Колеги, искам да попитам възможно ли е да стане това: Колата е Браво 1.6 16В да бъде задвижено с два двигателя, единия - със стандартното си разположение, а втория да е в багажника? Това ме заинтригува,защото мой приятел взе едно блъснато Браво ей-така за опита. Също така ме вълнува как ще стане? Ще са ми интересни отговорите Ви.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Bravo 1.6 16V с два двигателя?!
Collapse
X
-
Bravo 1.6 16V с два двигателя?!
karolev>> Георги Каролев; Brava 100 16V SX 103hp 10.'98 - R.I.P. 04.04.2018
https://www.facebook.com/groups/FiatFIBulgaria/ - ФИАТ ФЕНОВЕ в БЪЛГАРИЯ във FacebookЕтикети: –
-
Няма невъзможни неща колега. С достатъчно желание и средства и знания разбира се всичко е възможно. Но нямаш възможност да регистрираш такава машина. До колкото знам нямаш право да караш каквото и да било по пътищата задвижвано от два двигателя. То колко му е направата да пуснете връзка към педалите и да направите механизъм за скоростите близо до оригиналния , или ако сте достатъчно начетени и да свържете двете системи , при което и на двете скоростни кутии ще се сменят предавките едновременно.
-
Това ми изникна и на мен като въпроси, как да ги настроим едновремено да се превключватkarolev>> Георги Каролев; Brava 100 16V SX 103hp 10.'98 - R.I.P. 04.04.2018
https://www.facebook.com/groups/FiatFIBulgaria/ - ФИАТ ФЕНОВЕ в БЪЛГАРИЯ във Facebook
Коментар
-
Ако двата двигателя са напълно еднакви като обем , мощност и въртящ момент , не мисля че ще бъде трудно да им се синхронизира силата с която теглят/бутат. Примерно свържат и на двата двигателя газта към един педал. Щом са еднакви двигатели при едно и също положение на педала на газта трябва да държат еднакви обороти (разбира се ако са изправни двигатели). А и разлика (+/-) 30-50 оборота в минута между двата не вярвам да е проблем.
Коментар
-
nelegalniq написа:Ако двата двигателя са напълно еднакви като обем , мощност и въртящ момент , не мисля че ще бъде трудно да им се синхронизира силата с която теглят/бутат. Примерно свържат и на двата двигателя газта към един педал. Щом са еднакви двигатели при едно и също положение на педала на газта трябва да държат еднакви обороти (разбира се ако са изправни двигатели). А и разлика (+/-) 30-50 оборота в минута между двата не вярвам да е проблем.
Коментар
-
///// написа:Теоретично - няма невъзможни неща. По простия вариант е втория двигател да се замести с турбо и 4х4. Колегата ici вече е постигнал това с един двулитров двигател с турбокомпресор и ремап на компа. Отиват над 300 кс, вместо два стандартни двигателя, тежащи двойно и 2х103кс=206ксA20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Виждал съм такова изпълнение в нета, но не мога да се сетя къде съм го гледал и дали Опел беше автомобила. При всички положения ще си трябва електроника която да контролира двата двигателя, няма да стане само на слух. Това е същото както и с мотоциклет с 4-ри карбуратора. Карбураторите се качват на стенд и там се центроват, и това при положение, че всеки цилиндър изчаква другият, тук двигателите няма да се изчакват.
Коментар
-
BO написа:///// написа:Теоретично - няма невъзможни неща. По простия вариант е втория двигател да се замести с турбо и 4х4. Колегата ici вече е постигнал това с един двулитров двигател с турбокомпресор и ремап на компа. Отиват над 300 кс, вместо два стандартни двигателя, тежащи двойно и 2х103кс=206кс
Коментар
-
Няма нужда да се синхронизират двигателите. Предния двигател не се пипа. Задния задвижва задните колела. Просто имаш два педала за газ един до друг и два за съединителите, също един до друг. Педалите по двойки са свързани да се движат заедно. Подаваш едновременно газ и на двата двигателя. Като натиснеш съединителите се отцепват и двата за да може да се превключват скоростите. Добре е да имаш вариант задният съединител да остава отцепен и така да тегли само предният двигател. Също и две скоростни кутии които се превключват едновременно от скоростния лост. Разбира се двигателите и всичко останало трябва да са еднакви. Какво става ако единият двигател тегли повече от другия - ами това което става като се спускаш по наклон и двигателя работи като моторна спирачка. Ако искаш можеш да му отцепиш съединителя и се изключва действието на моторната спирачка.Ако даваш газ и на предния двигател например не му достига мощност задният двигател ще започне да добавя мощност.Друг вариант - само допълнителен двигател който с някакъв съединител се включва към първия - двата колянови вала се зацепват и се въртят заедно. Ако единият двигател е в багажника трябва вал който предава въртенето до маховика на предния двигател.Спестяваш си скоростна кутия и всичко след нея. Обаче скоростната кутия няма да е в състояние да предава двойно по-голямата мощност.Bravo 1.6 / 16
Коментар
-
Humppa
Къде ще се премести резервоара с горивото?Как ще се закрепи вторият двигател и скоростната му кутия в багажника?Няма ли наличието на една солидна тежест, монтирана в багажника (на по-висока позиция от предният двигател) да вдигне центъра на тежестта и колата да е нестабилна?Как ще се охлажда вторият двигател?За синхронна смяна на предавките предполагам, че би трябвало да се използва някаква лостова система за предаване на движението на скоростният лост и към втората скоростна кутия.Не е ли по-добре да се използва раздатъчна кутия?Твоят приятел има ли цял оборудване сервиз на разположение и бюджет колкото за един хубав SUV втора ръка?
Коментар
-
Вий па веднага почнахте да давате акъл на човека каква кола да си вземе и какъв тунинг да си направи, че да постигне същото с един двигател. Ами я се замислете че човека просто иска да експериментира и да види докъде може да стигне и какво може да се направи. А отговора на въпроса на колегата пуснал темата дали може да се направи , ми да може с достатъчно желание , търпение , средства , място за работа и други дребни работи. Така че ако му се занимава но приятеля ти да почва и да видим какво ще сътвори.
Коментар
-
Вий па веднага почнахте да давате акъл на човека каква кола да си вземе и какъв тунинг да си направи, че да постигне същото с един двигател. Ами я се замислете че човека просто иска да експериментира и да види докъде може да стигне и какво може да се направи. А отговора на въпроса на колегата пуснал темата дали може да се направи , ми да може с достатъчно желание , търпение , средства , място за работа и други дребни работи. Така че ако му се занимава но приятеля ти да почва и да видим какво ще сътвори.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар