Здравейте колеги, имам следният проблем надявам се да ми помогнете:Изведнъж колата започна да държи по висока темп. малко над средата и като се вкючи перкататемп. не пада.Това ме притесни и реших да махна капачката на водата като работи на място, за видя дали работи термостата.Всичко беше ок докато отвори термос. после започна да бълва като геизер.Това нормално ли е?Мен ме навява на мисълта че е издухала гарнитура.Маслото е ок .Терм.също;Не пуши и си има палър .Благодаря!!!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Антифриза Надува Брава 1.6 16в
Collapse
X
-
Здравейте колеги, направо на проблема ми: На последък колата ми започна да държи по високи температури на охлаждащата течност (приблизително едно деление над средата на скалата) вчера обаче стрелката направо стигна до последната червена стрелка, разбирасе започна и пара да излиза от малкото маркуче което влиза в разширителния съд (преполагам се е извадило в следствие на повишеното налягане)предполагам че несъм изгубил много течност от там.Карах така около 10мин, надявам се да не е станала голяма беля. С цел да помогна да се охлади колата си пуснах парното и вентилатора му на макс- за мое учудване не духаше топло (или поне аз не го усетих).След като изгасих колата и я изчаках да се охлади долях водичка, като пробката на радиатора беше отворена.Качих се и започнах да я пробвам, направи ми впечатление че температурата и варираше покачваше се бързо и също така слизаше.Днес ситуацията беше същата. Трябва да кажа също че:-маслото си изглеждаше добре и в нормално количество-не излиза бял дим от аспуха при форсиране (четох някъде в форума че ако има вода в цилиндрите щял бял дим да излиза от аспуха)- няма пяна по капачката на маслото( това също го видях тук във форума)- отвивам капачката на разширителния съд , слагам си дланта да прилепне плътно на гърловината и форсирам двигателя- не усетих никакво налягане - днес проверих че и вентилатора на радиатора работи- забелязах също че при вклщчване на ел. консуматор стрелката се покачва!!!!!!!Такаа ако е прецакана водна помпа би трябвало колата постоянно да грее (или поне аз така си мисля).Възможно ли е да се е бил получил някакъв въздушен балон вътре в система или да случе въздух от някъде?Моля Ви помогнетеПредварително Ви благодаря!!!!P.S. Знам че има много изписано за загряване и за термостати но никъде не срещнах подобни симптомиFIat brava 1.6 16V 1999г.
-
Здравей Колега,Аз не разбирам много, ама капачката на разширителния съд никога не се отваря докато работи двигателя.Според е нормално да бълва на загрял двигател, все пак 90-95 градуса антифриз се разширява, отделно се върти от водната помпа, и по упътванията пише да не се отваря докато е загрял дори при изгасен двигател поради опастност да стане каквото ти си наблюдавал.Brava 1.6 EL, '98
182A4
Коментар
-
За roland: Първо при нормално положение може да провериш дали ти стават твърди маркучите. Добре е да изчакаш да се отвори термостата. Друго - ако имаш къде да провериш компресията на цилиндрите ще се разбере кой цилиндър издиша. Ако има начин да вкараш налягане в цилиндрите един по един въздухът ще започне да преминава от цилиндъра в антифриза и ще се разбере точно къде е проблемът преди да се отваря главата за смяна на гарнитура.За Ivan_Radev: Ако не духа топло от радиатора на парното провери все пак за обезвъздушаване. Има две пробки - на радиатора отпред и друга - на единия от маркучите които водят до радиатора на парното. Също може да ти е запушено радиаторчето на парното и през него да не може да премине антифризът. Разширителният съд за антифриза е прозрачен, виж там където влиза тънкото маркуче дали от него идва антифриз в разширителния съд. На празен ход си тече малко обаче като дадеш газ и се вдигнат оборотите на водната помпа започва да тече плътна струя. Така може да прецениш поне на око дали ти работи водната помпа. Обърни внимание дали ти е чист антифриза / водата. Ако е замърсен може да има нужда от промиване на охладителната система.Нещо друго което се сещам - не е добре двигателят да работи без капачката на разширителния съд. Водата се загрява като минава покрай цилиндрите и разтвореният в нея въздух се освобождава и може да направи въздушна възглавница, дори при идеално обезвъздушена охладителна система. Като се сложи капачката на разширителния съд в системата се поддържа налягане което не позволява мехурчетата да се разширяват и да правят въздушна възглавница. Който иска да ги види мехурчетата слага една тенджера с вода на котлона и гледа как мехурчетата излизат от дъното (там където е най-горещо, например около цилиндрите). Тия мехурчета в една тенджера под налягане например не се разширяват. Вярно е че системата е така проектирана че да се обезвъздушава частично обаче май не трябва да се разчита на това. Малките мехурчета може да ги повлече антифриза и да ги докара до разширителния съд обаче голяма въздушна възглавница няма да може.Bravo 1.6 / 16
Коментар
-
през малкото маркуче си циркулира водата нормално, когато доливах вода и обезвъздушавах забелязах че антифриза който изтичаше от пробката беше мръсен- нещо като сив на цвят.Другия проблем е че най-вероятно датчика който отчита температурата на охлаждащата с-ма се вличе от други включени косуматори на ток и показанията му много варират: от половин деление под средата до последната бяла чертичка на скалата (за няколко минути може да се качи и да слезе отново), ако включа повечко консуматори на ток (вентилатор климатик, сметлини за мъгла) се покачва с 1 и 1/2 деление.Мисля да го сменя този датчик, къде се намира той и има ли някакви особенности при смяната му??FIat brava 1.6 16V 1999г.
Коментар
-
Ivan_Radev написа:през малкото маркуче си циркулира водата нормално, когато доливах вода и обезвъздушавах забелязах че антифриза който изтичаше от пробката беше мръсен- нещо като сив на цвят.Другия проблем е че най-вероятно датчика който отчита температурата на охлаждащата с-ма се вличе от други включени косуматори на ток и показанията му много варират: от половин деление под средата до последната бяла чертичка на скалата (за няколко минути може да се качи и да слезе отново), ако включа повечко консуматори на ток (вентилатор климатик, сметлини за мъгла) се покачва с 1 и 1/2 деление.Мисля да го сменя този датчик, къде се намира той и има ли някакви особенности при смяната му??roland написа:При мен от малкия маркуч които влиза в рашерителния съд не минава изобщо вода.Мисла да пробвам да обезвъздоша системата.Fiat Marea 1.8 16V ELX
Коментар
-
roland написа:При мен от малкия маркуч които влиза в рашерителния съд не минава изобщо вода.Мисла да пробвам да обезвъздоша системата.Фиат Крома 1.9 16v+
Фиат Браво 1.6 16v
Фиат Мареа 1.6 16v
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар