложих резонатор, гърнетата не бяха от най евтините. След смяната колата наистина не се чуваше как работи, но и не вървеше както с оригиналните. Та мисълта ми е, че в много от сервизите не слагат гърнета които са за даденият автомобил ами просто гледат да стават като размер. Ако ми се наложи да сменям гърнета отивам и си купувам такива където да ги сменяш без заваръчни апарати......Фиат Браво 1.6 16V на Метан 103 понита...
Коментар
-
Колеги , не мога да разбера как съдите за ауспусите по външният вид.... Важно е единствено за монтажа. За добрата работа е важно да е оразмерено добре отвътре, нещо което не се вижда. просто трябва да се слагат проверени марки ауспуси. Аз съм слагал на две коли SIGAM. И съм останал с много добреи впечатления - няма промяна на работата на двигателите, и пасват отлично. За полските съм чувал че понякога не пасват добре. За българсите - какво да ви кажа - просто не ползват алумизирана ламарина, и бързо изгниват. Също и проблема с пасването ....А, лидер си остават WALKER, BOSAL ... А, за външният вид - не връзвайте кусури, т.к. всичките се сглобяват в България. Превозват се поотделно тръбите и самите ’гърнета’, като заварката се извършва в България - някъде си .... По-евтино излиза така.FIAT Punto '94, 1.1 Petrol
Коментар
-
Преди смяната и аз бях се насочил към SIGAM. Обаче ми се размина. ЕВРО 07 нямат сервизи и трябваше предварително да си търся сервиз, транспорт от магазина до сервиза. Плюс разправиите и допълнителните пари за това, време и нерви ... много ми дойде. Освен това по магазините на фирмата не можеш да си купиш гърнета. Като питаш за гърне - забождат нос в компютъра, кълват по клавиатурата и ми намират картинка на гърнетата. Това което съм го гледап 50 пъти преди да дойда в магазина. И ми казват че ставало с поръчка което за мен значи допълнително губене на време и разкарване. Освен това в единия магазин ми казаха че средното трябвало да го доставят от друг град - Варна ли Добрич ли, не помня. Ами ... исках да си взема качествени гърнета обаче не се получи.В крайна сметка самата смяна на гърнетата отне по-малко време отколкото разговорите по магазините за гърнета SIGAM.Интересувам се също прави ли се дупка на последното гърне за да излиза кондензираната вода. Колко е голяма дупката, къде точно, променя ли се звукът, получава ли се ръжда по периферията на дупката.Bravo 1.6 / 16
Коментар
-
:D Много точно си уловил духа на фирмата ! Виж, аз бях там Търговски представител няколко години, и ... затова напуснах де. Заради "Духа" който цари там... Но, пък си ползвам добри отстъпки. Е, същите остъпки ползвам и за всички видове части, и към повечето фирми вносители, така че съветът ми съвсем не е породен от някакви носталгични, или тем подобни чувства. Просто имаше за какво да чакам, да ми доставят моето от София. Понеже, внасят поединични бройки, макар че след едно мое маркетингово проучване, бях посъветвал да се наблегне на наличности , но...явно бившите колеги вече, не желаят да продават ауспуси... :P Та, наиситна, ако човек се ориентира към марката SIGAM, би трябвало да насъбере малко търпение.А, конректно на въпроса, по-добре недей да дупчиш гърнето. По този начин ще премахнеш защитният слой на ламарината, и ще дадеш възможност на конденза да достига директно до ламарината от който е изработено гърнето. Да , не говорим, че ще се появи шум от въпросната дупчица ...FIAT Punto '94, 1.1 Petrol
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар