Здравейте, доста четох преди да пусна темата, но не намерих решение на това мое питане. Искам да монтирам датчик за налягане и температурата на маслото. Колата ми е Браво 1,6, като си е напълно стоково. Не искам да правя някакви изпълнения от сорта на тунинг и т.н, просто си мисля, че тези параметри е добре да се следят на една 13 годишна кола.Повечето теми на тунинг проекти съм ги чел от край до край, но там винаги става въпрос за големи двигатели, които фабрично имат такива датчици. Чудя се как може да се постави такова нещо и самия уред за показване да е някак дискретен, а не на лява колона, както се прави на тунинг проектите.От темите, които изчетох само една ми се стори малко по - близка до моето питане - колега с Мултипла 1,6 16V питаше как да го направи, но темата е недовършена. Моля помагайте с мнения и опит.п.с. Не искам да вкарвам твърде много средства в това начинание - то ще се случи ако е на приемлива цена.Поздрави
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Датчик за налягане и температура на маслото?
Collapse
X
-
Най-лесния вариант и най-ефтиния - уреди от лада 2103 - след малко козметика стават доста красиви. Монтираш ги където ти харесва. Налягането за маслото си върви с негов датчик (за предпочитане самия датчик да е чисто нов - струва около 10 лв защото се поврежда след продължителна елсплоатация - има лостови системи в него) а за темп. на маслото - уреда за темп. на водата на ладата с датчика му - само сменяш символа му. Той може да е и втора употреба - просто термосъпротивление е. Обаче не знам къде ще го монтираш. На по старите двигатели на фиат - типо-темпра-дедра-делта 1.8/2.0 двувалките е предвидено място на конзолата на масления филтър за темп. даатчик. Друг вариант, който при теб пак не е особенно приложим - ако беше железен (ламаринен) картера - заваряш една втулка с резба за датчика някъде под нивото на маслото отстрани някъде да не пречи и си в играта. Обаче ти си с алум. картер и е по сложно (но не невъзможно - с аргон пак става, но е по скъпо.)И аз се чудя на мареята къде да ги паркирам тези датчици. И на мен не ми се иска да са на колонката и търся друго подходящо място. Виждал съм ги на мястото на пепелника, ама се пада много долу и си откланяш погледа..
-
Joro написа:И аз се чудя на мареята къде да ги паркирам тези датчици. И на мен не ми се иска да са на колонката и търся друго подходящо място. Виждал съм ги на мястото на пепелника, ама се пада много долу и си откланяш погледа..Fiat Bravo 1,6 16V 103 hp
Коментар
-
На Москвича съм сигурен че стрелката му за налягането на маслото не трепери , защото вкъщи в двора имам един който от време на време разкарвам. Но виж не съм се сетил да проверя къде му е закрепен точно този датчик.А и на Ладата не и трепери датчика за масло . Според мен си останал с това впечатление от скоростомерите им и от оборотомера на ладата. А и от датчика за зареждане на акумулатора.
Коментар
-
lithrone
nelegalniq написа:На Москвича съм сигурен че стрелката му за налягането на маслото не трепери , защото вкъщи в двора имам един който от време на време разкарвам. Но виж не съм се сетил да проверя къде му е закрепен точно този датчик.А и на Ладата не и трепери датчика за масло . Според мен си останал с това впечатление от скоростомерите им и от оборотомера на ладата. А и от датчика за зареждане на акумулатора.
Коментар
-
Стрелките не треперят изобщо, за датчика на налягането е лесно - ладите си имат един тройник, който се навива на мястото на щатния датчик за лампата и на единия край на разклонителя се навива той, а на другия - датчика за налягане. Обаче за температурния - се дупчи картера ако нямапредвидени друго място.
Коментар
-
Joro написа:Стрелките не треперят изобщо, за датчика на налягането е лесно - ладите си имат един тройник, който се навива на мястото на щатния датчик за лампата и на единия край на разклонителя се навива той, а на другия - датчика за налягане. Обаче за температурния - се дупчи картера ако нямапредвидени друго място.Fiat Bravo 1,6 16V 103 hp
Коментар
-
:D Какво го мислите? Аз на моя фиат отдавна съм с такъм. А и на други слагам. Хубаво е да си гледаш налягането. Само някой да не се изненада неприятно :D Относно температурата- честно казано на обикновен мотор не е особено нужно. Но наистина варианта на пробката ше е най- лесен. Има и малки датчици за това. Обаче трябва и подходящ уред, а място и за него. За това температура не ме интересува- хубавото масло щом държи налягане в мазилната уредба, другото са подробности. А и още нещо- гледането на температура е безсмислено, по- добре е да се сложи топлообменник. Фиат го пропускат, но на доста коли има на вода, може да се прехвърли.Може и външен естествено, но ако е под налягане е по- сложно и скъпо. Отново безсмислено за нормален мотор.
Коментар
-
Joro написа:Използвах щатни датчици от лада. старите 1.8 и 2.0 мотори на фиат имат предвидени места за това - за температурата и налягането. А за уредите къде съм ги монтирал - има снимки в гаража на мареята.Fiat Bravo 1,6 16V 103 hp
Коментар
-
Да колега, разясни, че гледам си с 1.8 като мен. Това на снимката е под компресора на климатика, но не виждам на блока ли е или на картера? И от там ли взимаш и за температурата и за налягането дани? А за волтажа има две букси едната я вързваш на плюса, другата на минуса ли?Fiat Bravo - 1.8GT /115hp 1997г.
Audi A4 - 1.9TDi /110hp 1998г.
Mazda 121 - 1.3GLX / 75hp 1994г.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар